Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Magyarországon miért mennek...

Magyarországon miért mennek lassan a vonatok? Még az IC-k is.

Figyelt kérdés
2014. okt. 24. 12:30
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
97%
Mert meg van határozva a max. sebesség,nagyobb sebességnél nem lennének biztonságosak a mai vonalak.
2014. okt. 24. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Az alkalmazható legnagyobb sebesség függ egyrészt a pálya, másrészt a jármű műszaki jellemzőitől és állapotától.


Magyarországon a járműpark engedélyezett sebessége jellemzően a 120-160 km/h tartományban van, de egyes kocsik a 200 km/h tempóra is alkalmasak. Ezzel tehát ha nincs is minden rendben, nagy gond sincs.


Ugyanis a pàlyák állapota a kritikus. Fővonalaink többségén 80-100 körüli a Vmax, de rengeteg a lassújel. Persze van 160-as pálya is, de csak mutatóban. Ezen kívül a friss átépítések jellemzően szintén 120-160 köré lövik be a maximális tempót, de a biztosítóberendezés kialakítása (főleg az egységes európai vonatbefolyásoló ETCS rendszer hiánya miatt) egyelőre nem teszi lehetővé a pálya adottságainak teljes kihasználását.


A mellékvonalakon pedig 40-60 körüli a pályasebesség, rengeteg lassújellel. De ott nem is nagyon várható javulás.

2014. okt. 24. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

a most megépült szolnoki Tisza hídra is azt mondják, hogy kis átalakítás után elbírná a 160-at is.

Meg állandóan pályafelújítás van, de ha tényleg így van, akkor miért nem megy gyorsabban a vonat? átlag 90-el megy még az IC is. Komolyan mondom, megmeredek mire Nyíregyházáról felérek a Nyugatiba.

2014. okt. 24. 12:45
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Bocs, a mellékvonali járműpark nem 120-160 közé esik, inkább a 80-100 körüli tempó a teteje.
2014. okt. 24. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Na igen, mert ott még a dízel mozdonyok járnak. Egy Mátészalka-Debrecen is halál...
2014. okt. 24. 12:47
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Igen, elbírná, ha a biztosítóberendezés alkalmas lenne a 160 km/h sebességű vonatok közlekedtetésére. Van rá projekt, hogy az legyen, de még nem az. Ráadásul az IC kocsik többsége nem tudja ezt a tempót. Ezért kellene végre új kocsikat beszerezni, mert amúgy is kevés az IC-kocsi és ami van, az sem tudja majd a 160-at tartani. De eddig ez utóbbi nem volt gond, mert 160-as pálya csak Bécs felé volt.
2014. okt. 24. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim válasza:
100%
Az elmúlt 20 év során miért nem lettek legalább a nagyobb városok közötti vonalak alkalmassá téve a legalább 140-150 km/h-s sebességre?!
2014. okt. 24. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
mert a politikai elit azzal volt elfoglalva, hogy hogyan lopja szét az országot :) Ilyen apró-cseprő dolgokra már nem maradt idő, meg energia.
2014. okt. 24. 13:50
 9/12 A kérdező kommentje:
2014. okt. 24. 13:51
 10/12 anonim ***** válasza:
Ez olyan dolog, hogy elég sokunknak olyan autója van, ami 200-al is bir menni. Mégsem járunk ennyivel (már aki), mert 90-100 a megengedett, vagy annyira rossz az út, hogy még ennyivel sem lehet menni. Igy van ez a vonatnál is, csak az mégjobban agyon van szabályozva, sebesség szempontjából már túl biztonságosra csökkentik a tempót egyes helyeken (30-40 km/h).
2014. okt. 24. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!