Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért fűtik túl a MÁV vonatokat?

Miért fűtik túl a MÁV vonatokat?

Figyelt kérdés

"A nappali tartózkodásra szolgáló helyiségek túlfűtése bágyadttá és enerválttá tesz, rontja a gondolkodást, csökkenti a reakcióidőt."


Ez pl egy webbeteg cikkből való, de nyilván tapasztalja magán is az ember az efféle dolgokat. Dolgoznál valamin tableten, tanulnál valamit, de még egy sima olvasás közben is tompább az ember agya. Nem is beszélve a rossz közérzetedről és arról, mikor a forróságból leszállsz a hidegbe... Miért nem lehet ezt optimálisan belőni?



2016. nov. 9. 21:38
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
29%
Talán ha levennéd a kabátodat...
2016. nov. 9. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
88%
Mert a legtöbb kocsiban rossz a technika. Van, ahol télen is megy pl. a klíma. A MÁV fejeseinek erre nincs pénze.
2016. nov. 9. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 A kérdező kommentje:

Pólóban ülök..


Szóval technikai korlátok miatt? Gyanítom akkor nem lehet szabályozni, csak "nincs fűtés" és "döngetés" van.. Remek..

Örvendek azért, hogy a milliós fizetésekre van pénz.

2016. nov. 9. 22:06
 4/13 anonim ***** válasza:
78%
Szerintem az is közrejátszik, hogy a legtöbb utas pólóban érzi jól magát, ha már egy picit is fázik, akkor inkább nyíg a kalauznak, mintsem hogy felvegyen egy felsőt. És ezek általában pont a fázós emberek.
2016. nov. 9. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim válasza:
40%

Egyik MÁV-os ismerősöm mondta, hogy a szlogenjük az "Amit tolni kell azt húzzuk, amit pedig húzni azt toljuk". Ne próbálkozzak, és ne is akarjam megérteni, mert ez a vasút.

Holnap utazom velük. Már felkészültem a "Megint Állunk és Várunk"-ra.

2016. nov. 9. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Amúgy olyan nincs, hogy "a vonatokat" mert típusonként eltérő a személyzet lehetősége a szabályozásra. Flirtben elektronika vezérli, míg például Bzmot-ban a jegyvizsgáló szavaztatja meg az utasokkal, hogy ki- vagy éppen bekapcsolja a fűtést. (megtörtént eset alapján) Tehát a kérdésbe illene beleszőni, hogy milyen típusú vonaton utaztál, mert ez behatárolhatja azt, hogy kinek a "hibájából" érzed túlfűtve a vonatot,
2016. nov. 9. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
95%
Ezek a túlfűtések jellemzően a régi vonatokra, kocsikra jellemzőek. Mint pl. Bzmot, vagy régi Bhv kocsi ahol nincs automatikus szabályzás, felvan kapcsolva fűtés és kész. Jellemzően a bhv kocsikba lehet kellemes nyári 35-40 fokot csinálni :D
2016. nov. 9. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:
Sajnos nem ismerem a vonatokat. Az új flirt fűtésével tisztában vagyok, azt megkérdeztem a kalauztól, de a többi vonat típusát sem tudom :"D Az egyik a fecske fantázianevű cucc, a másik ennek a régebbi verziója, van még az a fa berakásos bőrüléses förmedvény (kallantyút elfordítottam de ugyanúgy döngetett a forróság, ráadásul a segged alatt). Ma pedig egy ilyen meglehetősen változatos kocsi összetételű szerelvénnyel utaztam (kérdésemre felelve, így tudja megoldani a logisztika). Elvileg IC kocsi? Cikk-cakkos csomagtartó felül és szürke belső. Ezeknél a felsorolt vonatoknál mind őrjítő meleg van, de végül megkérdeztem a kalauztól mikor belefutottam és ő is a technikai limitáció mondta. Persze hozzátette, hogy ő is majd megsül...
2016. nov. 9. 22:46
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Bárhol járok, és kettőnél több ember van azonos légtérben, ott biztos, hogy probléma van...

Ami az egyiknek meleg, az a másiknak pont kellemes..vagy van aki fázós, a másikról a klimax miatt szakad a víz..vagy nem veszi le a kabátját.


Ez van az áruházakban, a buszokon-villamosokon-vonatokon, rendelőkben-kórházakvan,...stb...

amúgy nem szabad többeszámban kérdezni, mert nem ülsz az ország összes vonatán...még a kalauz sem..lehet, hogy pont az egyedül jól fűtött vonaton ültél, a többin csonthideg volt...


rétegesen kell öltözni, és akkor nincs probléma.

...az is baj, ha meleg, az is ha hideg..ilyem a máv(is)

soxor még a repülőn is gond van..

2016. nov. 10. 05:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%
Mert nincs olyan hogy optimális. Ami optimális egy csapat fiatalnak, az fagyos lesz az idősnek, és nagyon meleg a klimaxolónak. Napi szinten utazom vonattal, heti szinten hosszabb távra, és ahogy itt már írta valaki, ha kettőnél több ember van egy kabinban, valaki biztos hogy fázni fog vagy éppen melege lesz. A legjobbak a balatoni járatok, ahol a seggemen is folyik a víz (meg még jó néhány utasnak), de legalább két-három idősebb ember van, aki sipákol, ha ablakot nyitnánk, mert "ő fázik". Szóval ezért nem.
2016. nov. 10. 05:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!