Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy jó állapotú, normálisan...

Egy jó állapotú, normálisan karbantartott váltó esetében a villamosnak szinte nem is kell lelassítania, ha áthalad rajta?

Figyelt kérdés

Budapestiként számomra az volt a megszokott, hogy amikor a villamos át akar haladni a váltón, akkor kb. 5-10 km/h-s sebességre lassít le. Azt gondoltam, hogy ez teljesen normális. Az 1-es villamos vonalát 1-2 éve újították fel. Nem használom gyakran, most viszont arra vetett a sors. A Puskás Ferenc Stadionnál egy csomó váltó található, és legnagyobb meglepetésemre az új CAF villamos szinte lassítás nélkül haladt át ezen a szakaszon, ráadásul egyáltalán nem volt meg az a döcögős-rázkódós érzés, szinte csak átsiklott.

Igazság szerint ez lenne a normális?


2016. okt. 16. 20:53
 1/5 anonim ***** válasza:
86%

A vasúti járműveknek csak a kitérő irányban kell lassítaniuk a váltókon, egyenes irányban általában korlátozás nélkül haladhatnak.

Csak nézd meg a vonatokat egy állomáson: egyenes irányban 100-zal mennek át a váltókon, kitérőben pedig lelassítanak 40-re.

2016. okt. 16. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
47%

Az elsőnek láthatóan fogalma sincs a villamosközlekedés szabályairól:


Az "F.1.-F.2. Számú Jelzési és Forgalmi Utasítás A Közúti Vasutak Számára"

8.10 és 8.11 pontja szerint az engedélyezett sebesség:


mechanikusan nem rögzített csúcssínű váltón

-csúccsal szemben legfeljebb 15 km/h

-gyökkel szemben, amennyiben a váltót hasítani nem kell, egyenes irányból legfeljebb 30 km/h

-gyökkel szemben, amennyiben a váltót hasítani nem kell, kitérő irányból legfeljebb 20 km/h

-gyökkel szemben, amennyiben a váltót hasítani kell, legfeljebb 15 km/h


mechanikusan rögzített csúcssínű váltón

-csúccsal szemben, egyenes irányban legfeljebb 30 km/h

-csúccsal szemben, kitérő irányban legfeljebb 20 km/h

-gyökkel szemben, kitérő irányból legfeljebb 20 km/h

-gyökkel szemben, egyenes irányból a sebességet csökkenteni nem kell


biztosított vágányutas biztosítási körzetben lévő váltókon

-csúccsal és gyökkel szemben, egyenes irányban történő haladáskor nem kell sebességcsökkentést alkalmazni

-csúccsal és gyökkel szemben, kitérő irányban történő haladáskor legfeljebb 20 km/h


Amennyiben a váltó műszaki kialakítása megengedi, illetve indokolja, úgy a pályaszakszolgálat az általánosnál nagyobb vagy kisebb sebesség alkalmazását is elrendelheti. Ilyen esetben a váltót a Váltón engedélyezett sebesség (utasítás 3.4.19. pont) jelzőtáblával kell megjelölni.


Ha egy társaságnál minden váltón azonos, az általánostól eltérő engedélyezett sebesség van érvényben, akkor a táblák kihelyezése nem kötelező, az engedélyezett sebességeket társasági utasításban kell szabályozni.


[link]

2016. okt. 16. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Saját tapasztalat, hogy Prágában a villamosok a váltókon nem igazán lassítanak, sajnos nem tudom mi az oka.
2016. okt. 17. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Lehet száguldozi a váltókon át is persze, de ha ,,véletlenül, ne adj isten" az egyik rossz irányba áll akkor meg jön ez:


[link]

2016. okt. 17. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
A villamosok váltói ugyanolyan váltók, mint a vasúti váltók. Ha jó a váltó, meg karban is van tartva egyenes irányban elméletileg simán mehetnének rajta 50-el is. Az hogy BKV, meg az NKH mit ír elő az más tészta. Külföldön a váltókon nem igazán gyök 2-vel mennek a villamosok. Igaz, ott normális állapotban vannak a a váltók meg a vágányok.
2016. okt. 20. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!