Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mindenki le akar beszélni...

Mindenki le akar beszélni arról, hogy mozdonyvezető legyek, ennyire szörnyű?

Figyelt kérdés
Azt mondják nehéz, nincs családi élet, rendszertelen. Ennyire rossz? :(

2016. nov. 7. 16:53
1 2
 1/11 Ignis Subdialis ***** válasza:
87%
Hát elég speciális, de rossznak nem nevezhető, különösen, ha ez a vágyad! A legjobb, ha imádod a szakmádat, akkor a nehézségek is eltörpülnek. És minden szakmának vannak nehézségei, akkor nem mindjárt jobb legalább szeretni, amit csinálsz? Én két mozdonyvezetőt ismerek, mindketten jó apukák, át tudják szervezni a műszakjaikat, segítik a családot stb. Szóval ez inkább rajtad múlik. Ráadásul ez is hiányszakma.
2016. nov. 7. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
21%
Inkább az a kérdés, hosszú távon jó lesz-e neked ez a szakma. Már nagyon a nyakunkon vannak az automatizált vonatok, egyre kevesebb dolog amit embernek kell végezni a vezetésben. Szóval ha a mozdonyvezetés élménye kell, akkor bem biztos, hogy sokáig fogod élvezni, mellette érdemes képezni magad más területre
2016. nov. 7. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
84%

A rendszertelenségnek van jó oldala is.

A vasútnál dolgozók a hónap kezdete előtt megkapják a beosztást, tehát előre tudnak tervezni.

Valóban van olyan időszak, amikor sok a meló, de olyan is, amikor napokon keresztül pihenősök.

Vannak vasutas ismerőseim, ott mindenkinek végig kell mászni a szamárlétrát, kívülállóknak furcsa lehet a munkabeosztás is, de arra egy ismerősöm se panaszkodik (folyamatos után-képzésekre, vizsgára, felelősségre annál inkább)

A vasútnál az állomáson dolgozók is sok helyen 24 óráznak, éjjel aludhatnak, mert olyankor általában nincs vonatforgalom (mellékvonalak), s a műszak után 3-4 nap szabad.

2016. nov. 7. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Sokkal jobb, mint például a kamionsofőrködés, olyan értelemben, hogy nem vagy hetekig távol, hanem bizonyos esetekben akár minden nap otthon lehetsz, viszon a fizud majdnem annyi, mint egy nemzetközi kamionsofőrnek.

A gond inkább ott van, hogy nagyon nehéz bekerülni, sokan akarnak ám mozdonyvezetők lenni.

2016. nov. 7. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
87%
Aki azt állítja, hogy minden automata lesz és nem lesznek majd mozdonyvezetők azokkal ne is foglalkozz, mert lövésük sincs a vasútról. Ha érdekel a szakma, fontos, hogy műszaki beállítottságú legyél. Érteni kell a gépészethez és az elektronikához. Valóban nem átlagos a munkarendjük de legalább megfizetik őket. Rengeteget kell tanulni viszont aki szereti és érdekli annak nem lehetetlen.
2016. nov. 8. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
36%

utolsó, szerintem félre akartad érteni.

Nem mondtam, hogy jövőre nem lesznek mozdonyvezetők.

Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy egyre kevesebb közük lesz a mozdonyvezetéshez.

Nézd meg a szerencsétlen metróvezetőket.

Ha ma fiatalon mozdonyvezetésre adja valaki a fejét, azért készüljön rá hogy 20-30 év múlva pályát kell váltania. Annyi idő alatt teljesen be lehet szűkülni agyilag egy állásban. Persze lehet a vasútnál maradni, csak nem biztos, hogy olyan izgi lesz.

2016. nov. 8. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Legnagyobb gond, ahogy írják, hogy sokan akarnak bekerülni, és sokszor csak ismerősön, protekción keresztül tudsz.


A rendszertelenség és családi élet meg elég sok munkára felhozható.


Én például építőiparban dolgozom, napi 10 óra, utazás 1-2 óra, kinek mennyi, hétvégén is munka, sok esetben vasárnap is, sok túlóra...de ez elmondható rengeteg más irányra is. Aztán mégis a legtöbb ismerős felnevelt 2-3 gyereket szerető családban...

2016. nov. 8. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
56%

Ma már nem olyan nehéz bekerülni, mint akár pár éve, gyakorlatilag mozdonyvezető-hiány van. A MÁV-Start és maganvasúttársaságok is keresnek időnként új mozdonyvezetők, akiknek állják a tanfolyamot, ami egyébként nem olcsó, ezért érdemes komolyan venni, mert ha megbuksz, kifizetheted vissza. Egy-két példa a közelmúltból: [link]

[link]

[link]

[link]

2016. nov. 11. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim válasza:
100%

A munkabeosztás valóban nem a legjobb, de minden munkának vannak árnyoldalai.

Mindig mosolygok egyet azon, amikor valaki azt mondja, hogy hamarosan nem lesz szükség mozdonyvezetőkre. Ahhoz, hogy a vonatok maguktól menjenek, át kellene építeni a pályától kezdve mindent. Ez nem fog megtörténni a következő évtizedekben.

A bekerülés már nem olyan nehéz mint régebben.

Az viszont igaz, hogy nagyon elhivatottnak kell lenni hozzá, hogy az ember ezt a hivatást csinálja. Nagyon nagyon sokat kell tanulni, átlagember nem gondolná, hogy mennyit. Viszont ha céltudatos vagy, és biztos vagy a dolgodban akkor könnyebb a tanulás is.

Én gyakornok vagyok, és jobb "irányt" nem is választhattam volna. Gyerekkori álmom volt.

És ne feledd: mindig lesznek olyanok akik le akarnak beszélni, bármit is szeretnél. Ilyen hülye az ember. Csak magadra hallgass. Sok sikert!

2017. febr. 18. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
Rettentően köszönöm a biztatást! Végre egy ember, aki átérzi mi érzek. Nekem is gyerekkori álmom.
2017. febr. 23. 20:26
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!