Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lenne értelme a 23-as metrónak?

Lenne értelme a 23-as metrónak?

Figyelt kérdés

Elvileg van a 2-es és 3-asnak földalatti (egyvágányos) összeköttetése a Deák térnél. (Legalábbis az OpenBVE szimulátorban van Örs vezér tere-Kőbánya Kispest vonal.) Szerintem menetrend szerint lenne értelme kihasználni mondjuk 10 perces követéssel. A többi meg menne ahogy eddig. A Keletinél becsatlakoztatni a 4-est a 2-esbe (Kelenföld-Déli) és kész is lenne a 24-es metró. Mivel a 24-es végig a föld alatt menne, ott se kell vezető. A 23-ast meg az orosz metrókkal vinnénk. Kevesebb átszállásra lenne szükség. Vagy a másik ötlet a 243-as metró (Kelenföld-Keleti-Deák-Kőbánya) Na jó az utóbbit, akkor amikor a 3-as vonalat felújítottuk és nyugodtan beküldhetjük az Alstomokat oda.


Az egész kivitelezhető lenne, mivel alagutat nem kell fúrni. (Na jó egy minimálisat, hogy a Keletinél fizikailag is össze legyen kötve a 2-es és a 4-es.)


Sőt, mivel így lesz 24-es és 23-as lehet nem is kell 2-es, (csak ehhez 2 vágányosítani kellene a Deáknál a metrócsatlakozást a sűrű követés miatt)



2016. máj. 15. 11:55
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
89%

"Mivel a 24-es végig a föld alatt menne, ott se kell vezető."

Nem azért nem kell a 4-esen vezető, mert végig a föld alatt fut. Ahhoz az egész vonal kialakításának alkalmasnak kell lennie rá, nem csak a szerelvényeknek.

2016. máj. 15. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
2-esnél már csak a felszíni szakaszok miatt kell vezető. A Keletitől a Déliig működőképes lenne az automata üzem. A 24-es nem érintené a Pöttyös utcát és az Örsöt, ami a felszínen van (még a Puskás Ferenc Stadiont sem érinti). Az előbbi megállót érintené a 23-as orosz metrókkal kézi vezérléssel.
2016. máj. 15. 12:15
 3/13 anonim ***** válasza:
86%

Tévedés. Az automata metrónak komoly előírásoknak kell megfelelnie, ami a 2-es metró vonalán közel sincs meg.

Ha nem érintené az Örs vezér terét, akkor feleslegesen foglalja a helyet az alagútban, a 2009-es forgalomszámlálási adatok alapján az utasok 25%-a abban a keresztmetszetben utazik, amit te lecsípnél. (12. oldal, 8. ábra szemlélteti: [link] )

Szerintem jóval nőne a zavarérzékenység, és az utasoknak is kellemetlen lenne, hogy örökké figyelni kellene, hogy melyik metróra szállnak fel (lásd a 4-es 6-os villamos dél-budai végállomásait, többször is fel kell hívni az emberek figyelmét, hogy éppen milyen villamossal utaznak).

Illetve azt állítod, hogy egész kivitelezhető lenne, csak ide egy alagút, oda még egy vágány, stb. Ez azért nem olyan egyszerű, mint a felszínen végrehajtott útszélesítés.

A közösségi közlekedésnek nem az a célja, hogy mindenki átszállás nélkül, háztól házig utazzon. A RIGO bevezetése után pedig a tarifa kialakításában sem fog akadályt okozni (ami egyébként a metróban speciel most sem okoz).

2016. máj. 15. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
88%
Semmi értelme nem volna, az az egyetlen, kis ívsugarú vágány értelmes időközű közlekedésre alkalmatlan, kb. 20 percenként tudnának rajta járni vonatok. Menetidőben semmit nem nyernének az utasok, ráadásul a vonalak kimaradó felén rettenetesen hiányozna az az egy-egy kimaradó vonat is csúcsidőben.
2016. máj. 15. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:
Köszi. A Deáknál az összekötőt egyáltalán használják? Amikor még ugyanolyan metró volt a 2-esen is mint a 3-ason, akkor gondolom többet használták:)
2016. máj. 15. 16:23
 6/13 anonim ***** válasza:
85%

"A 24-es nem érintené a Pöttyös utcát és az Örsöt, ami a felszínen van (még a Puskás Ferenc Stadiont sem érinti). "


A Pöttyös utca nem felszíni megálló, és a 3-as vonalon van.

2016. máj. 15. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:
Elírtam, Pillangó akart lenni :)
2016. máj. 15. 19:16
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

A többiek már mindenbe belekötöttek, csak ebbe nem: Mi értelme egy Kelenföld-Keleti-Déli metrónak? Még a Kelenföld-Kőbánya, Keleföld-Újpest (mert merjünk nagyot álmodni) azt mondom oké, amint találunk valami olajlelőhelyet mehet, de 3, már összekötött pályaudvart minek?

Aki Kelenföldtől menne a Keletibe, ott a 4-es. Aki a Délibe, annak ott a vonat.

Keleti-Déli között meg az M2.


Az meg ordas tévedés, hogy a 2-esen csak a felszín miatt kell vezető. A 3-as megy a felszínen mégis (fél)automata :-) Ez nem ilyen egyszerű.

2016. máj. 15. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Sok nem lenne, anyagilag biztos hogy nem hozná vissza.
2016. máj. 15. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 MZ.per.X ***** válasza:
91%

Ez így levezetve is elég nagy hülyeség.


Örs-Kőbányának Deákon át semmi értelme, azon az 1 közvetlen átszálláson meg nem múlik. Főleg nem 10-20 perces követési időkkel. senki nem fog várni a közvetlen metróra 20 percet, ha a másik átszállással 2 percenként jár.


Kelenföld-Déli...WTF? Ott összeköti a vonat, felszínen meg több villamosvonal.


A Kelenföld-Keleti-Deák-Kőbánya meg aztán végképp baromság. Mert ha Kelenföldről nézzük, aki a Keletibe akar menni, az eljut oda, aki a Deákra az átszállással gyorsabb, Kökire szintén átszállással gyorsabb, semmi értelme nem lenne hurokban körbefuttatni a metrót.

2016. máj. 16. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!