Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az 5-ös metrót milyen nyomvona...

Az 5-ös metrót milyen nyomvonalon indítanátok?

Figyelt kérdés

Több lehetséges nyomvonal is van. Alapvetően az 5-ös hév meghosszabbításáról van szó. Az egyik belvároson vezetne át a Boráros térig, onnan a H7 vonalán Csepelig. (H7 és a H5 összekötése.) Ezzel az a baj, hogy nagyon sok megállója lenne kis távolságra egymástól, ami hosszabb menetidőt jelentene, előnye a belváros érintése. Egy másik megoldás a budai meghosszabbítás, a Szent Gellért térig, Petőfi híd budai hídfő, és onnan Dél-Budáig (Albertfalva, Budafok). Ennek az előnye a Petőfi híd budai hídfő elérése É-ról (Pest érintése nélkül! - jelenlegi rendszer egyik legnagyobb hibája szerintem).


Ti melyiknek örülnétek jobban?

Esetleg ezektől eltérő nyomvonalnak?

Ezen nyomvonalak együttes létesítésének?



2017. ápr. 30. 16:35
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
7%
egyiknek sem.. jó ahogy most van, ne legyeln már megint eggyel több beruházás korrupció céljából..
2017. ápr. 30. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
96%

Én alapvetően a szentendrei és a csepeli, valamint a soroksári hévek összekötését gondolom célszerűnek, vagyis a "hivatalos" 5-ös metrót. A déli hévek Boráros téren való összekötése után Kálvin tér - Astoria - Oktogon(vagy Opera) - Nyugati - Szent István park/Margitsziget - Szépvölgyi út útvonalon vezetném, vagyis a "hivatalos" verziótól eltérően nem a Lehel téren, hanem a Nyugatinál lenne átszállási lehetőség a hármas metróra, szerintem sokkal értelmesebb. Az Oktogon meg az Opera közül nem tudom, melyik az értelmesebb, az Oktogon tűnik annak, viszont van benne egy kis kerülő.

A minimum viszont, hogy a csepeli és a soroksári hév bemenjen a Kálvin térig (esetleg az Astoriáig).


Azért jó kérdés ez az 5-ös metró, mert nem a Magyarországon meghonosodott metró-képet tükrözi vissza, hanem inkább valamiféle S-Bahn-ra hasonlít.

2017. ápr. 30. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
100%
Ebből a két lehetőségből mindenképpen azt, hogy menjen le a Szent Gellért téren keresztül a Petőfi hídig, de utána akár át is mehetne a pesti oldalra, és a csepeli/ráckevei hév útvonalán mehetne tovább. Pesten teljesen felesleges még egy észak-déli irányú összeköttetés, már úgyis ott van a hármas metró és a 2-es villamos, Budán viszont (főleg a 86-os busz megszüntetése óta) érdemben nem lehet közlekedni.
2017. ápr. 30. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:
Mélységesen egyetértek a 3. válaszolóval. Ezért is tettem fel a kérdést, mert szerintem a belvárosi közlekedés elég jó, nagyon sok járat átszeli, köztük a legnagyobb/legsűrűbbek is (4,6,M3). Ugyanakkor a budai oldalon mi van, ami tényleg használható, ha É-ról akarunk D-re menni? Mert a fonódó araszolgatását nem mondanám annak. A H5 gyors, de rövid... A 86-os eltörlését nem tartom a mai napig indokoltnak. Mivel jobb, hogy most át kell szállni még egyszer? Mert hogy a kritikus szakaszon a villamosok sem tudnak normális tempóban haladni az biztos! Szóval, ha Dél-Budára akarok menni (4,6,1-essel), akkor fél Pestet bejárom, szerintem ez így nem valami okés. Petőfi híd budai hídfői villamosmegálló meg enyhén szólva túlzsúfolt - az egyetem miatt. Ugyanakkor a H7 Kálvin térig való elvitele is fontos lenne. Valamint az M4 befejezése az eredeti terv szerint, és meghosszabbítani, Rákospalotáig, és Budaörsig. Ez horribilis összeg, tudom, és megértem az 1-es válaszolót is, mert sajnos a jelenlegi politikai gárdával nem lehet normálisan tervezni semmit! Nem kéne, hogy beleszóljanak, csak a pénzt kellene biztosítani, és hagyni a szakembereket dolgozni. De ezek már égető problémák, amik még a 70-es években kezdődtek, és muszáj lenne már végre pontot tenni a végükre!!!
2017. ápr. 30. 18:18
 5/17 anonim ***** válasza:
20%

Semmilyen metró nem kell ide már,még a 4-est is meg lehetett volna oldani felszínen az Erzsébet híd-Rákóczi út-Keleti pu. vonalon,és tovább lehetett volna vinni Újpalotáig a Thökölyn.

Felszíni villamosvonalakat kell fejleszteni,sokkal olcsóbb.

2017. máj. 1. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 Crisopher ***** válasza:
73%

Első körben a H7-es és H6-os hévet kötném össze a Közvágóhídnál. Elég durva, hogy a két megálló között légvonalban (!) 630 méter távolság van, mégis mindkét megállót Közvágóhídnak nevezik. A két hévnek egy új közös megállót kéne létrehozni. Az is érdekes, hogy a H7-es hév elmegy a Boráros térig, a H6-os pedig csak a Közvágóhídig. Fogalmam sincs, annak idején ezt ki tervezte így, de teljesen logikus, hogy közös pályán fusson a kettő tovább. A Boráros tértől már érdekesebb kérdés, de itt mindenképp föld alá vinném a HÉV-et, és meghosszabbítanám a vonalát a Kálvin térig. Ezzel máris átszállási lehetőség van a 4-es és a 3-as metróra. Amúgy a H6-os és H7-es hévek nagy problémája, hogy nem tudsz a végállomáson metróra szállni, miközben a hév a külvárosig visz téged csupán, így a belvárosba mindenképpen felszíni közlekedéssel kell utaznod, ráadásul esetenként több átszállással, ami kényelmetlen. A Kálvin térre való bevezetéssel ez a probléma megoldódna. Idáig csinálnám meg minden áron. Innentől pedig már csak elhatározás és pénz kérdése, hogy merre vinnénk az "új metrót". Én a Múzeum körút alatt tovább vinném az Astoriáig.

