Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Credo nevezhető az Ikarus...

A Credo nevezhető az Ikarus utodának?

Figyelt kérdés

2014. jan. 20. 17:52
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Nem.
2014. jan. 20. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Nem, mert az Ikarus magyar alkatrészekkel, magyar frjlesztések alapján készült.

A Credot a különböző beszállítók termékeiből legózzák össze.

2014. jan. 20. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

"Nem, mert az Ikarus magyar alkatrészekkel, magyar frjlesztések alapján készült."

Pont annyira volt magyar az Ikarus, mint a Credo most.

Példának okáért, az Ikarus 260-asokba főként Rába D2156-os motort szereltek, amit a külföldi MAN licence alapján gyártott a Rába itthon. A váltók sem voltak magyar fejlesztésűek, sőt, nem itthon gyártották őket: Prága, ZF, Voith, hogy a legelterjedtebb típusokat felsoroljam. A futóművek többsége a 260-asokban magyar fejlesztésű és gyártású, értem ez alatt a Rába típusait.


A váz nem minden Ikarusnál volt magyar fejlesztésű, de licenc alapján itthon gyártották azokat. Többségében viszont magyar fejlesztésű és gyártású vázakra épültek a buszok, a 260-as például igen.


A karosszéria szintén magyar fejlesztésű és gyártású, ez az összes Ikarusra elmondható. Az utastér elemei és a további berendezések szintén.


Ellenpéldának pedig a Credo Citadell 12 jöjjön, ezt a honlapjukról másoltam: "70%-nyi magyar termék a bépülő alkatrészek között. Ez a szám emeli ki versenytársai közül a Citadell 12-t, amely kategóriájában a legtöbb magyar alkatrészt tartalmazó jármű. A teljes vázszerkezet, a váltómű, az üvegek, az utasajtók, a padló, az elektronikai és mechanikai alkatrészek sora mellett a gyártás és tervezés temérdek munkaórája is mind hazai „termék”. A motor a torinói székhelyű FPT, a futóművek pedig a friedrichshafen-i ZF termékei. "

2014. jan. 21. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 dunaviz válasza:
Semmiképpen sem! Lehet vitázni hogy melyikbe mennyi magyar fejlesztésű dolog került, de ugye nem akarunk lemenni a kötőelemek szintjére. Mert nem hiszem hogy a metrikus csavar magyar találmány lenne (merthogy nemzetközi szabvány). Szerintem azt érdemes megnézni, hogy mennyit lefutott egy öreg Ikarusz és hogy a mai napig nem bírnak kikopni a gépparkból. Érdemes azt is megnézni hogy mit hoztunk ki abból a motorból aminek megvettük a liszenszét és most Rábának hívjuk. Igaz nem a buszokba építették, de volt belőlük 400lovas változat is (bucsus Rába). Az ugyanaz a főtengely, blokk és hengerfej mint aminek a liszenszét megvettük, csakhogy éppen kétszer erősebb! Amikor valamit gyártunk és fejlesztünk nem kell mindent teljesen elölről kitalálni. Nem az a lényeg. Sokkal fontosabb hogy amikor valaminek megvesszük a liszenszét egy jó kiindulási alapot válasszunk ami még fejleszthető/bővíthető és az eredmény a fontos, hogy mire visszük vele. Az Ikarusz az önhordó karosszériájával egyedülálló volt a maga korában és nem kell itt most a Kässbohrer Setrát emlegetni. Valamit csináltunk, ami jó volt, korszerű volt és vették a ruszkik mint a cukrot. :)
2014. jan. 22. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!