Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem villanymozdony...

Miért nem villanymozdony viszi tovább?

Figyelt kérdés

A sátoraljaújhelyi sebesrket miérrt nem Szerencsig viszi villany és onnan tovább a dízelmozdony,ugyanis Szetencsig is mehetne villannyal nyugodtan és ehelyett Miskolcon már lecserélik dízelre ami nem is tud 120-al menni csak 100-al és még a menetidő nő.

Ugyanez a helyzet a Tapolca Bp déli vonatokkal.

Miért dízel viszi a Déliig,mikor Fehérváron villanyra kéne kicserélni és menne villannyal a délibe,ehelyett dízel viszi Pestig a felsővezetékes vonalon.

Nem olcsóbb a villanyáram mint a gázolaj?


Miért ihy csinálja a vasút?



2016. nov. 19. 21:09
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Mozdonyt cserélni nem olyan egyszerű, mint a játék kisvasúton. Valószínűleg csak Miskolcon áll rendelkezésre az a kapacitás és vágánykapcsolat, amivel relatív gyorsan megoldható. Székesfehérváron feltételezem ugyan ez a gond, ill. Székesfehérvár már ahhoz képest nincs messze Budapesttől, felesleges lenne cserélgetni.
2016. nov. 19. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Szerencsen nem igazán oldható meg a gépcsere, mert nincs tartalék, sem vontatási telep.
2016. nov. 20. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
8 évvel ezelőttig volatoztam, korábban fehérváron, az utolsó években valahol kicsit a balaton felé, talán Szabadbattyánban volt mozdonycsere, de volt...
2016. nov. 20. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
70%

29/30-as vonalon: a mozdonycsere növeli a menetidőt, ezért egyes vonatoknál a minél gyorsabb eljutás érdekében szezonban elhagyták a gépcserét. A battyáni gépcsere pedig Fehérvár átépítése miatt volt szükséges.


A 80-ason pedig egyrészt a vontatási telep miatt választották inkább Miskolcot, bár ez nem olyan nyomós ok. Ami inkább számít, az a menetrendi struktúra: itt várja be a lassabb sebes a gyorsabb IC utasait és fordítva is működik az átszállás. Emiatt várakozni kell úgyis, akkor meg teljen hasznosan az idő és letudják ott a gépcserét.


Megjegyzem a nem túl távoli jövőben a tervek szerint előbbi vonalon Aszófőig, utóbbin végig Sattarattáig ér majd a madzag, így a helyzet változni fog.

2016. nov. 20. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Inkább a dízelmozdony állományt kéne korszerűbbre cserélni, hogy tudják tartani azt a sebességet, mint a villanymozdonyok. Mondjuk jó pár villanymozdony is már csereérett. Semmi gond nem lenne azzal, hogy dízel mozdony húz végig egy adott vonalon, ha megfelelő, korszerű szerelvények járnának. Sajnos a MÁV-nál ez csak álom... Most is a motorvonatok vásárlását erőltetik, pedig ugyanolyan fontos lenne kocsikat és mozdonyokat is vásárolni. Iszonyatosan elavult a vasúti járműparkunk.
2016. nov. 20. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!