Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért esnek szét olyan hamar...

Miért esnek szét olyan hamar az alacsonypadlós buszok? És a gyártóknak miért érdekük gyenge buszokat gyártani?

Figyelt kérdés

A legkisebb úthibára is úgy reagálnak, hogy extrém módon rázkódnak, aztán néhány év után önálló életet élnek a berendezések, lötyög minden. (kijelző, visszapillantó-tükör, sofőrfülke, ajtók, stb.)

Amikor bukkanó elé érkezik a Mercedes Citaro, minimális sebességgel tud csak átmenni rajta, annyira kemény a futómű. Az úthibákról nem is beszélek, kiesik az ember fogtömése tőlük az alacsonypadlós buszokon.


Érdekes módon a magaspadlós Ikarusoknak puhább a futóművük. Talán azért is, mert azokat a buszokat nem 6-7 évre tervezték, hanem évtizedekre...


2015. márc. 6. 21:14
 1/8 anonim ***** válasza:
35%
Ne innen közelítsd meg a dolgot. Ezeket a buszokat nem a magyar utakra tervezték. Akik beszerezték őket, nem értenek a szakmájukhoz. Orosz buszokat kell venni, azok még ilyenebb úton sem esnek szét.
2015. márc. 6. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Egyes, konkrétan nincs igazad. Nézz szét alaposabban Ukrajnában, Belaruszban vagy Oroszországban és látni fogod, hogy hiába masszívak látszólag a MAZ, LAZ, LIAZ, stb. buszok, azért hullanak, mint a legyek.
2015. márc. 6. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

"Érdekes módon a magaspadlós Ikarusoknak puhább a futóművük."

Ilyen szempontból ez a kialakítás átka, olyan mint amikor az autód leülteted, annak is érezni fogod a seggeden minden eredményét.


"Talán azért is, mert azokat a buszokat nem 6-7 évre tervezték, hanem évtizedekre..."

Ez konkrétan baromság. Nem 20-30 évre tervezték az Ikarust sem, csak annyi ideig b..sztak leváltani őket. Nem mellesleg a Citarok egy része is használt 10 éves példány.


Na meg nem mindegy hol, milyen úton használod, az Ikarus is beleng úgy néha, hogy pillanatokra súlytalanságban lebeg az ember, meg ott is remeg az üveg, remeg a kijelző tábla, minden zörög ha olyan alatta az út. Meg akárhogy nézzük, jó tervezés, jó minőség, a fizika törvényeinek nem lehet ellent mondani.

2015. márc. 6. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Az Ikarust sokkal könnyebb karbantartani mivel nagyon egyszerű konstrukció. Az alacsonypadlós buszok NEM a karbantartók "hozzá nem értése" miatt rosszak, hanem az erre fordított pénz és technika hiánya miatt
2015. márc. 6. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Attól függ, hogy honnan veszik. A Van-Hool buszok jó minőségüek, de amiket használtan beszereztek, azoknak csapnivaló az üléselrendezésük. Az újak, viszont jók: igaz, ugyanúgy sok az ülőhely, viszont a 2 méteres ember is, kényelmesen le tud ülni.
2015. márc. 6. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Az összes VanHoolt használtan szerezék be. :DDDD

A teljes keleti blokkban az összeomlásig, illetve nyugaton utána is leselejtezték az Ikarusokat bőven tíz éves koruk előtt. A 200-okat is. Ugyanis annyi időre lettek tervezve. Tíz éves koruk után az ap. buszok ugyanígy igénylik a vzjavítást, amit, ha nem kapnak meg, szétesnek.

2015. márc. 7. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Ikraust betennének a hetes helyére az is széthullana, mert a forgalomban menni kell kátyút meg nem lehet kerülgetni.

Lötyögést még meghúzzák, a legnagyobb károk a váztörésből jönnek.

2015. márc. 7. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 ceruzabácsi válasza:
Alacsony padló ára a rövidebb rugóút...
2015. márc. 14. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!