Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Igaz a hír, hogy eltörölték a...

Igaz a hír, hogy eltörölték a villamosbarát lámpaváltást a Nagykörúton? Vagy csak valami ideiglenes intézkedés, amit felfúj a sajtó?

Figyelt kérdés

[link]


Ha tényleg eltörlik, az nagyon nagy baj. Még így sem volt ideális (habár az is igaz, hogy a 4-6-oshoz marha nehéz jó lámpaprogramot csinálni). Na de ha tényleg 90 másodperc lesz ismét a ciklus, akkor újra borul a menetrend, és ismét sikerül visszalépni az amúgy sem túl fejlett budapesti közösségi közlekedéssel. Csak hogy az a pár autós, akiknek a 90%-ának amúgy sincs semmi keresnivalója a Nagykörúton, boldog lehessen...


2017. ápr. 26. 14:25
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
53%

Semmi keresnivalója... persze.

Egyébként meg a vonal közepén felújítás megy, nyilván van összefüggés...

2017. ápr. 26. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Miért, mi keresnivalója van ott a legtöbb autósnak? Az emberek 90%-a nem szükségszerűen megy kocsival, hanem kényelemből. És miért is kéne nekik kedvező lámpa program? Ez nonszensz.
2017. ápr. 26. 17:51
 3/11 darujev ***** válasza:
68%

Az autósok 90%-ának keresnivalója sincs a Körúton állításod azért legalább annyira nem korrekt, mint az autóslobbit toló, közlekedési kérdésekben évtizedekkel ezelőtt elavult nézeteket képviselő főpolgármester :)


Viszont, úgy háromszor annyi ember utazik a Körúton villamossal mint autóval, így aki nem érti meg, hogy egy ilyen feszített üzemű vonalon miért lenne fontos az egyenletes követésre törekvés (a villamos előnyben részesítése), azért azzal is bajok vannak..

Egyébként tartok tőle, hogy igaz.. cáfolat se érkezett eddig, pedig VD-re hivatkozva azért már bejárta a sajtót.

2017. ápr. 26. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

OK, lehet, sőt biztos, hogy túlzok a 90%-kal, de azért lássuk be, hogy NAGYON sok autósnak nincs keresnivalója az ennyire szűken vett belvárosban. Azért nézzük már meg a nyugat-európai példát hasonló méretű városokban...


Igen, tudom, ilyenkor jönnek azok az érvek, hogy mit csináljon az, akinek a munkájához kell autó, "vigye a létrát villamoson?", meg "vigye a szállítmányát gyalog?" stb. De nyilván nem, aki ilyen helyzetben van, az teljesen jogosan van ott, de a könyvelő Mancika meg az informatikus Petike marhára nem kényszerül a kocsijába a szűken vett belvárosban. Ha olyan helyről jön, ahol szar a tömegközlekedés, akkor tegye le a kocsit P+R-ben, mert Budapesten, főleg a belső részeken JÓ a tömegközlekedés.


--


Én is úgy voltam vele, hogy ha ezt nem cáfolja senki, akkor lehet benne igazság. Ami azért nagyon szomorú, mert ez sem volt valami hú de nagy fejlesztés (sokszor így is beleállt a pirosba két megálló között a villamos), de még ezt is kicsinálni, mert szegény autósok 5 perccel többet állnak a dugóban (szüpp-szüpp), elég nagy szégyen.

2017. ápr. 26. 21:33
 5/11 anonim ***** válasza:
32%

Elég nagy szégyen, hogy ugyanannyira elvakult vagy mint az autós lobbi.


Pont az lenne a lényege az előremutató gondolkozásnak, hogy nem ragaszkodik berögzült konzekvenciáknak, sajnos itt sem ez történik

2017. ápr. 27. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Nem vagyok elvakult. Tömegközlekedés párti vagyok, amit nem azzal kellene támadni, hogy miért nem vagyok megértő. Érvekkel hajlandó vagyok vitázni, de te nem cáfolod egyik alkotásomat sem, csak belém kötsz.


Az tény, hogy ma Budapesten több autó jár, mint amit a város elbír. Ez nem csak egy vélemény, meg eltúlzás. Az ott lévők egészségi állapotának nem tesz jót, és az is nyilvánvaló, hogy a tömegközlekedést is akadályozzák. Egyébként engem nem zavarna, hogy valaki perverz módon be akar állni a dugóba, de ez így nem csak az autósok magánügye. (Mellesleg pl. azokat az autósokat is akadályozza a többség, akiknek tényleg elengedhetetlen autóval menni. Senkinek nem jó.)


A Nagykörűt a város belső része, ahol egészen biztosan korlátozásokat kellene bevezetni. Főleg, ha már ott tartunk, hogy a városvezetés szerint a villamos és autók nem tudnak megférni egymás mellett - ilyenkor szerintem nem kérdés, hogy az autósoknak kell mennie.

2017. ápr. 27. 08:42
 7/11 A kérdező kommentje:
*állításomat
2017. ápr. 27. 08:43
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Én teljesen egyetértek a kérdezővel. Dugódíj kellene, és nem az a kamu évi 5 ezer, hanem Hungária körúton belülre behajtásonként, a bent lakók meg valaszthatnának egy combos éves díj és egy olcsó külvárosi parkoló bérlet, plusz napi 1-2 órára korlátozott behajtási engedély között, ha nem akarják az alkalmankénti dugódíjat fizetni. Egy ilyen rendszer épp azoknak is kedveznek, akik létrával mennek, meg árut szállítanak, mert mindezt nem dugóban kellene tenniük. Az autó indokolt eseteket leszámítva eleve nem nagyvárosba való. Ha valamilyen formában csökkenteni tudnánk az autó forgalmat, akkor a tömegközlekedés is olcsóbb, hatékonyabb, nagyobb kapacitású lehetne.
2017. ápr. 27. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Kérdező, a "Vitézy-féle" ciklus sem javított ezen érdemben. A teljes vonalra vetítve volt kemény 2 perc spórolás... A nagykörút halálra van ítélve közlekedési szempontból, amíg nem viszik a föld alá (fizikai képtelenség), vagy nem lebeg (egyelőre fizikai képtelenség).
2017. ápr. 30. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Nem a menetidő nyereség a lényeg, hamm hogy egyenletesen tudott járni. Én is úgy gondolom, hogy nem egy hú de nagy fejlesztés ez, de miért kell elvenni?


Igen, a 4-6-os egy agyrém, de ezt így kell valahogy értelmes módon megoldani.

2017. ápr. 30. 19:12
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!