Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A régi 5 sebességes Ikarusokna...

A régi 5 sebességes Ikarusoknak mennyi volt az utazósebességük?

Figyelt kérdés
A 6-osok is szűken éppen hogy kibírják a tartós 70-et. Hát akkor a régi 5 sebességesekkel mennyivel mentek régen?

2016. ápr. 9. 22:34
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
50-60 között.
2016. ápr. 9. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
90%

Nem váltó hanem motorfüggő.

Az ősrégi, első szériás városi 260-asok is elmentek ha nagyon kellett 70 körül a két fokozatú készült Praga váltóüval is.

(két fokozat + látszólagos 3. a 2. fokozatban rövidrezárt nyomatékváltóval)

2016. ápr. 10. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
77%

Az 5 gangos ATRA-ASH váltóval szerelt kocsik kiviteltől függően 58-107 km/h közötti sebességre voltak képesek - legalábbis a gyári adatok szerint. De pl. a GC 65-43 rendszámú IK255-öst anno 131-nél mérte be a trafipax.


A 6 gangos kocsik vége szintén kiviteltől függ (papíron 63 és 112 közé esik, valójában ennél több).

2016. ápr. 10. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
44%

2-es!

Az ősrégi Praga városi automata váltó 3 sebességes volt.

(B Z I II A N)

Az I-II gombok használatával kizárólag az adott fokozat dolgozott.Erre azért volt szükség,hogy hegymenetben ne váltson felfelé az automata,mert a következő fokozathoz gyenge volt az áttétel,és csak feleslegesen kinlódott volna a busz,a váltó,meg minden.

Anno tipikus ilyen járat volt a 21-es az Istenhegyi úton.

:)

2016. ápr. 10. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
84%

Ne okoskodj!

A Praga váltó 2 (kettő) sebességes volt. Pont. Ez tény.

Te azt írsz amit akarsz, attól a tény még tény marad.

Láttál már Praga váltót szétszedve? Nem? Naugye.

Amit te harmadik sebességnek vélelmezel, az a 2. (második) fokozatban a váltó előtti hidraulikus nyomatékváltó reteszelése miatti kicsi, de érzékelhető motorfordulatszám csökkenéssel egy időben történő enyhe rántás miatt tűnik újabb fokozatnak.


Lamellás tengelykapcsolókkal választott a váltó az összesen két féle áttétel közül.

Csak a kedvedért túrtam egy oktatóanyagok:

https://www.youtube.com/watch?v=d1fkUuBPoa8&feature=youtu.be..


Szóval, hány sebességes volt?

Most ne gyere azzal, hogy a hátramenet volt a harmadik...

Tévedni emberi dolog, tévedést nem beismerni már kevésbé.

2016. ápr. 10. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
48%

Hát a video végén mondja,hogy van egy harmadik fokozat is.

Ember,szedd már össze magad!

2016. ápr. 10. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
86%
Attól, hogy csak 5 sebességes, lehet pont hosszú diffi van alatta, aztán bír menni 100-al is. Meg ültem én már olyan Ikarusban, ami lazán nyomta a 120-at, bár az nem tudom hány sebességes volt.
2016. ápr. 10. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
82%
Én a BKV járműveiről tudok nyilatkozni. Az eredeti Prága váltós kocsik (mivel akárki akármit mond 2 sebességesek voltak)60-nál nem nagyon mentek többet (ha nagyon hosszú híd volt alatta akkor esetleg megközelíthette a 70-et de az már nagyon a legvége). Jelenleg 2 fajta váltó van bennük (Voith: 3+1 sebesség, ZF: 4+1 sebesség). A Voithosok általában 65-70-et mennek, de a legvége valahol 75 körül van, a ZF-esek a +1 sebesség miatt valamivel többet bírnak, a jobb kocsik viszik a 80-85-öt is. Persze ezek mindig függenek a motortól és a híd áttételétől is... :) Remélem hasznos volt, bár a manuális váltókhoz nem értek.
2016. ápr. 13. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat, de én nem a végsebességre gondoltam, hanem a tartós, hosszú távú utazósebességre. Pl. menetrend szerinti távolsági járat, 5 sebességes távolsági Ikarus.


Persze, nyilván ment az is 70 km/h-t, de gondolom nagyon pörgött már a motor.

Egy igazi 70-es évekbeli buszvezetőt kéne erről megkérdezni, hogy ő mennyivel ment tartósan az 5 sebességesekkel.


Viszont az érdekes, hogy a 3-as Voithosnak és a 4-es ZF-esnek különböző a végsebességük, pedig ugyanúgy 1:1 az utolsó fokozat áttétele mindkettő váltón, ha jól tudom.

2016. ápr. 14. 18:46
 10/15 A kérdező kommentje:
Az első válaszolónak külön köszönöm.
2016. ápr. 14. 18:46
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!