Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi durran, szisszen a Flirt...

Mi durran, szisszen a Flirt vonaton középen?

Figyelt kérdés
Rendszeresen utazom az S10-es Budapest Délitől Győrig közlekedő személyvonaton (vörös Flirt) és középre, az "összeeresztéshez" ülve rendszeresen hallom utazás közben, hogy egy nagy durranás (mintha egy 20 kg-s tárgy leesne), és rendszerint utána egy szisszenés történik. Pontosan mi ez?
2016. febr. 12. 08:34
 1/5 A kérdező kommentje:
Most is itt ülök, kb negyed óránként útközben egy nagy durranás.
2016. febr. 12. 08:41
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem a főmegszakító kikapcsolására, netán az áramszedő leeresztésére gondolsz.
2016. febr. 12. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
76%

A felsővezeték-hálózat szakaszokra van bontva, hogy hiba esetén ne az egész országban kelljen azt kikapcsolni. Mivel a motorkocsi vezetője nem tudhatja mindig, hogy az előtte lévő szakaszon nem történt-e bármilyen okból kikapcsolás, a biztonság kedvéért a vonatnak kikapcsolt megszakítóval ill leeresztett áramszedővel kell a szakaszhatáron áthaladnia. Így elkerülhető, hogy véletlenül feszültség alá kerüljön a vonat áramszedőjén keresztül egy kikapcsolt felsővezeték-szakasz, amin ugye akár dolgozhatnak is. (Persze az ott dolgozókat más is védi, de minél több a biztonsági intézkedés, annál kisebb a baj, ha valamelyik véletlenül kimarad.)


Amit hallasz, az a főmegszakító hangja.

2016. febr. 12. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
0%

Miért kellene leengedett szedővel átmenni a szakaszon?

Szerintem egy levegőtúlnyomás szelep nyit ki.

2016. febr. 12. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Itt kifejzettem a 3. és 4. hozzászólásban az okot. http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__7..


Nem a kikapcsolhatóság miatt van főleg szakaszokra bontva, hanem az eltérő szakaszok eltérő fázishelyzetben vannak az országos hálózat egyenletes leterhelése érdekében, ezért ezeket nem lehet összezárni, hiába egy alállomásról van táplálva.


Ha pedig több áramszedővel megy a jármű (de csak akkor), akkor le kell ereszteni az áramszedőt. Egyébként fázishatárnál nem kell, csak a főmegszakítót kikapcsolni. Ennek van durranó hangja.

2016. febr. 12. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!