Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A csehszlovák járműgyártás...

A csehszlovák járműgyártás színvonala milyen volt a rendszerváltás előtti években?

Figyelt kérdés
Állítólag elég silány termékek kerültek ki onnan, például a Bzmot vonat, vagy a Skoda trolibusz. Utóbbin csak Szegeden ültem, elég gagyi volt.
2015. febr. 6. 22:08
 1/8 anonim ***** válasza:

A Tátra villamosok is innen jöttek.

A Skoda cég, viszont ma is létezik - Miskolcra ő gyártotta le a villamosokat, Szegeden az új trolik is Skoda motort használnak

2015. febr. 6. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 SándorÚr ***** válasza:
én szószerint tudom idézni neked a régi földrajz könyvemet: "a kitünő minőségű Skoda gépkocsikat Mlada Boleslavban gyártáják." Tehát kitünő mínőségű, érted nem? most akkor mit kekeckedsz itt?
2015. febr. 7. 03:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Hát akkor ne egy 40 éves technikát hasonlíts össze egy maival.

Nagyon is jókat gyártottak a Csehek, az összeszerelés minőségén látszott igazán.

A JAWA 350, meg a régi Skodák, jól össze voltak rakva.

Mondjuk az más kérdés, hogy a tervezés az elég tréfás volt.

2015. febr. 7. 04:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 SándorÚr ***** válasza:
Ne felejtsük el, hogy pozsonyban/bratislavaban is van egy skoda/wolksvagen/audi gyár ahol sok magyar ember dolgozik, tehát ne szídjuk ezeket a márkákat.
2015. febr. 7. 04:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

SándorÚr:

nyugi, a Credokat is szídjuk, pedig az Győri cég.

Nem az számít, hogy ki dolgozik rajta, hanem az, hogy milyen is az adott termék, vagyis jelen esetben maga a jármű. Azért osztom # 3-as kommentelő véleményét.

Fél OFF:

Ha már Skoda - azért az autói, csak jók tudnak lenni.

2015. febr. 7. 06:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Nekem a 100-as Škodával voltak élményeim.

A tervezésük a "lehetőségekhez igazodott", ami azt jelentette, hogy igen egyszerű szerkezetek voltak. A 120-as Škodák is az 1960- as években gyártott (és akkor is kompromisszumos) 1000MB ráncfelvarrásaként foghatóak fel.

Ennek hátránya a kor igényeihez képest gyenge motor, a 100-asokban gyenge fűtés (a 105-120 sorozatban ezen javítottak)

A farmotor már akkoriban is kuriózum volt, más vezetéstechnikát igényelt (de szerintem az nem igaz, hogy ezért veszélyesebb lett volna)

A futómű nagyon egyszerű volt, a "futómű geometria" a terheléstől változott (nyugati exportra gyártottak igényesebb futóművet is)

Több karbantartást igényelt, mint pl. a Lada

Jellegzetessége volt a sok kis rakodótér

-Kis (lapos) csomagtartó az orrban (a pótkerék kivételével növelhető)

-A jobb hátsó ülés alatt egy kis rekesz (a másik alatt talán a fűtés radiátor volt?)

-A hátsó ülések mögött egy kisebb hely a csomagoknak

Előnyei:

Egyszerű

Olcsó alkatrészek

A kor színvonalán alacsony fogyasztás


A nyomórudas vezérlésű, három helyen csapágyazott motor (Ez ma még egyáltalán értelmezhető?) nem igazán szerette, ha pörgetik. A váltó hátul a motor előtt volt, a váltóbottal egy lötyögős rudazat kötötte össze (A VW manapság hasonlót használ, csak előre fele, és precízebb kivitelben), ezért a váltóbot kezelése megszokást igényelt. (különösen a mai szemmel is precíz Lada váltóhoz képest)

A 100-ból az 1. szériáról hallottam, hogy hibás volt, illetve az utolsó minden szempontból (motor és kaszni) kritikán aluli volt, valószínűleg mivel az "elfekvő" anyagokat is felhasználták.

Amelyik autó megkapta a karbantartást, ami jár neki, a mai napig üzemképes. (mivel az autók kisebb szervizelését akkoriban otthon végezték az autók állapota nagyban függött a tulajdonostól)

2015. febr. 7. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 demonlord90 ***** válasza:
100%
szerintem egyáltalán nem silányak és gagyik a termékeik, itt tényleg csak arról van szó, h 30-40 éves járműveket hasonlítasz össze maiakkal
2015. febr. 7. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Hát a 100 - as, 120 - es Skodával nekem is voltak tapasztalataim. Jó, ne a maiakkal hasonlítsuk össze, hanem az akkoriakkal. Volkswagen Golf, Opel Kadett, japán modellek, nekünk volt Honda Accordunk a '80 - as években. Azt összehasonlítani egy korabeli Skodával? Jó vicc.


Mondanom sem kell, akkor az extrákat hírből sem ismertük, volt egyféle max. kétféle motorral, örültél ha a színét te választhattad meg. Hazudok, a Trabantból volt valami de luxe kivitel, krómozott kis karima a lámpák körül, meg volt benne rádió (!). Dízelt nem nagyon kínált szoci autógyár, legfeljebb kisteherautót, pl. ARO, aki emlékszik rá.


Akkor jó volt a Skoda, mert nem nagyon volt más, és ezek saját fejlesztések voltak - a Skoda egy régi márka - nem úgy mint a többi nagy szocialista termék többsége, Zsiguli, Dacia stb. ezek már akkor is elavult, levetett nyugati típusok koppintásai voltak.


És ezekre kellett éveket várni.

2015. febr. 7. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!