Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vajon hogyan fogadták a...

Vajon hogyan fogadták a csepeliek, hogy a "Gyorsvasutat" ugyan felszámolják, de villamossal közvetlen eljutási lehetőségük lesz a Belvárosba?

Figyelt kérdés
2016. febr. 8. 09:54
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Csepeli haverom nagyon nem örül neki, és amennyire a helyzetet ismerem, nem is lep meg.


A gyorsvasút felszámolása biztos, a többi bizonytalan. A villamos sose lesz olyan gyors, mint a szeparált pályán haladó vasút. Aztán még az is kérdés, hogy mennyi jármű, milyen követési idő kell az eddig vonatra szálló embertömeg elszállításához. A közvetlen eljutási lehetőség a Belvárosba nekem legalábbis gyanús. Eredetileg a négyes metrót is Újpalotáig tervezték...

2016. febr. 8. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 tothp ***** válasza:

? a milyen gyorsvasút? A HÉV-ről lenne szó? megszüntetik?

Minek????

2016. febr. 8. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Hivatalosan az olimpia miatt, sztem viszont egyszerűen azért, mert a Duna-part kegyetlenül felértékelődött, és szúrja az ingatlanfejlesztők szemét a szeparált vasúti pálya.
2016. febr. 8. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
78%

A politikusok igyekeznek nyugtatgatni a helyieket, holott alapos az ok a nyugtalanságra.


Van egy meglévő vasúti infra az olimpiai telkeken és a Duna-parton, ami útban van bizonyos fejlesztéseknek. Nyilván a legjobb lenne a föld alatt meghosszabbítani a vonalat az eddigi koncepciónak megfelelően a H6, H7 vonalakat bekötve az Astoriáig, majd tovább a H5 vonala felé. Azonban erre a megpályázandó olimpia időpintja előtt már nem lesz pénz, ez egészen világos, hiszen az M3 felújítása viszi a kasszát, ráadásul Pest megye és Budapesz szétválasztásával a Budapestre jutó fejlesztési források is megcsappannak.


De az olimpiai létesítményekhez kell valamilyen tömegközlekedési kapcsolat. Ez a jelenlegi tervek szerint villamos lesz, közvetlenül a Duna-partról és a Nagykörútról.


Az átszállási kényszer ugyan megszűnik a Boráros téren és sűrűbb lesz a követési idő, de a Soroksári úton a több megálló és lámpa miatt összességében semmit sem nyer Csepel lakossága. Akkor nyerne, ha a vonalat szétágaztatnák a nagyobb lakótelepek felé, de ez kizárt,hogy beleférjen az olimpiai büdzsébe.


Szóval örömre semmi ok Csepelen.

2016. febr. 8. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
59%

Ahoj!


Tessenek olvasni véleményalkotás előtt!

A HÉV forgalmát szeretnék felosztani azzal, hogy a 3-as villamos is eljut Csepelre, ez viszont csak akkor lehetséges, ha nem HÉV vonalra kell vezetni a villamost.


A mostani HÉV vonal megmarad, azon gyorsvillamos fog járni (sebességről csak annyit, hogy az Ady Endre út - Csepel szakaszon 30-al döcög a HÉV, amin a villamos 50-el téphetne...). A cél, hogy a buszokat kiváltsa Erzsébet és a Határ út irányába is villamos és a Belváros felé is. Agglomerációs, gyakolratilag MÁV-os vonalakkal nem kötünk össze semmit...


Tehát lesz alapja a fejlesztésnek, meg a csepeli HÉV sem kifejezetten egész nap csúcsra járatott rendszer. A hosszabb 3-as villamoson és a belvárosi villamoson (aminek majd lesz valami szép száma, netalántán 2-es) várhatóan 2-3 percenként lehet majd közlekedni, a közös csepeli szakaszon 90 másodperces, a villamosnál bevált követéssel.


A villamosok hossza adja majd a kapacitást, de várhatóan a CAF-ok megjelenésére lehet számítani a vonalon. Ezek pedig elbírnak a fonódóval is, illetve hamarosan az 1-es villamoson is bemutatják milyen tömeget tudnak elnyelni. Nem ördögtől való az ötlet, csupán azt kell látni, hogy vannak olyan komplex változások, amik kötött pályára fogják terelni Csepel elérhetőségét.


Bízzunk benne, hogy a régóta kért Csepel - Határ út viszonylaton is lesz valamilyen járat, annak jelentős lenne a forgalma. Azt kell látni, jelenleg csak tervekkel dobálóznak, amiből vagy lesz valami, vagy nem, de a kötöttpályás koncepció ott van ezek mögött és a fentieket látva nem tűnik lehetetlen vállalkozásnak.

2016. febr. 8. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
73%

Utolsó: nem kell mindent elhinni, amit egy térképre valaki odavetett. A 3-aas villamos csepeli meghosszabbításának semmi köze az olimpiához és az első dolog lesz, amit kihúznak a költségvetésből, amint kiszámolják mennyibe kerülne a Gubacsi híd gyakorlatilag teljes újjáépítése a villamos miatt.


Szóval ne legyenek illúzióink: ugyan sűrűbben járna a villamos a HÉV-nél, de a Soroksári útra átkerülve le fog lassulni. Ráadásul erősen kérdéses, hogy csúcsidőben a Petőfi hídon megfelezhető-e a mai kapacitás a mostani terveknek megfelelően. Szerintem esélytelen.


Ráadásul a villamossá átépítéssel évtizedekre lekerülhet a napirendről az M5 megépítése, holott egy igen jó várható megtérülésű projektről van szó, amiről nem volna szabad lemondani az olimpiai lázálom miatt.

2016. febr. 8. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
52%
A Csepel és a Boráros tér között közlekedő kötöttpályás eszközt teljesen mindegy, hogy HÉV-nek, Gyorsvasútnak, vagy villamosnak hívják. A lényeg, hogy a jelenlegi 'gyorsvasúti" részen legalább olyan tempóban, ugyanolyan kapacitással,a csepeli belvárosban legalább 50-es tempóval járjon. Innentől már mindkét végén hosszabíthatő. A Soroksári útra terelésnek semmi értelme.
2016. febr. 8. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
A 4-6-os villamos még nem a belváros. Akiket ismerek Csepelről (én is csepeli vagyok), mindenki az 5-ös metrót vagy a hévet támogatta (általában a közlekedésben kevésbé járatosak az utóbbit), a villamost a kis kapacitása és lassúsága miatt ellenezték.
2016. febr. 9. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
88%

Persze, hogy nincs értelme a Soroksári útra terelésnek. Márpedig a politikai cél a vágányokat eltüntetni a partról, amit vagy a föld alatt tudsz megtenni, vagy a Soroksárin át. Előbbire tuti nem lesz pénz még jó ideig.


Szóval csepeliek, ne támogassátok a HÉV átépítését villamossá, mert veszíteni fogtok vele!

2016. febr. 9. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Van már szervezkedés ellene:

[link]

2016. febr. 10. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!