Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vajon hogyan fogadták a...

Vajon hogyan fogadták a csepeliek, hogy a "Gyorsvasutat" ugyan felszámolják, de villamossal közvetlen eljutási lehetőségük lesz a Belvárosba?

Figyelt kérdés
2016. febr. 8. 09:54
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
45%

Ahoj!


Rendben, akkor tessék szervezkedni, sok értelme nincs a dolognak. A Gubacsi híddal kapcsolatban pedig annyit, hogy aki legalább Fortepanon megnézte, ott két vágányos HÉV közlekedett, azt a hidat csak felújítani kell, ami amúgy is esedékes lenne, de ha a vasutat elbírja (20t tengelyterhelés), akkor egy villamos terhelése sem lesz probléma.


Igen, még sokmindent sokszor átírhatnak a tervekben, annyi biztos, hogy a MÁV tulajdonlás miatt a BKV-BKK duó már tervezni sem fog az 5-ös metróval, illetve az EU-pályázati környezet megváltozása miatt nem is reális ennek a projektnek a kivitelezése. A villamos még bírható kihívás (anyagilag is).


A másik, amit sokan elfelejtenek, hogy az M4 projekt óta nem tudunk sikeresen pályázni semmilyen metró projekttel, főleg nem új projekttel. Persze vannak rá próbálkozások, de amíg az M4 sem igazolja vissza, amit leírtak, addig egy brüsszeli szemmel hazudozó számokkal tűzdelt újabb projektnek sem fognak zöld utat adni. Szerintem ez logikus.


Azt gondolom, nem a széllel szemben kell azt a bizonyosat csinálni, hanem a jó feltételeket kiharcolni, ha villamossal, akkor villamossal. Meg kell határozni azokat a peremfeltételeket, amivel megfelelő tud lenni a szolgáltatás, az pedig, hogy a Soroksári úton mennyivel lassabb a villamos, arról beugrik, amikor állok a HÉV-en, mert nem megy be a Borárosra, elhúz mellettünk egy villamos, majd 5 km/h sebességgel nagy nehezen bedöcög a peron mellé és addigra majdnem a következő villamos is odaér. Ha legalább ennyi vagy kevesebb idő alatt bent van, akkor jó a terv. De egyelőre ez még el nem indult projekt, még csak egy tanulmányterv. Annak is azt gondolom gyenge.

2016. febr. 15. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

#11-es: Abba meg már elfelejtettél belegondolni, hogy a 2-es/24-es vonala túlterhelt, a 4-6-os vonala túlterhelt. A HÉV-en a reggeli csúcsidőszakban óránként 5500 utas megy el. A legjellemzőbb utazási cél a 3.as, illetve 2-es metró. Ehhez a tömeghez reggel óránként irányonként 20 villamos tuti kell. Na most 35 villamos megy el óránként a Mill. városkp-nál, illesszél már be oda még 20 villamost. Illetve végigmenne a 4-6-os vonalán, ott a MEchwart ligetnél a reggeli csúcsban 40 villamos megy el óránként, mióta a 17-es is használja. El fog tudni menni ott 60 villamos per óra? Ebbe belegondoltál? Lehet itt rajzolgatni, álmodozni, de az utasszámokkal sem árt tisztában lenni. Hogy tudniillik kapacitáshatáron mozgó villamosvonalakra akarják terelni ezt a villamos, ami a HÉV reggeli csúcsban kicsinek nem mondható utasforgalmát helyettesítené. Arról még akkor szó sem volt, hogy a 4-6-osból a Borárosnál Buda helyett Csepel felé menne a villamos, pedig aki tisztában van a tényekkel, az tudja, hogy ott nagyonis szükség lenne villamosra.


Szóval ez az egész egy légből kapott ötlet, ami teljesen nélkülözi a realitást. A villamos pedig hol lenne gyorsabb? Az Ady Endre útig? Az a szakasz kb. 1.5 km. A HÉV most 4.5 perc alatt teszi meg kb. Pirosat szerinted nem kapna közben a villamos? Vagy egy 2.5 percenként közlekedő járműnek minden kereszteződésben feltétlen elsőbbséget adnak?

De térjünk vissza arra a szakaszra. Az 1-es villamos átlagsebessége kb. 22 km/h. A bp-i villamosok közül talán ennek a legnagyobb, számoljunk 30-as átlagsebességgel, akkor is 3 perc alatt tenné meg azt a távot, ez 1.5 perc nyereség. A villamos többet vesztene a Közvágóhíd-Boráros szakaszon, azt garantálom. Pláne ha villamosdugó lesz. Mert lesz, ne legyenek kétségeid. Vagy átállnak az emberek autóra. De ez akkor miért is a tömegközlekedés fejlesztése?


Arról még nem is beszélve, hogy a HÉV járműveket is le lehetne cserélni modernebbekre. Na meg hogy az 5-ös metróval szemben mennyire alternatíva a villamos? És az olimpiára szerinted majd lekanyarodik a 4-6-os vonaláról a combino? Az elég lesz? Aligha. Oda bizony metrónyi kapacitás fog kelleni.

2016. jún. 17. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

Visszatérve még a HÉV-re, valóban sok helyen döcög, de ezzel együtt is az a legalább 99%-ban fix 13 perc menetidő a végállomástól, illetve a Szent Imre tértől 9, az bizony jónak mondható. Még korszerűbb járművel is legfeljebb olyan 2 perc lenne javítható rajta ugyanezen a pályán. Itt a pálya nyilván az előnyös, hogy elkülönítve megy a legrövidebb úton, nem közösködve a villamosokkal. Akármilyen villamost járathatnának, a 2-es, majd 4-6-os vonalára kiterelve lassabb lenne a bejutás. Nem minden az átszállásmentesség. És az ülőhelyeket is felhozhatnám, mert bár lehet mondani, hogy 10-13 percet ki lehet bírni, de az emberek szeretik a kényelmet. Erre bizonyíték a rengeteg autó, hogy akár még dugóban is ott ül benne. Ül. Nem áll. A villamos nem egy utasvonzó jármű.


Az 5-ös metróval a végállomástól olyan 13-15 perc lenne a Kálvin tér. Na ez lenne a fejlesztés. A 4-es metróval párhuzamot vonni egyszerű tájékozatlanságból fakad. Ha megépülne ez a vonal teljesen, a 3-as metrónál is népszerűbb lenne. Ezért érdemes küzdeni. Azért, hogy megszüntessenek egy nagy forgalmú, és jó gyorsvasúti vonalat, és olyan villamosvonalakra tereljék a helyettesítő villamost, amik már most kapacitáshatáron vannak, óriási butaság. A Mill. városközpontot hogyan érintené ez az egész? Eltűnne ugyan a HÉV a Duna partról, de a tömegközlekedés ott káoszba fulladna, még kevésbé lenne alternatíva a villamos autó helyett. Ellenben ha kapna egy metróvonalat, mindjárt jobban festene ennek az óriási fejlődésen átment területnek a közlekedése, ahol a közlekedés fejlesztése nem különösebben követte a térség fejlődését. Mellesleg az 5-ös metró a 4-6-os vonaláról is embereket vonzana, tehát kapacitásokat szabadítana fel. Nem pedig elvenne, mint egy ráterelt villamosvonal.

2016. jún. 17. 23:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!