Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A közeljövőben lehetséges...

A közeljövőben lehetséges lesz hogy az utasszállító repülők maguktól mennek?

Figyelt kérdés

2016. márc. 24. 11:48
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

2-3 héttel ez előtti beszélgetés a rádióban:

- Mit szeret legjobban a repülésben?

- A leszállást.

- Igaz, hogy a mai robotpilóták maguktól le tudnak szállni?

- Igen, de általában kézzel szállunk le.

- Miért?

- Minek tanultunk akkor olyan sokat, ha a legjobb részt sem mi csináljuk?


***

Magam azt nem tudom elképzelni, hogy pilóta sem fog kellene, de a mai gépek nagyon sok gondol levesznek a pilótákról. A madár viszont emberek alkotása, s mindig adódhat olyan, amihez kell az is, aki vezeti.

2016. márc. 24. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
51%
Valószìnűtlen hogy ilyen lesz, mert a pilóta is plusz biztosìtás, hiába tudná a számìtógèp is vezetni a gèpet, az is elromolhat.
2016. márc. 24. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Tomcatters ***** válasza:
100%
Így van .. a mai gépek robotpilótái képesek akár az egyedüli megközelítés,majd a keszállás automatikus végrehajtására.. mindössze annyi a teendő,hogy az FMC t bekell programozni .. időjárás súly pálya állapot .. jeges szaraz nedves...stb es kiszamolja a súlynak és a pálya állapotának megfelelő sebességet,fékszárnyallasszöget, fékerőt és a várható szukseges palyahosszt a megallasig ,mondjuk ez mindig bevan programozva ,csak sose az autopilota hajtja végre a leszállást
2016. márc. 24. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
39%

A közeljövőben egészen biztosan nem.


Jelenleg még a kötött pályás (metró főként, vonat később) automatizálást sem tudták teljesen megoldani, a nem kötött pályás (autó, busz, kamion) meg még év(tized)ekre van. A repülés lesz a legutolsó.

2016. márc. 24. 13:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
39%

Már most is csak az az akadálya, hogy nem lenne utas, aki fel merne szállni egy ilyen gépre.

A vezérlő számítógép esetleges meghibásodása nem érv: egy Airbuson az összes kezelőszerv csak annyiban különbözik egy játékkonzoltól, hogy több gomb és visszajelző van rajta, és lényegesen megvízhjatóbb.

Már a vezérlő számítógép érzékeli a kezelőszervek (kormány, hajtóműteljesítmény, stb) állását, és a kijelzőkön "műszerek" képét jeleníti meg. Ha tönkremenne, a pilóta tekergethetne amit akar, a gép lezuhanna.


Vasúti személyszállításban bármikor megvalósítható, működik is. Közúti közlekedésben is csak jogi akadályai vannak, technikailag lehetséges.

Légi közlekedésben is örvendetes lenne, mert egy számítógép sosem fogja begyógyszerezve szándékosan odacsapni egy hegyhez a gépet, mert épp depizik...


A pilóták már ma is szigorú utasítások szerint dolgoznak, meg van határozva milyen helyzetben mit _kell_ csinálni. Egy meghibásodás esetén történő visszafordulást, vagy kényszerleszállást is bármikor végrehajtana egy robotpilóta. Odáig volt a sajtó amikor a madárraj miatt leállt hajtóművű gépet nagyobb baj nélkül letette a folyóra a pilóta. Elvileg ezt egy pilótának hibátlanul meg kell tudni csinálni. Aztán vagy sikerül vagy nem.

Egy robotpilóta 10-ből 10-szer ugyanúgy hajtaná végre, pozitív végeredménnyel. Nem néz el semmit, nem fáj a feje, nem aggódik az otthon maradt beteg gyerekéért.


Haditechnikában már évek óta tökéletesen teljesítenek a távirányítású vagy önvezérlő drónok. A technolgia tehát működik, életképes. Csak méret, és egy döntés kérdése, hogy utasszállító géppel is megteszik-e ugyanezt.

2016. márc. 24. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Tomcatters ***** válasza:
100%
Haaat azért az elég nagy bravúr volt így leszállni egy A320 assal aminek szárnyak alatt vannak a hajtóművei :) Nem előnyös a kialakítása vízreszállás szempontjából ... :)
2016. márc. 24. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
46%
Csak én azt nem értem, hogy az emberiség miért akar kiba**ni magával? Ha mindent a gépek csinálnak lassan helyettünk, akkor mi miért vagyunk?
2016. márc. 24. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Japánban mennek maguktól metrok és vonatok, de még ott is van egy ember biztos ami biztos alapon, hogy gond esetén beavatkozhasson. lehet hogy sose elsz semmi gond de ha mégis akkor jobb a biztos.
2016. márc. 24. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
32%

Tomcatters, nem volt bravúr. Kötelező gyakorlat volt.

Az eset után volt egy riport egy magyar pilótával egy szimulátorban. A pilóták rendszeres továbbképzésének része a hasonló szimuláció. Aki azt a konkrét helyzetet (hajtóművek elmennek, gépet letenni egy darabban vízre) nem képes megoldani, nem repülhet. Kamerák előtt megcsinálta a konkrét eset szimulációját, ugyanazzal az eredménnyel mint ahogy a valóságban történt. Újságíró megpróbálta, a gép még a vizet érés előtt asszem átesett, és apró darabokra tört.

2016. márc. 24. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
48%
Elvileg lehet, hogy már ma is menne robotpilótával, de azért szerintem az emberek 99%-a szívesebben száll be olyan gépbe, aminél van elől valaki. Van egy sorozat pl. a NetGeo-n repülési karasztrófáktól, az alapján nem egyszer a kreatív emberi rögtönzés mentette meg a gépet a tragédiától, mikor az automatika már csődött mondott.
2016. márc. 31. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!