Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem kellene legalább Zugló...

Nem kellene legalább Zugló vasútállomásig meghosszabbítani a 4-es metrót sürgősen?

Figyelt kérdés
Két megállóról van szó (Reiner Frigyes park és Zugló vasútállomás), ráadásul itt már a vonal a Thököly út alatt haladna, ami sokkal olcsóbbá tenné az építkezést, ugyanakkor Zugló vasútállomás viszonylag forgalmas csomópont, és ott a metró végre elérné az 1-es villamost, ami a 4-6-os páros után a legforgalmasabb fővárosi viszonylat.
2014. nov. 21. 09:04
 1/8 anonim ***** válasza:
2%
Nem kellene, Zugló vasútállomás egyáltalán nem forgalmas. Az csak egy kis állomás.
2014. nov. 21. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Igazából a megvalósult forma semmire sem jó. A minek értelme lenne, egyik oldalon a Campona (ott nagy parkoló van, amit lehetne P+R-nek használni) a másik irányba minimum Zugló vasútállomás, de inkább a Pólus center. Ebben az esetben egy nagy lakótelepet és egy külvárost kötne össze a belső részekkel. Ehhez azonban 120m-es szerelvények és állomások kellenének, mert most csak egy "elásott villamos", sokkal kisebb forgalommal. A személyes véleményem, hogy ami megépült, maradjon, ahogy van (rövid állomások, kis távolság a megállók között), készüljön egy vadi új vonal, a korszerű közlekedési irányelveknek megfelelően úgy, hogy egyben a HÉV feladatát is ellássa.


Ilyen lehetne a sokat emlegetett 5-ös metró, amellyel átszállás nélkül lehetne eljutni Tökölről a Pilisbe (és fordítva)


A 4-es helyett lehetett volna egy Érd (vagy Budaörs)-Csömör vonalat csinálni, ami a belváros alatt a föld alatt megy.


A 2-est rá kéne vinni legalább a meglévő Csömöri HÉV vonalra (igen a felújításkor ez sokkal nagyobb munka lett volna)


A KÖKI-nél a 3-as metró is összeköthető lenne a vasúttal, és egy-két megállót városon kívűl is tudna menni, a másik irányban pedig a mai napig nincs kész.


Amiket leírtam nagyon nagyívű fejlesztések, de abból a pénzből, amit a 4-es mertóra elköltöttek ez mind kijött volna (igaz a "demokratikus költségeket" kordában kellet volna tartani)

2014. nov. 21. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

" Nem kellene, Zugló vasútállomás egyáltalán nem forgalmas. Az csak egy kis állomás"


Megint egy fotelszakértő bajnok :D

Zugló a budapesti fejállomások és Kelenföld után a legforgalmasabb megállóhely. (Ugyanis megállóhely nem állomás).

2014. nov. 21. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Nem Zugló vasútállomásig, hanem a Bosnyák térig és utána, Palotáig.
2014. nov. 21. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
49%

Nem kellene. Újpalota felé villamosra van szükség, ami eléri a belvárost is a Rákóczi úton, míg a 4-es metró csak délről megkerüli azt. Ráadásul hiába nagy Újpalota önmagában, a metróhoz szükséges 10000 utas/óra forgalmat nem biztosítaná sem a lakótelep, sem a köztes zöldövezet.


A metrót csak Zuglóig hosszabbítani a vasút elérése miatt felesleges, hiszen az M2 vonal Pillangó utca állomásánál kiépíthető a metrókapcsolat (a viszonylag nagy távolság miatt mozgójárdás megoldással). Ez biztosíthatná ugyanis a leggyorsabb eljutást a belváros felé. (Dél-Budára már decembertől a vasút lesz a leggyorsabb, Kőbánya-Kispest átszállással.)

2014. nov. 21. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen rendben van a négyes metró úgy most, ahogy van. Nincs napirenden a meghosszabbítása, mivel Demszky Gábor volt főpolgármester 20 év alatt annyira elhanyagolta a hármas metrót, hogy annak a felújítására kell a pénz. A négyes metrót pedig muszáj volt befejezni, mivel ha ezt nem tesszük, akkor az EU megvonta volna az építkezésre adott támogatást, amibe belerokkant volna a főváros költségvetése. Ha Demszky ideje alatt felújították volna a hármas metrót, akkor most már a négyes meghosszabbítása folyna nagy erőkkel.
2014. nov. 21. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
0%

Ahoj!


A kérdés teljesen érthető, de ennek ellenére nem valószínű, hogy ez jelentené a valódi megoldást, sokkal inkább a Thököly úti villamos visszaállítása, ami mérhetetlenül olcsóbb, mint metrót építeni, valamint a belvárosba való újabb alternatív eljutás érdekében meg lehetne csinálni Városligeti elágazásnál egy megállót, ezzel a Mexikói útra közvetlenül a vasútról át lehetne szállni. (Földalatti, 1-es, 3-as, 69-es villamos és még egy kisebb rakás busz és troli). Ezek talán nem kerülnének olyan hatalmas pénzekbe, viszont a Baross térnél tovább villamost építeni ott, ahol ma 10-nél több busz és a metró is közlekedik nem életszerű.


Illetve még a villamost is felülírhatná, hogy inkább trolibusszal lássák el a Thököly út környékét, főleg, hogy ma már nem egy nagy kapacitású trolibusz létezik, ami a villamossal azonos kapacitást tud nyújtani (pl. Phileas).


Annyi biztos, hogy a vasutat is sokkal érdekeltebbé kellene tenni abban, hogy Budapesten belül megérje neki utasokat szállítani, mert jelenleg ez csak "ingyen" kötelezettség, bevétel gyakorlatilag nem nagyon van a Budapest Bérletesekből, viszont a bevételt csökkenti, hogy nekik nem kell jegyet venni. Komplex megoldások kellenének, annyi biztos.


A 4-es metróra bármilyen pénzt elherdálni pedig szerintem felesleges, így is okozott elég veszteséget az irreális építkezési költségeivel.

2014. nov. 24. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

A metró nem villamos és ez, fordítva is igaz. A 3-as metró esetén, érezzük ezt a baklövést. Szerencsére, nem egy helyen, most kezdik visszaépíteni a villamossíneket (pl. a Bajcsyn).

A villamos és a metró, simán kiegészítené egymást, ha a metró, a gyorsjárat, amivel, át lehet szelni a várost, a villamosra az száll fel, aki csak, pár megállóra megy.

Miért is lett ilyen, a 4-es metró? Mert ez is, egy politikai baklövésnek lehet köszönni: rövid megállók, 80 méteres szerelvények, stb. Hiába megy, a pártok között, az egymásra mutogatás, mégis, ha már, elkezdték, akkor be kelletett fejezni. Most, hogy milyen folytatása lesz, azon lehet változtatni és remélem, a jobb koncepció fog győzni, vagyis kevesebb állomás lesz.

2014. nov. 24. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!