Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV fog klímát meg vizuális...

A MÁV fog klímát meg vizuális utastájékoztatót tenni az "új" ex-ÖBB kocsikba, amit most vettek?

Figyelt kérdés

[link]


[link]



Ezek nem öreg kocsik, így nem lehet ugyanaz a kifogás, mint a Bhv kocsiknál, halbiknál, hogy "öreg, nem mehet bele klíma meg utastájékoztató".


Műszakilag is rendben vannak, forgóvázak is, 160km/h-ra vannak engedélyezve.


A MÁV azt nyilatkozta, hogy ezekkel a kocsikkal minőségibb gyorsvonati/sebesvonati szolgáltatást akar csinálni.

De, csak akkor lesz minőségi, ha a 21. században alap dolognak számító légkondi meg vizuális utastájékoztató is benne lesz.



2015. febr. 16. 18:00
 1/2 anonim ***** válasza:

A Bhv és a halbik esetében sem az az indok, hogy öregek.


A Bhv ha megnézed a saját elegytömegét fékezi meg P állásban (nincs is más rajta.) Ha megterheled egy 1-1,5 tonnás klíma egységgel és a hozzá való berendezésekkel nem fékezi meg a kocsi önmagát sem, ami nem szabályos. Módosítani kellene a fékrendszeren ami a jelenlegi forgóváz-konstrukcióval nem oldható meg, teljesen új módosított, tárcsafékes forgóváz kellene alá, plusz módosított fékrendszer. Ez a kocsik jelenlegi könyv szerinti értékével felérő összegű beruházás lenne, ami nem térül meg soha.

(Mintha lenne egy 10 milliós házad amire épp 10 milliót költenél rá úgy, hogy 10 év múlva lebontod az egészet. )


A halberstadtinál hasomló az ok, csak nem lép fel megfékezettségi anomália: a tenderre olyan összeget ajánlott az ajánlattevő ami vállalhatatlan lett volna, szintén a kocsi használt beszerzési árával vetekedett.


Egy klíma utólagos beépítése egy olyan kocsiba, ami nincs erre előre felkészítve drága játék.

És a Gysev sem jó példa erre ( mielőtt valaki előhozza) mert alaposan befürödtek az irodákba való klímák kocsikba építésével: szimplán tönkrementek a rezgésektől amire nem voltak méretezve.

2015. febr. 16. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Egyrészt utasoldalról jogos elvárás a klíma, másrészt mégiscsak elemezni kell a várható költségeket és hasznokat. A fent leírt műszaki kockázatok mellett nem biztos, hogy e kocsik gazdaságosan klimatizálhatók. Ugyanakkor az is igaz, hogy az eltérő vontatási feszültségnemre optimalizált villamos berendezések átalakítása eleve nagy munka, így maga a klimatizálás adott esetben összevonható ezzel az átalakítással.


Mindenesetre ne aggódj, ha csutkáig letolod a Schlieren ablakát, nem lesz meleged, olyan jól szellőzik!

2015. febr. 16. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!