Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi értelme van kiszervezni a...

Mi értelme van kiszervezni a BKV-tól az autóbuszok üzemeltetését, amikor az a fővárosnak nagyságrendekkel többe kerül?

Figyelt kérdés
Itt tízmilliárdos deficitről beszélünk a kiszervezés miatt. Közben sorra küldi el a BKV emiatt a szerelőit, sofőreit, akik kényszerből a BKK-s alvállalkozóinál vállalnak állást bejelentett minimálbérért. Nem értem továbbá azt sem hogy egy Arriva, vagy egy Volán miért kap pénzt új autóbuszok beszerzésére amíg a BKV legjobb esetben is csak használt Volvokat, Citarokat tud vásárolni. A PKD projektről azért ne beszéljünk mert az a kocsi létszám igen elenyésző amit azok tesznek ki.

2016. júl. 20. 11:18
 1/5 anonim ***** válasza:
95%

A kiszervezés értelme, hogy mivel a BKV-nak nem futja új buszra és hitelt sem kap, a flotta fiatalítását meg valahogy muszáj megoldani. Ennek kellemes mellékterméke 1. hogy a BKV buszágazatot versenybe hozza, ezáltal talán nő a hatékonyság 2. a piaci szereplők között is versenyt generál (na ez nagyon eddig nem történt meg, kis piac vagyunk hozzá).


Az jó kérdés, hogy a Volán miért kap pénzt ha a BKV nem (ha ismered a kormány Budapest-politikáját, akkor ez se meglepő). Az Arriva nem kap pénzt beszerzesee, lévén magánszolgáltató, ez az egész rendszer értelme.

2016. júl. 20. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Nézz szét a tulajdonosi körökben. Ott megtalálod a választ. :-)


Egyébként alvállalkozóknál sem keresnek kevesebbet mint a BKV-nál, hiány van.

2016. júl. 20. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
74%
Mert ezzel jól járnak a haverok.
2016. júl. 21. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Vegyes érzéseim vannak ezzel kapcsán, mert a BKV is alkalmazott alvállalkozókat - Dél-Budán és Észak-Pesten. Most ezek kerültek át a BKK-hoz.

Nem szeretem ha egy cég bebetonozza magát és nincs alternatíva az adott szegmensen belül. A másik: azért a BKV háza táján sem volt minden rendben, de ez, elsősorban a vezetői szinten látszik meg.

Az hogy mi lett - azt mondjuk én sem tartom jónak. Ha nem lettek jobbak, hanem rosszabbak a munkakörülmények, akkor ténylef tenni kell valamit. Azt azonban meg kell jegyezni, hogy a BKV kapta meg az Alstom metrókat, CAF villamosokat és az új hibrid Volvo buszokat (bár úgy tudom, van még más új busz is - azt hiszem az Ikarus/MABI az).

2016. aug. 3. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
45%

Az lemaradt, hogy most a BKK betonozta be magát. A Taxis dolgit a mai napig nem értem, mi közül lett hozzá, viszont emiatt nem a BKK-t kell támadni (elsősorban), mert a taxisok 'belső köre' intézte el.

Vitézy távozása után, számos projekt lett felejtős (jó, őt sem sajnálom), csak kár, hogy a M1 nem megy ki a Vasútmuzeumig (M3 pótlásra kiváló alternatíva lenne), illetve azt sem értem, miért kell külön kezelni a fejlesztéseket, felújításokat (pl. több helyen is, az út felújításnál, a villanos sinekhez nem nyúltak).

2016. aug. 3. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!