Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van itt olyan ember, aki...

Van itt olyan ember, aki jelenleg Budapesten él és dolgozik, de ha épülne egy olyan vasút Bp. és Szeged között, amin az út alig 3/4 óra lenne (a mostani kb.2 és fél helyett), akkor leköltözne Szegedre és onnan járna fel dolgozni minden nap?

Figyelt kérdés

2015. dec. 28. 19:31
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Biztos van. Csak Mo-n akkor valósul majd meg amikor már mindenhova lehet teleportálni csak ide nem.
2015. dec. 28. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
94%
Biztos,hogy sokan járnának fel nem csak Szegedről,hanem máshonnan vidékről is,de havi szinten ki állná a vonatjegyet,vagy a bérletet?Jó gazdag munkáltatónak kell lenni ahhoz. :)
2015. dec. 28. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
91%
Nem, mert nem mennék vele semmire, hogy ha a nyugatiban letenne a vonat...
2015. dec. 28. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
96%

Ha a vasút menetideje háromnegyed óra, az azt jelenti, hogy egy-másfél óra között van a teljes menetidő. Először el kell jutni a szegedi vasútállomásra, onnan háromnegyed óra a vonat menetideje, megérkezel a Nyugatiba, majd még onnan kell eljutnod a munkahelyedre. Ez azt jelenti, hogy oda-vissza minden nap 2-3 óra megy el a semmire. Nem, nekem ez már nem fér bele, ezt az időt hasznosabban is lehet tölteni. Főleg úgy, hogy nem is értem, miért lenne jobb Szegeden lakni, mint Budapesten vagy Budapest közelében, ha már egyszer ott dolgozik az ember.

Ráadásul ez a háromnegyed órás menetidő sem biztos, hogy mindig ennyi lesz. Majd' 200 km-es szakaszról beszélünk, elég sok hibaforrás lehet rajta, aztán máris oda a háromnegyed órád. Bár nem törvényszerű, hogy a vasút a legapróbb probléma esetén is összeomoljon, ez már inkább a MÁV sajátossága.

Ja, ha már szóba került ez a majd' 200 km: kicsit drága is lenne az utazás. Egy havibérlet erre a távolságra 130.600 Ft, ebből a dolgozó 18.300 Ft-ot fizet, a fennmaradó részt a munkáltató téríti meg. Marhára nem éri meg nekik havi 112.300 Ft-ot kicsengetni azért, hogy Jóska Szegedről járjon be dolgozni. Ha van is ennyi pénzük arra, hogy egy dolgozóra költsék a fizetésén felül, akkor jobban megéri nekik hozzátenni egy kicsit és fizetni egy albérletet a dolgozónak, mert akkor jobban kéznél van, biztosabb, hogy bejön, túlórát is jobban tud vállalni. De a legtöbb cégnél nincs annyi pénz, hogy egy ilyen drága országjárást finanszírozzanak, ha helyben is találnak megfelelő munkaerőt.

2015. dec. 28. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
45%

Tőlünk nyugatabbra a nagysebességű kultúrált vonat épp oly természetes, mint hogy az ember 200 km-re jár a munkába.

Igen, mi is lehetnénk modern ország.

2015. dec. 28. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
31%

Biztos lenne ilyen.

De nem kéne minden hülyeségben a nyugatot, eléggé nagy hülyeségnek tartom azt, hogy napi 100 kilómétereket ingázzon valaki a munkahelyére... Ha picit is megerőlteti magát bárki, akkor a környékén is tud jó melót találni. Vagy ha nem, akkor költözés.

2015. dec. 28. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Utolsó, ez aztán az épületes hülyeség. Teljesen mindegy, ki, mekkora távolságról jár be dolgozni. Sokkal lényegesebb kérdés az, hogy mennyi időt tölt ingázással. Ha 200 km-ről bejut 1 óra alatt és közben már dolgozni is tud, az színtiszta nyereség, hiszen mind a Budapesten élő munkaerő elérhető a szegedi munkáltatók számára, mind a Szegeden élő munkaerő a budapestiek számára. A két regionális munkaerőpiac összekapcsolódik és aki a lakóhelyén nem kap munkát a szakmájában, jobb eséllyel talál valamit magának a másik régiöban, hiszen eltérőek a regionális igények. És mindeközben az asszony maradhat a helyi állásában, a gyerek a sulijában, stb.


Voltaképpen a 19.századi Magyarország modernizációja is egy nyugati hülyeség majmolására épült, ugyanis az országot a tengelymarasztaló sárból egy angol találmány szabadította ki: a vasút összekötött városokat, embereket, piacokat.

2015. dec. 28. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
80%

Ettől függetlenül ez nem éri meg semmilyen számítás szerint.


A híresztelésekkel ellentétben nyugaton sem gyakori (sőt..) az, hogy 200+ km-ekre járjanak az emberek dolgozni. Főleg nem a 21. században, ahol a home office, a virtual teams ,a telekonferencia és társai mindennapi eszközökké váltak minden magára valamit adó cégnél.


Továbbá a magyar törvényalkotás sem támogatja ezt, mert egy munkaadó sem fog kifizetni 86%-os utazási támogatást olyan összegben, amennyiért az irodától 500 m-re bérelhetne lakást a dolgozónak. Akkor ha olyan értékes a munkaerő inkább támogatja a lakhatását - de sokkal inkább elvárja, hogy költözzön vagy keres mást helybe.

2015. dec. 28. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
0%
8as az állam kifizeti a cégnek azt a kiadott 86%os támogatást vagyis a cégne gyakorlatilag nincs kiadása
2015. dec. 29. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

9-es,hát én nem vagyok biztos benne,hogy az állam kifizeti.

Ez nem a kommcsi rendszer,hogy egy máv "dolgozó" az egész pereputtyát ingyen vonatoztatja.

Vagy az államnak,vagy a munkáltatónak,de valakinek állnia kellene jóskabácsi napi szintű vonatozgatásait,ilyenekért senki nem fizet,főleg a mai világban,ahol megy a verseny a legolcsóbb munkaerőköltségek terén,jóskabácsi maradjon csak Budapesten,ha ott dolgozik,ha meg Szegedre költözik,akkor keressen ott munkát.

Persze ha jóskabácsinak van egy aranybányája budapesten,akkor más a helyzet,de akkor pedig selmercivel járna.

:)

2015. dec. 29. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!