Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ti hogyan értékelitek a...

Ti hogyan értékelitek a kerékpározás gyorsuló terjedését Magyarországon?

Figyelt kérdés
korábban a biciklit szabadidős tevékenységnek használták, mára mindenki ezzel jár dolgozni és iskolába is. sokan támogatják ezt, mások felhívják a figyelmet a bicikli széles körű elterjedésével kapcsolatos nehézségekre is.
2016. okt. 30. 21:13
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
68%
Ha nem csinálnak szándékosan provokatív flegma öntörvényűsködéseket (pl csakazértis az úttesten megy mikor van bicikliút, vagy csakazértsem száll le, hanem átteker a zebrán, átmegy a piroson, letojja a kötelező haladási irányt stb stb.), akkor jó dolognak tartom. Magam is bringázok, bár nem abban a stílben, amit a zárójelben leírtam. Előnye, hogy olcsó, nincs parkolási gond, hátránya, hogy az autónál lassúbb, korlátozott szállítóképesség, időjárásnak kiszolgáltatottság.
2016. okt. 30. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
78%

Van, ahol kissé veszélyes. Például ha valaki a főúton nem akar lehúzódni, vagy sok sávos utakon halad a forgalommal minden nap, az eléggé zavarja a forgalmat. Nem is a szabálytalanságról van szó, hanem hogy gyakran nem illenek bele az autós forgalomba.

Aztán ott vannak a szabálytalan biciklisek is, akiket ha baleset ér, akkor garantáltan a sofőr lesz a hibás.


Szerintem sok függ az utak és a város kialakításán. Van, ahol működik a dolog, van, ahol életveszélyes, és csak stresszeli mindkét felet.

2016. okt. 30. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem mint mindennek, ennek is két oldala van. Egyrészt mindenképpen pozitív, hiszen a kerékpározás egészséges, mert mozogsz, és szemben más közlekedési formákkal nem szennyezi a környezetet.

De azt be kell látni, hogy mivel egyre több a kerékpáros ezért felelőtlenség megengedni azt, hogy az emberek mindenféle közlekedési ismeretek nélkül biciklire ülhessenek. És még mindig nagyon hézagos a jogszabályozás is. Például mi van akkor, ha egy kerékpáros szabálytalankodik, és ezzel kárt okoz egy gépjárműben? Ki téríti meg a kárt? Ne feledjük, hogy a kerékpárosnak nincs kötelező biztosítása!

Ugyanakkor nem csak jog terén vannak hiányosságok, hanem közlekedésszervezés terén is. Ezek tipikusan olyan hátrányok, amik egy kerékpárost érnek. Például én a lakhelyemről kerékpárral jópár településre földúton tudok áttekerni, mivel nincs kiépített kerékpárút, a főútról meg ki vannak tiltva a kerékpárosok (ki van téve végig a tiltó tábla). Városon belül sem igazán megoldott a helyzetük, hiszen sokszor nincs kerékpárút vagy kerékpársáv, és így kénytelenek nagy forgalomban az autók között tekerni. Néhány helyen ez kifejezetten problémás, ahol amúgy is szűk hely áll rendelkezésre - hogy a legismertebb példát hozzam: a Nagykörút.

Ugyanakkor az is elég rossz, hogy a mai napig nem megoldható a kerékpár bizonyos tömegközlekedési eszközökön való szállítása. Én például ki tudnám váltani az autót egy rövid szakaszon kerékpárral, és vonaton szállíthatnám is, de a metrón például már nem. Szintén probléma, hogy egy állomáson nem tudod otthagyni, mivel - sajnos ki kell mondani - ellopják. Sokkal több tárolási lehetőséget kellene biztosítani a kerékpárosok számára.


Én azt látom, hogy bár nagy mértékben elterjedtek a kerékpárok hazánkban, de mintha a jogalkotók és a közlekedésszervezők nem igazán igazodnának a megváltozott helyzethez.

2016. okt. 30. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
14%

Youtube-on terjednek az autósokat provokáló, sáv közepén bicikliző majom bringások videói.

Na, meg a hétvégi, úri biciklisekkel több baj van, mint Józsi bácsival, ha megindul hazafelé a csehóból.

Úri biciklis: felveszi a menő macskanadrágot, menő szines biciklis trikót és leszarja a forgalmat, a sáv közepén megy, azt hiszi a tur de flancon van!

2016. okt. 31. 05:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

Én pozitívan értékelem. Kár, hogy akik a kerékpárutakat csinálják, azok közül, nem mindegyik biciklizik (mert akkor nem lenne járdából lecsíptetve, a térkövezést is hagynák, illetve a bringaátkelők is jobban láthatóak volnának).

Egyetértek abban, hogy felelősebben kell közlekedni (pl. járdázáson való száguldást[én, a gépkocsi kihajtások miatt, kerülöm a járdázást] , piroson való áttekerést, buszt nem elengedést), de ez, mindenkire igaz legyen, senki se bújjon ki alóla - se a gyalogos, se az autós (hiába utóbbiak részt vettek kötelező oktatáson).

