Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért véditek a mellékvonalakat?

Miért véditek a mellékvonalakat?

Figyelt kérdés

Amikor a XIX. században kiépült a vasúthálózat, még nemigen volt más lehetőség a személyes és áruk 'gyors' szállítására. Ha jól tudom, lényegében közúton akkor még csak lovak erejével vontattak.


Ma már gyors, aránylag környezetbarát buszok állnak rendelkezésre.


Szeretem a vasutat, utálom a buszokat, ennek ellenére mégis azt mondom, hogy egy közepes nagyságú várost kis községekkel nem éri meg vonattal összekötni. Fenntartani az infrastruktúrát ott, ahol óránként egy Bz is sok. Sok lenne akkor is, ha nem Bz lenne, hanem kényelmesebb vonat, ami gyorsan menne. Mert egy szóló busz is elég lenne kétóránként...

Sajnos itt nem látok érvet a tényleg kihasználatlan mellékvonalak fenntartása mellett... :(


2015. máj. 9. 18:04
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem két pár vonat járna, akkor sokkal kihasználtabb lenne minden ilyen vonal. Szándékosan űzik el az utasokat, hogy aztán azt tudják mondani, hogy nem éri meg fenntartani napi 2 darab alkalmi utasért, akik általában vagy vasútbarátok, vagy a változatosság miatt mennek vonattal busz helyett. Nem beszélve arról, hogy a legtöbb mellékvonal olyan útvonalon halad, ahol busz nincs, legfeljebb átszállással és lassabban (hirtelen a Kisújszállás-Kál jutott eszembe, vagy a Szolnok-Vámosgyörk, de tulajdonképpen bármelyiket lehetne mondani, majdnem mindre igaz ez).
2015. máj. 9. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

Az ilyen helyeken jár egyáltalán óránként busz?

Szóló?

Mennyire kihasznált?

2015. máj. 9. 18:54
 3/13 A kérdező kommentje:

Tisztában vagyok azzal, hogy lassúak, koszos BZ jár és rossz a menetrend, egy-két kirándulás, tábor során volt alkalmam ilyeneket kipróbálni.

Csak tényleg azt nem tudom, a lakosság mekkora része ingázik egyáltalán, mekkora egyáltalán a lakosság...

2015. máj. 9. 18:56
 4/13 anonim ***** válasza:
Az általam említett vonalakon napi nulla darab közvetlen járat van, ami meg átszállással van, azoknál se feltétlenül ez az útvonal.
2015. máj. 9. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
95%
Nem ismerem az országos helyzetet, de pl. a Diósjenő-Vác viszonylaton, mióta hétköznap délután óránként van vonat, van bőven utas. Legalábbis amikor én arra jártam, ha nem is volt kitömve a dupla Bz, de voltak rajta. Más viszonylat lehet értelmetlen, azt nem tudom.
2015. máj. 9. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

A másik gond szerintem az hogy rengeteg kis faluban az állomás jóval a faluhatáron kívül van, míg a busz simán bemegy és a központban felveszi az embereket.

Egyértelmű, hogy többen választják ezt a megoldást.

2015. máj. 10. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 Koaxk Ábel ***** válasza:

Én ugyan nem mellékvonal mellett lakom:


Itt a Budapest - Szolnok vasútvonal megy.


Én amúgy kocsival járok évek óta, nagyon, de nagyon ritkán tömegközlekedem, de ha úgy adódik akkor is inkább a vonatot választom.


Felénk a busz egy heringjárat, azaz, az első pár kiválasztottnak jut hely utána pedig állni kell akár 1 órát is, és azt se kényelmesen.


A vonaton bár számomra putri körülmények között, de legalább némileg komfortosan tehetem meg, ez esetben azt jelenti, hogy leülhetek és még az aurámba se áll bele senki.


Lehet nem kifejezetten nekem szólt a kérdés, de azért próbáltam megvédeni a vonat közlekedést :)

2015. máj. 10. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

A fővonalak - meg a többi, sok települést nagyobb városokkal összekötő vonalak - más tészta.

Azokat én is védeném.

2015. máj. 10. 18:30
 9/13 anonim ***** válasza:

Nem kell a 19. századig visszamenni, a legtöbb vegetáló vonalon az 1990-es években is még rendes forgalom folyt.


Arról meg nem a vasútvonalak tehetnek, hogy a MÁV képtelen rendesen üzemeltetni őket. A legtöbb magyar mellékvonal forgalma 3-5x-ös lehetne egy rendes üzemeltetői szemlélettel. Lásd a Szlovákiában a Regiojet által üzemeltetett komáromi vonalat.


[link]


Van egy kiadvány, város vidék vasút ahol Németországból vannak példák sikeres mellékvonalakra. Pedig ott a legtöbb ember megengedheti magának hogy kocsival járjon.


"Németországban 1995-tõl 2008-ig a regionális vasúti

közlekedés teljesítménye utaskilométerben kifejezve több

mint 33 százalékkal növekedett, ugyanakkor az utasszám bõ

50 százalékkal nõtt ezekben az években. Ez azt jelenti, hogy

a kereslet erõsebben nõtt, mint a vasúti kapacitás, ami ebben

az idõszakban 26 százalékkal bõvült. Tehát a vonatok kihasználtsága

javult, a térségi vasútközlekedés egésze hatékonyabbá

vált."

2015. máj. 10. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
A mellékvonalak emellett azért szükségesek hogy megadják a vasúthálózat területi lefedettségét. A leépítésük, felszámolásuk mindig oda vezet, hogy a fővonalak is hanyatlani kezdenek. Pl. a Veszprém-Alsóörs vonal felszámolásával egész Veszprémet sikerült leszoktatni a vonatozásról.
2015. máj. 10. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!