Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Budapest-Nyíregyháza szakasz...

A Budapest-Nyíregyháza szakaszon ( 80-as vonal), miért nem csinálják már meg a Szerencs-Nyíregyháza közötti szakaszt kétvágányúra?

Figyelt kérdés

Tervben van,2010 óta többszőr volt róla szó,hogy mivel Budapesttől Szerencsig két vágányos de már Szerencstől Nyíregyházáig csak egyvágányos egy új vágányt építenének a meglévő mellé és akkor teljesen végig két vágány lenne ,nem csak Szerencsig. 7 éve tervezik de nem akarják elkezdeni. Miért?


A Szolnok-Püspökladány,a Szajol-Békéscsaba és a Budapest-Székesfehérvár vonalat is tervezték és felújították.


Ezt meg ugye tervben van de mindig az van,hogy csak nem kezdik el.


Nagyon jó lenne pedig,mert ott úgy van a menetrend kialakítva,hogy két vonat állomásban keresztezi egymást és addig nem mehet a másik míg a szemből jövő be nem ért. Sok ott a késés is. Akár egy vonat késsen,elveri az egész menetrendet onnantol,onnantol mind késni fog estig. Ha nem jön időben a személy még az Intercityt is félreállítják egy állomásban míg meg nem érkezik a személy és ezáltal az ic is késni fog.


Már a multkor is az egyik kőr ic késett,Szerencsnél kellett volna találkozniuk ahol már két vágány van ,de a késés ellenére is továbbengedték és a másik irányból is jött szemben a szintén kőr is amit Rakamazon félreállítottak egy tehervágányra ahol meg sem áll de forgalmi ok miatt ugye megállt és amikor a másik ic elérte Rakamazt ami szintén késett ,amikor elhaladt,utána ment a másik ic,na onnantól a személyeket is elverte. Ráadásul azért is sok a késés ott,mert Szerencs-Nyíregyháza között a palya állapota kritikus,tele van lassújellel még 10-es lassújel is van benne. Tehát lassan fel kéne a pályát újítani ott és egy másikat mellé csinálni és akkor nem kellene állomásban kereszteztetni a vonatokat,ha kési elveri a másikat. Tudjátok ahol páros vágány van ott nincs ilyen gond.


Ha tervben van,akkor miért nem kezdik el már?


Ne mondja nekem senki,hogy a pénz miatt,ugyanis sok hosszú szakaszt felújítottak mostanában ,ez meg egy rövidebb szakasz( 40 km ).


Szóval erre még éppen futna csak az a baj,hogy a jó állapotban lévő stadionokat újítják inkább aminek nem sok értelme...,a fontosabb rövidke kis vasútvonalat meg nem akarják. Úgyhogy volna még egy kis pénz,főleg eu-s támogatás de nem azt újítják fel amit kellene.


Elnézést,nem tudtam jobban megfogalmazni.


Előre is köszi a válaszokat.



2017. ápr. 15. 20:26
 1/3 anonim ***** válasza:
70%
Magyarországon az a kevés infrastruktúra-fejlesztés, ami mégis megtörténik, nem az igények alapján megy végbe, hanem annak alapján, hogy épp mit sikerült megpályázni. Valószínűleg erre a projektre még nem nyertek uniós támogatást, márpedig anélkül nincs rá pénze a MÁV-nak.
2017. ápr. 15. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Baromi egyszerű: Magyarország önerőből csak nagyon kevés infrastruktúra-fejlesztési projektet tud végrehajtani, mert igenis szűkösek a saját források. (Stadionra speciel futja nem is egyre, de 40 km vasúti pálya kétvágányúsítása az több stadionnyi pénz, szóval nem itt csúszik el a dolog.) Az az EU, ami ellen pártunk és kormányunk lázitja a lakosságot, százmilliàrdokat ad Magyarországnak ilyen fejlesztési projektekre - feltéve, hogy azok jó megtérülést nyújtanak Magyarország gazdsságának és ezzel közvetve hozzájárulnak az uniós belső piac egészségesebb működéséhez. Igen ám, de ennek a szakasznak épp nincs akkora szerepe az uniós piac működésében, így nem nulla, de jóval kevesebb támogatás érhető el, mint mondjuk egy Szolnok-Békéscsaba szakasz esetén.
2017. ápr. 15. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Van a Pécs-Szentlőrinc szakasz, amit két vonal (40/60) is használ, már évtizedek óta két vágányossá kellett volna átépíteni, mégsem tették meg, pedig csak 19 km az egész!
2019. aug. 11. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!