Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem használják a városi...

Miért nem használják a városi buszokba szerelt autómataváltókat helyközi, távolsági kivitelű buszoknál?

Figyelt kérdés
Tudom, hogy van autómata kivitel távolsági buszoknál is mostmár, de azok tudomásom szerint még is autómatizált manuálisváltók...
2010. szept. 10. 20:49
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Gondolj bele, hogy egy városi (mondjuk Bp-i) vonalon mennyit kellene kuplungozni és váltani a sofőrnek a munkaidejük alatt. Helyközi buszoknál ez összehasonlíthatatlanul kisebb fizikai igénybe vételt jelent.
2010. szept. 10. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, de én épp az ellenkezőjére vagyok főként kíváncsi-pl a credokban használt allison, vagy a volvókban és csomó egyéb városi buszban használt öt-hat fokozatú váltót miért nem teszik bele távolsági buszokba is? -főként a kölcségcsökkentés a céél? Amúgy nálunk Szolnokon csomó manuálválós nyílván orosz exportról visszamaradt busz is van pl a dud 614-es ik 280.
2010. szept. 10. 21:23
 3/17 anonim ***** válasza:
76%

Az automata váltó egyik hátránya, hogy a motor többet fogyaszt, lassabban gyorsul és alacsonyabb a végsebessége.


Távolsági buszoknál főleg a második hátrány a döntő (előzések közben), de a többi sem elhanyagolható.

2010. szept. 10. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
100%
mert egyrészt drágább, másrészt többet fogyaszt
2010. szept. 10. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:
Köszönöm, mostmár teljes választ kaptam a kérdésemre. :D
2010. szept. 10. 22:53
 6/17 anonim ***** válasza:
100%
a teljesség érdekében még hozzátenném. az ilyen buszok életük során bőven futnak 1 000 000 km-t. egy ilyen igénybevétel során előfordul, hogy tönkremegy a váltó. a manuális és automata váltó közötti árkülönbség, és szerelési eltér. sokkal olcsobb a manuális.
2010. szept. 11. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:
Köszi a kiegészítést is! :D
2010. szept. 11. 13:07
 8/17 anonim ***** válasza:
30%

Az előző válaszolókat megcáfolva ma már a legtöbb kamiont automatával adják el.

Pár éven belül ez lesz a buszoknál is.

2010. szept. 13. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
Igen de a kamionoknál ugyanolyan rendszer van, mint a manuális váltónál, csak annyi a különbség, hogy az elektronika kezeli és nem te. Tehát ugyanúgy megvan a kuplung meg a váltó, csak nem te kezeled. Ezzel szemben a buszoknál még mindig az ősrégi hidrodinamikus váltókat alkalmazzák, amikre igenis igaz, hogy többet fogyasztanak, mert felzabálják a nyomatékot.
2010. szept. 13. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 A kérdező kommentje:
Na, nem is gondoltam volna, hogy még napok elteltével is írtok. :D Egyébként én is pont ezen gondolkodtam, hogy a kamionokban és az autómatizált váltóval szerelt távolsági buszokban használt váltók miért nem szorították ki a helyi buszokból a régi hidrodinamikusakat. Simán meg lehetne oldani hat sebességgel is, tehát nem kéne nyolc és főleg nem tizenhat fokozat, de ezek szerint biztos az már túl költséges lenne.
2010. szept. 14. 23:17
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!