Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nektek mi lenne a véleményetek...

Nektek mi lenne a véleményetek egy ilyen rendszerről? Örülnétek neki?

Figyelt kérdés
Mondjuk lenne egy olyan computer aki minden buszba be lenne építve, és ami érzéjelné a le és felszállókat (megkülönböztetve a kettőt egymástó), így mindig tudná, hogy épp mennyien vannak a buszon. A buszra a jegy, nem fix árú lenne, hanem a kereslet-kínálat fúggvényében változna. Ha pl. kevesen lennének a buszon, akkor olcsóbb, ha sokan akkor drágább lenne a jegy. A le- és felszállással folyamatosan változna a jegy ára: a felszállások (vétel) növelnék, a leszállások csökkentenèk jegy árát.

2015. jún. 25. 12:00
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Értelmetlen, dárga, megbízhatatlan, magyar körülmények között megvalósíthatatlan.


Először is a jegyek árát a teljes rendszerre kell meghatározni, nem az egyes járatokra, vagy szerelvényekre.


Másodszor ehhez megfelelően nagy szigetelőtávolság kellene az ajtóktól, ami a túlzsúfolt BKV-nál legfeljebb az álmok álma (jelenleg örülünk ha egyáltlaán járnak a járatok).

Nem szólva arról, hogy mi van ha vki megbotlik, és nekidől az ajtónak? Mit érzékel majd a berendezés? Esetleg ilyenkor automatikusan új jegyet kell vennie a peches utasnak, mert "leszllt" és "visszaszállt"?


Az egy nagy f**ság hogy "a leszállások csökkentik, a felszállások növelik a jegy árát", mert miért fizetne jó sokat aki 1 megállót megy egy tömött buszon, mint aki üres buszra száll fel egész vonalra?

2015. jún. 25. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 schocko ***** válasza:
72%

"Ha pl. kevesen lennének a buszon, akkor olcsóbb, ha sokan akkor drágább lenne a jegy."


-talán éppen fordítva lenne logikus...de egyébként felesleges bonyolítás az egész...megoldana valamit?

2015. jún. 25. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Előbb inkább azt kéne bevezetni, hogy helyi járaton ne 300+ forintot fizessen az is, aki végigmegy, meg az is, aki 2 megálló múlva leszáll. Egyébként nem tudom, fizikailag hogy lehetne az általad említett dolgot kivitelezni.
2015. jún. 25. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 Beviz Elek ***** válasza:

A jegyár mozgása szerintem teljesen fölösleges.


Megtett útra km díj, és fizetés nélkül ne lehessen utazni.

2015. jún. 25. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

És az utasok hogy fizetik a különböző árakat? Főleg hogy a pestiek többségének bérlete van.

Lennének olyan járatok, ami veszteséges, mert mindig kevés az utas. Akkor pedig jogosan kérik majd a bkv-tól, hogy szüntessék meg a járatot mert nem kifizetődő. Az összbevétel is kevesebb lenne, mert az emberek többsége csak pár megállót utazna, vagyis a te rendszereddel kevesebbet is fizetne az utazásért.

Ellenben a buszon történő mobilos vagy bankkártyás fizetés már jelentős kényelmet hozna, de mondjuk ez a legkisebb gond.

2015. jún. 25. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
27%

Egyáltalán nem hülyeség az ötlet. Sőt! Több helyen már csinálnak is valami hasonlót (pl. London).

Azért van egy lényeges változtatás: nem dinamikusan mozognak a jegyárak, hanem a tipikus forgalom alapján sávozva vannak, így pontosan tudja az utas, hogy mennyit fog fizetni (ez azért fontos). De az simán működik, hogy pl. csúcsidőben drágább, mint éjszaka. Két-három idősávnál többet nem nagyon csinálnak, mert az már túl bonyolult lenne, és az emberek utálnak papírokat böngészni meg sokat gondolkodni.


Igazából a csúcsideji utazás "büntetésén" kívül nem is nagyon van értelme tovább bonyolítani a rendszert, mert a járműparkot, áteresztőképességet, stb. úgyis a csúcsforgalomra kell méretezni, úgyhogy annak tompításával lehet jelentős költségcsökkentést elérni. Azon már nem sok múlik, hogy a csúcsidő elmúltával hány buszt tudsz visszaterelni a garázsba.



És erre nem csak a tömegközlekedésben vannak példák, hanem az autóforgalomnál (autópálya-, parkolási és dugódíj) is, ahol ugyanígy időszaktól függően sávos díjat kell fizetni. És eltávolodva a közlekedéstől, az éjszakai áram fogalmát itthon is mindenki ismeri, ami végülis ugyanerről szól.


A MÁV-nál is volt egy ilyen ötlet pár éve, végül nem valósult meg, hogy csúcsidőszakban kedvezményes jeggyel ne lehessen utazni. Ez sem lenne hülyeség. A hamarosan bevezetendő dugódíjnál is nagyon remélem, hogy az európai példákat követve éjszaka/késő este és hétvégén olcsóbb lesz, mint hétköznap csúcsforgalomban.

2015. jún. 25. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Igazságos jegyrendszer nincs (a használatarányos sem az!), de a sok marhaság közül ez a legnagyobb.

Ám, ha már ilyen rendszert álmodtál, akkor pont fordítva lenne logikus. A járat költsége azonos. Ha szét akarod dobni az utasokra, akkor kevés utas esetén egy főre több jut, sok utas esetén kevesebb.

2015. jún. 25. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Mekkora ötlet! Mármint mekkora marhaság! :)


A tömegközlekedés üzemeltetési költségeinek döntő hányada fix költség. Ha sokan vannak a buszon, ha nem, az üzemanyagköltség majdnem ugyanannyi, a sofőr bére ugyanannyi, a szerelőé is és a garázs világítása sem lesz olcsóbb ha épp kevés az utas. Egy ilyen költségszerkezet mellé egy dinamikusan változó bevételi oldalt tenni pénzügyi szempontból öngyilkosság. Ráadásul erősen lerontja a rendszer kiszámíthatóságát az utasok számára is, márpedig ez egy igen fontos tulajdonsága a közlekedési rendszereknek. És ne feledd: az utasok nagyobb része bérletes, átalánydíjas utas, így aztán aligha tudod a zsúfoltságot egy ilyen jegyrendszerrel megszüntetni, elosztani.

2015. jún. 25. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Gondold már végig.

Attól tennéd függővé az árat, hogy mennyien vannak? Tehát nem tudja az utas előre mennyit fizet...

Ráadásul pont fordítva, minél többen vannak annál olcsóbbnak kellene lennie.


Másrészről az általad megálmodott utasszámlálás réges-rég működik, létező dolog. Csak nyilván nincs sok értelme, mert túl költséges és nem az egyes járatok forgalma az érdekes, hanem inkább az egyes viszonylatok időbeli lefutása, amihez pedig nem feltétlenül szükséges az összes eszköz összes utasának nyomonkövetése minden pillanatban.


Harmadrészt, utazásarányos fizetési rendszerek már működnek szintén régóta pl New York metró

2015. jún. 25. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Nem lenne igazságos.

Nekem van éppen 350 forintom, se több se kevesebb. Nincs honnan tudjam, hogy a következő busz tele van vagy üres. Miért kellene én többet vagy kevesebbet fizessek??

2015. jún. 25. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!