Innen két lehetőség van. Az egyik, hogy az 5-ös metrót (nevezzük most már így) be lehet vezetni a 2-es metró vonalába, és így menne el gyakorlatilag a Batthyány térig, ahol a H5-ös hév vonalán folytatná tovább az útját. Ez gyakorlatilag a H7-es/H6-os és H5-os hévek összekötése lenne. De a metróalagútba való bevezetés több problémával is együtt jár. Például össze kell hangolni a menetrendet, még az is lehet, hogy az alagútban nem fér el a hév, ráadásul ott van az áramfelvétel kérdése is, ezek pedig nem kis problémák.

Pont ezen nehézségek miatt én is a második hozzászóló ötletét osztom e téren, tehát el kell vinni a metrót az Oktogon irányába. Az Astoria és az Oktogon között egy megállót nyugodtan be lehet iktatni. Ez lényegében egy elég nagy területet tárna fel azon a környéken. Hogy az Oktogontól merre kéne vinni, ez egy jó kérdés. A második válaszoló ötlete, azaz a Nyugati pályaudvar valóban csábító lehet, hiszen ezzel egyrészt összekötöd az 5-ös metrót a vasúttal, másrészt pedig ez lenne a Kálvin tér után a második csatlakozási pont a 3-as metróval. Innentől persze lehetne vezetni a 4-es 6-os villamos vonala alatt, de ezt feleslegesnek tartom, a villamos azt a szakaszt már kiszolgálja. A második válaszoló ötletét tartom megint csak jónak, de én nem a Szent István parkon át vezetném az 5-ös metrót, hanem attól beljebb, valahol a Victor Hugo utca és a Pannónia utca kereszteződésénél. Innentől már logikusnak tűnik, hogy átmenjen a Margit-sziget alatt, ahogy második válaszoló is írta, és vagy a Szépvölgyi útnál vagy a Tímár utcánál csatlakozzon a mostani H5-ös hév nyomvonalába. Persze ez esetben is van egy jelentős probléma. A Tímár utca-Batthyányi tér közti szakasz gyakorlatilag kiesik. Hogy ha ezen a szakaszon nem jár HÉV, akkor hogyan lehet ezen a szakaszon a HÉV forgalmat helyettesíteni, az egy jó kérdés. Erre a problémára kéne megoldást találni.

2017. máj. 1. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

A Kálvin térig való meghosszabbítás tervbe is volt (van?) véve. Az szerintem is fontos! A H6-H7 összevonása a Közvágó híd után szerintem is elgondolkodtató. Főleg, ha sokan szállnak át emiatt.

A H5-ös bevezetése az M2 vonalába szerintem elég problémás. Én ezt nm tartom jó ötletnek.

Astoriánál ott van jelenleg az M2. És a nagy gerincbuszok is érintik (5, 7, 8E, 133E), szerintem itt nagy "feltárásra" nincs szükség. Oktogont úgyszintén (M1, 4, 6) könnyű megközelíteni, szinte a város bármely részéről. Én ezért tartom jobb ötletnek a budai nyomvonal kiépítését, ahol a Batthyány téren át lehet szállni az M2-re, Margit hídnál, pedig a 4-6-osra és ezeket kényelmesen elérni. H7-ről, pedig Boráros téren 4-6, 15, 115.(Ezek jelenleg is elérhetők). Éppen ezért emiatt nem látom ezt indokoltnak, (ehhez túl kölcségesnek is tartom).

Én továbbra is a Petőfi híd budai hídfőt tartom jelenleg É-Budáról bonyolultan (Pesten keresztül/sok átszállás) megközelíthető csomópontnak - ez valahogy kimaradt a metró/hév terveknél, mondjuk annak idején nem is volt talán ennyire zsúfolt.

2017. máj. 1. 16:55
 8/17 anonim ***** válasza:
64%
Budai vonalon. Egyértelmű. A belváros már így is zsúfolva van metrókkal. Az átszállássi lehetőségek is kényelmesek. A fonódóval el lettünk intézve, pedig nem kértük...
2017. máj. 1. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
77%

Alternatíva lehet még a Kálvin tértől észak felé a Március 15. tér - Vigadó tér - Batthyány tér útvonal, így minden metróvonal érintve lenne (még a nem metró 1-es is, persze ha valóban meghosszabbítják/új kijáratot építenek).


Ami még szép lenne, és szintén költséges, az a Nyugati pályaudvar és a Déli pályaudvar közötti vasúti alagút, köztes megállóval a Batthyány téren.

2017. máj. 1. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
37%

Én egy ilyen metrónak örülnék:

Óbuda vasútállomás - Filatorigát - Flórián tér - Margitsziget - Szent István Park - Nyugati pályaudvar - Oktogon - Keleti pályaudvar - Hidegkuti Nándor stadion - Kőbánya alsó - Új köztemető - Ferihegy 2

2017. máj. 2. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!