2016. okt. 31. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Hát, öcsém, hiába pontoztok le, nálunk spandexet csak a nők hordanak!
2016. okt. 31. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%

A kérdés, így ebben a formában egy kissé megmosolyogtató.

Magyarországon a kerékpár eddig is egy általános közlekedési eszköz volt.

Egyébként meg tök mindegy milyen kategóriáról beszélünk. Hülyék mindig is voltak, vannak, lesznek. Egy kerékpáros esetében fokozottabban, de általánosságban is elmondható, hogy oda kell figyelni a többiekre is. Ha eddig számoltam volna, hogy kitől mennyi hülyeséget láttam már, akkor szerintem igencsak egálban lennéknek az autósok és a biciklisek.

2016. okt. 31. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 Alex Fly ***** válasza:
100%

Hogy értékelem? Az egyértelműen pozitív, hogy itt is egyre többen felismerik azt, amit nálunk fejlettebb közlekedéssel rendelkező helyeken;tudniillik, hogy az egyéni motorizáció sokkal több kárt okoz, mint amekkora a haszna -főleg ekkora méretekben- és a kerékpár az esetek nagy részében kiváló alternatívát jelent.

Másrészt sem a kötlekedési infrastruktúra, sem a szabályozás nem képes követni az igényeket -sok esetben nem is kellene hatalmas befektetés ahhoz, hogy javítsunk a kerékpáros közlekedés feltételein, inkább szemléletváltásra lenne szükség. Sajnos Magyarországon még mindig túl autócentrikus a gondolkodás, a közlekedésszervezők nem igazán tudnak mit kezdeni a kerékpározással, általában a gépjárműforgalmat akadályozó tényezőnek tekintik. Ezért is készülhetnek olyan balesetveszélyes szörnyszülöttek, mint a sárga festékkel a járdára "épített" "kerékpárutak", amelyek egyetlen célt szolgálnak: eltüntetni a kerékpárosokat az úttestről. Tapasztalatom szerint még a döntéshozók sem képesek a közlekedésben egyenrangú feleknek elismerni a kerékpárral közlekedőket. De lassan ez is változik...

2016. okt. 31. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

"korábban a biciklit szabadidős tevékenységnek használták, mára mindenki ezzel jár dolgozni és iskolába is"


Ez ilyen szempontból nem igaz. Korábban is ugyanúgy jártak vele munkába, iskolába, és ma is vannak akik csak szabadidős programnak tartják.


Amúgy az a baj, hogy az emberekre túl gyorsan szabadult rá a kerékpár és az autó mánia és egyikhez sincs igazán kialakult kultúránk.


Én sokat bringázom Pesten, alapvető problémáim a következők:

- Sok esetben tényleg nem tudják hova tenni a bringásokat. Az út mellé festett bringasávok meglétét veszélyesebbnek tartom mintha nem lenne ott semmi, mert hamis biztonságérzetet ad. Körúton ugyanúgy rám nyitják az ajtót, elém parkolnak, a másik bringás szembe kivágódik elém az útra, néha megszűnik és azt se tudom merre vagyok.

- Az elválasztott bringasávokat meg valahogy nagyon szívesen használják a gyalogosok.

- A másik legrosszabb amikor a gyalogos és bringás forgalmat egy szaros vonallal választják el. Ott is ugyanúgy eléd mennek, vagy a bringások vágnak be keresztbe.

2016. okt. 31. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Nem is tudom hogy fogalmazzam, a fő gond talán az, hogy a bicikli és a kismotorok olyan sehova nem valóként vannak kezelve.


Úton nem tudsz menni vele, mert sokkal gyorsabbak az autók. Járdán megint nem tudsz menni mert ott sokkal lassabbak a gyalogosok. Meg bringások között is van aki csoportban nyugodtan nézelődve kerekezget, meg vannak akik tekernek mint a vadállat.


Kicsit úgy érzem, hogy bicikliknél is be kellene vezetni egy elkülönített, táblákkal, szabályokkal megálmodott infrastruktúrát, ahol lenne jobbra tartás, lenne pihenőhely, és lenne sebesség korlátozás.


Mert Dél Budán a Duna parton 2-3 méter széles út van, ott lehet csapatni ezerrel. De Északi oldalon mondjuk Lánchídtól Szabadság hídig kaotikus és életveszélyes az egész, főleg mikor nincs elválasztva a bringaút vagy el van, de fél-fél méter van a gyalogos és bringás forgalomnak is. Olyankor nem túl jó hogy 2 centire száguldoznak a bringások mellettem.


Na meg sokra megy az ember bicikliúttal, ha azt is egyszer megcsinálják és onnantól hagyják lerohadni. Van ahol széttöredezik, máshol teleszórják üveggel, megint máshol a mellette lévő fákat kellene megnyirbálni. Vagy vicces hogy megcsinálják aztán a közepére beépítenek mindenféle oszlopokat hagy akadjon fel a hülye bringás...

2016. okt. 31. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!