Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Buszokba miért nem tesznek...

Buszokba miért nem tesznek csillagmotort?

Figyelt kérdés

Tudom eszi az olajat sok a gond vele az alsó hengerekbe folyik az olaj sok állás után bla bla.


De nekem most az a kérdésem ,hogy miért nem készült olyan busz amiben csillagmotor van?

A hibák vagy a fogyasztás miatt nem álltak neki?



2015. szept. 4. 18:55
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Miért nem tettek sugárhajtóművet a buszokba? Valami egyszer elindult ezen a téren [link]
2015. szept. 4. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Egyrészt, mert ha te kitalálod, hogy ilyen buszt szeretnél gyártani akkor ahhoz tapasztalattal rendelkező repülőmérnököket kellene szerezned, és ha forgalomban használni, akkor tapasztalt repülőszerelőket. Persze megcsinálja az autószerelő is, meg a mindenféle műszerész szaki is, csak a tapasztalat a nem mindegy.


Mert ők dolgoznak manapság ilyen motorokkal. A másik nagy ortodox dolog a wankel motor, és azzal kapcsolatban is rengeteg a gányolás és hozzá nemértés, és ez közel sem olyan ritka dolog, mint a csillagmotor.


Másrészt meg igen, egyébként is sok vele a gond, jóval több, mint a hagyományosabb hengerelrendezéseknek.

2015. szept. 4. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Ööö, én csak azt nem értem, hogy miért is kéne pont egy buszba csillagmotort tenni??
2015. szept. 4. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
És tulajdonképpen hol is férne el gazdaságosan az a csillagmotor?
2015. szept. 4. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Azért írtam mert az amcsik tankba is beletettek (M4 Sherman) .

Azért mondtam a buszt mert ezek a motorok nagy köbcentinél érik el a kívánt erőt (10000ccm-20000 ccm) és ezért kérdeztem mert ma is ekkora motorokkal dolgoznak kb.

Meg persze M4 Sherman-be is tettek és innen ugrott az ötlet

2015. szept. 4. 22:38
 6/8 anonim ***** válasza:
Ma a buszokba jellemzően 6500-12000 ccm lökettérfogatú motorokat használnak. Egyébként a buszok tervezésénél az egyik legfontosabb szempont a motor, hajtáslánc és egyéb elemek (pl. üzemanyagtartály, akkumulátorok, becsuklásgátló, stb.) lehető legpraktikusabb elhelyezése és legkisebb helyigénye a városi buszoknál az utastér a távolsági buszoknál pedig a csomagtér maximalizálásának érdekében.
2015. szept. 4. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

"Azért mondtam a buszt mert ezek a motorok nagy köbcentinél érik el a kívánt erőt "

Jah, egy 26 tonnás csuklósbusz rendelhető 6 literes dízelmotorral is, az is leadja a szükséges 240-300 lóerőt :D

Meg úgy gondolkozz egy picit azon, hogy egy benzines csillagmotor mennyit kérne városi üzemben. Egy tanknál határ mindegy a fogyasztás, csak menjen. Azért egy busznál nem :D

És az se kerülje el a figyelmed, hogy az M4-et 70 évvel ez előtt építgették, azóta picit túlhaladt a technika a csillagmotoron. Már 60 évvel ez előtt sem volt csillagmotor a tankokban.

2015. szept. 6. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Nem is mai időkre gondoltam!

Csak kérdeztem csináltak-e valaha ilyent?

2015. szept. 7. 21:52

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!