Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az IC vonatokra miért kötelező...

Az IC vonatokra miért kötelező a helybiztosítás Magyarországon?

Figyelt kérdés

Szerintem az egész csak egy lehúzás,valamiféle örökség a régi rendszerből és régóta változtatni kellett volna rajta.


Sokat vonatoztam Ausztriában,ott nincs kötelező helybiztosítás, csak felszállsz az IC-re és keresel helyet magadnak, de ha a hely foglalt, akkor fel kell kelned és átadni,annak akinek foglalva lett,ha foglalva van.

Ha nincs ülőhely, akkor állsz.

Tapasztaltam, hogy rengeteg diák is IC-vel járt haza minden nap.Ez Magyarországon meglehetősen ritka.


Amikor veszel vonatjegyet vagy bérletet, magát az utazást fizeted ki.

A helyjegy extra szolgáltatás, azoknak való, akik nem az első 30 kilométer után leszállnak, hanem hosszú útra mennek.

De, aki ingázik két település között napi 30-30 kilométert ,neki nem kell helyjegy.


Például, ha valaki bérletet vesz, gyakorlatilag pazarlás,hogy nem nem szállhat fel vele az IC-re.Hiszen kifizette a menetet.


A MÁV-os, Gyseves vezetőkkel el kellene beszélgetni,hogy milyen is pontosan az utasokat vonzó, modern vasút.

Mert, bizony nem csak az új vagy felújított járművektől az, az csak a torta egyik szelete.



2017. máj. 22. 18:18
 1/6 anonim ***** válasza:

A pénzről szól ez is, hozzá kell tenni a személyszállítás alaphelyzetben veszteséges, a teherszállítás a lényeg. Viszont azt államilag nem tehetnék meg, hogy nem foglalkoznak személyszállítással.


Magánvasút egy sincs ami személyszállítással foglalkozik, csak teherrel.

2017. máj. 22. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
83%

Nézzük, miről is szólt az IC szolgáltatás Magyarországon eredetileg. Az IC-k megjelenésekor a távolsági forgalom alapját a gyorsvonatok jelentették, ezeket egészítette ki a legfrekventáltabb vonalakon a prémium szolgáltatást jelentő expresszvonati szint, kötelező helybiztosítással.


Ezeket az expresszeket gondolták újra a 90-es évek elején és terjesztették ki, megteremtve az IC szolgáltatást. Ez továbbra is egy plusz, prémium szintű szolgáltatás volt minden viszonylatban a gyors vonatokon felül.


Aztán a 2000-es évek végére elkezdődött az IC-k összegyúrása a gyorsvonatokkal, amit hol az ideális menetrendi szerkezet, hol a szimpla fűnyíróelvű "spórolás" indokolt - no meg az áremelés, mint bevételnövelési lehetőség elmaradása. (Ez szülte a gyorspótjegyet is.)


Magyarul ma helyenként továbbra is egy, a gyorsvonatinál jobb szolgáltatásért fizetsz plusz pénzt (amiért cserébe a helyed is tuti), míg máshol simán csak lehúznak, mert nincs is más opciód. Persze örülj, mert van tuti helyed kedd kora délután Sásd meg Dombóvár között.


Ausztriában ezzel szemben az alap gyorsvonati szolgáltatás az IC, ezért nem igazán jó az összehasonlítás.


Idehaza amúgy a bérletesek tudják használni az IC-ket, ha nagyon muszáj.

2017. máj. 22. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Az IC prémium szolgáltatás VOLT, a 80-as, 90-es években.Ma, már nem az.

Olyan, mint az autós klíma.A 80-as években nagy dolognak számított, ha a kocsidban volt légkondi.Ma meg már szinte nem gyártanak autót nélküle.


Az IC manapság semennyire sem prémium.Étkezőkocsik nélkül különösen nem.Nem beszélve arról, hogy gyakran a légkondi sem megy rajtuk, illetve nagyon elavultak belülről is, nincsenek fedélzeti szolgáltatások.


Egy Flirt személyvonat az ülések kényelmét leszámítva magasabb színvonalú, mint egy IC.


A vasútnak elsősorban az autókkal kell versenyeznie időben,kényelemben, árban is.Legalábbis, a fejlett országokban az autókkal versenyeznek, a nagyon gyorsak meg a repülőkkel.



Mellesleg azt rosszul tudod, hogy Ausztriában nincs gyorsvonat, bizony van gyorsvonat ott is.

De, sem arra, sem az IC-ra kell kötelező helyjegy.

2017. máj. 23. 19:20
 4/6 anonim ***** válasza:
73%

Lehúzás.


Itt, Svájcban is bármelyik vonatra felszállhatsz, amelyik a zónahatáron belül visz (IC, IR, RE, S-elővárosi), és megáll, ahol épp tartózkodsz.

2017. jún. 1. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
73%
És mikor jöttek magyar vendégek, ezt elfelejtettük nekik mondani, és szegények nem szálltak fel az IC-re, mert azt hitték, helyjegy-köteles :)
2017. jún. 1. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
0%

Szóval szerinted lehúzás. Az IC-k kihasználtsága főleg pénteken, vasárnap általában 100%-os, azaz minden ülőhely foglalt. Gondolj bele, ha nem lenne helyjegy, akkor is felszállnának, ha már nincs ülőhely. Nagyban rontja a komfortérzetet, ha a kocsi tele van zsúfolva álló utasokkal, ha mész ki a WC-re, és mindenhol csak guggoló, földön ülő, álló utasokba botlasz.


Ezt szabályozza a helyjegyrendszer, nagyon jól.

2017. jún. 12. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!