Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Pesti oldalon miért nincs...

A Pesti oldalon miért nincs normális É-D irányú tömegközlekedési lehetőség?

Figyelt kérdés

Nem a hármas metróra, és nem is az egyes vagy hármas villamosra gondolok, azok túlságosan bent vannak. Ezen a képen behúztam két egyenest, körülbelül azok mentén miért nem lehet közlekedni? Egy-másfél órás utazási időket láttam (és tapasztaltam is). A villamosok lassúak, a hármas metróhoz bejutni (majd a másik végéről kijutni) szinén időigényes.


[link]



2015. okt. 4. 22:31
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A 15 és 19 között még simán jó az általad említett közlekedés, 1 óra jó idő egy ilyen útra.

A 16-ból az Örsön keresztül lehet legegyszerűbben átjutni Dél-Pestre, de ha megnyugtat, kocsival sincs más mód (legfeljebb kerülhetsz a 17 felé).

2015. okt. 4. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A város szerkezete sugaras, azokat összekötő körutakkal. Ezek közül a Hungária körgyűrű a legkülső, meg a várost jó messzire kerülő M0. A kettő között nincs is olyan közlekedési útvonal, ahová jelentős időveszteség nélkül tudnád összeterelni a külvárosok súlypontjai közül az egymás mellettiek és az egymástól távolabb esők között áramló utasforgalmat. Pl. ha a Szarvas csárda és Újpalota közé felhúzol egy körutat, akkor elkerülted Rákoskeresztúrt biztosan, de nyomvonaltól függően Mátyásföld központját is. Ez az autóforgalomnak nagyon jó is lenne, csak a tömegközlekedésben nem hozna előnyöket, hiszen nyilván jóval nagyobb volumenű a Lőrinc-Rákoskeresztúr vagy épp Újpalota-Mátyásföld forgalom, mint a Lőrinc-Újpalota. Így hiába gyorsabb az eljutás az utóbbi útvonalon, ha közben romlik az eljutási idő a szomszédok között. Vagy persze lehet párhuzamos kapacitásokat fenntartani, de az a busz akkor csak 20-30 percenként lesz megtölthető utasokkal, ami miatt adott esetben jobban megéri körbeutazni.


Megjegyzem, pont az általad vázolt relációkban vannak kimondottan gyors eljutási lehetőségek, ha tudsz időzíteni, mert az S21, S50, Z50 vonatokkal Zugló felé tudsz turbózni.

2015. okt. 5. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Első lépés gyanánt, a párhuzamos vasúti közlekedést kell megoldani - külön (párhuzamosan) legyen a Budapest és környéki S-Bhan és az IC/EC/EN/tehervonatok. Ezzel sokkal jobban növelhető a kapacitás is és elérhető a HÉV-szerű biztosított vonal a MÁV S-Bhan vonatok számára (bár jó lenne, ha magyarban a HÉV szót használnák, mert ez a magyar megfelelője).

Második lépésként a jelenlegi metróvonalakat kellene kivinni a városhatárig (plusszban a M2-GHÉV összeköttetésnek is neki kell látni és az M5-nek is meg kell épülnie, ami lényegében a Szentendrei, Csepeli és a Ráckevei HÉV vonalak összeköttetése volna).

Harmadik lépésként, úgynevezett Elővárosi átszállóállomásokat kell telepíteni Budapest határába (javarészt az M0 autóút mentén). Itt lényegében a Volánbuszok (és a közelben levő, más társaságok busz-) végállomása lenne + nagy kapacitású P+R/B+R parkolóval (igény szerint, még bérkocsi-szolgáltatás is megoldható).

Az Elővárosi Átszállóállomásokat, a városon keresztül metróval (2. lépésben leírtak után) és vonattal (1. lépésben leírtak után - S-bhan) lehet megoldani + az M0-án keresztül egy körbuszjárattal.

Hatalmas nagy fejlesztések és ezek nem igazán vannak napirenden. Egyedül csak a M3 Káposztásmegyer az, ami körvonalazódik + a 70-es vasúti vonalon (csak Budapesten belül) lesz különválasztva a S-Bhan és az IC/EC/EN/tehervonati közlekedés + Káposztásmegyeren levő Volánbusz végállomás, P+R parkolóval (ami funkcióját tekintve ugyanaz lesz, amit Elővárosi Átszállóállomásként írtam). Kérdés, hogy lesz-e belőle valami.

Persze, másra is szükség van, pl. Budán É-D irányú vasúti közlekedésre, Nyugati - Kelenföld a föld alatt és még, lehetne a többit sorolni, de a fentebb levő, három lépés nem történik meg (amit lehet párhuzamosan is csinálni), addig szerintem, a többinek nem érdemes nekilátni.

Pénz kérdése az egésznek, de ezek, mind megtérülő beruházások.

Ezt is, csak amiatt írom, mert Palota és Soroksár között, lehetne közvetlen vasúti kapcsolat. A pálya már adva van, de sajnos nem lehet kihasználni a lehetőséget (nem tudnak elegendő kapacitást biztosítani).

2015. okt. 6. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Jó látni, hogy legalább foglalkoznak ezzel.
2015. okt. 6. 18:11
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
Már 50 éve is jóféle városrendezési-tömegközlekedési tervek voltak, de nem nagyon van előrelépés az ügyben. Eredetileg az M0 is sokkal bentebb volt tervezve (ahol a régi volt, most M51), aztán végül annyira kint lett, hogy már szinte az elkerülő forgalom számára is hosszabb időben, mint átmenni a belvároson, nemhogy egyik városrészből a másikba. A négyes metró is dupla idő alatt 2/3 hosszon készült el. Már nem tudok nem pesszimista lenni. :)
2015. okt. 6. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!