Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egyetértetek, hogy a tömegközl...

Egyetértetek, hogy a tömegközlekedési cégeket legyen lehetőség kártérítésre kötelezni, hogyha az ő hibájukból késik a vonat?

Figyelt kérdés

Ideje lenne ezt tisztába tenni.

A jegy 50 százaléka legyen visszakövetelhető, amennyiben a cég hibájából késik a járat.Ugyanis, ha késik, akkor nem teljesül az egyik legfontosabb logisztikai alapelv, a megfelelő időben.



De ha a cég önhibáján kívüli okból történik a késés, például fa dől a sínekre, árvíz van, kidőlő fa megrongálja a felső vezetéket, öngyilkosjelölt, akkor nem lehetne kárigénnyel élni.


Viszont,ha mondjuk egyszerűen elromlik a biztosító berendezés és amiatt késések vannak, vagy rossz a forgalomszervezés valami tehervonat miatt, az bizony mind a cég hibája, így ebben az esetben az utas legyen jogosult kártérítést követelni.


2018. febr. 25. 19:38
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
60%

Hidd el,hogy magasból tesznek az ilyen ezerforintos jancsikra.

Mire végigcsinálod a kártérítési igényedet,százszor több kiadásod lesz,pénzben időben,telefonálásokban,e mail-ezésekben,idegeskedésben,stb.

Ez van,ezt kell szeretni,ez nem japán,ahol 500-zal megy a mágnesvasút,ez egy szockommcsi rendszertől megnyomorodott ország,ami szép lassan evickél ki a pronyó világból.

Legyél türelmes!

2018. febr. 25. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:

1#

Ezért kellene egyszerűsíteni a kárigénykérést.


Bemész a pénztárba,a pénztáros megnézi a jegyedet, látja,hogy tényleg késett a vonat,megnézi milyen okból és ha a cég hibája, akkor visszafizeti a jegy árának felét.Ennyi.

2018. febr. 25. 19:54
 3/15 anonim ***** válasza:
81%
Előbb-utóbb ez lesz. Ma a feláras vonatok esetén 30 percet meghaladó késés esetén 25%, 60 percet meghaladó késés esetén 50% visszajár. Azért csak a feláras vonatok esetén, mert a MÁV-csoport a saját fogyatékosságára hivatkozva kilobbizta, hogy pár évig még mentesség járjon a többi vonatra, de ez hamarosan lejár, és akkor a MÁV-csoport is kénytelen lesz végre felkötni a gatyát.
2018. febr. 25. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
63%

fél év,mire kivizsgálják a késés okát,a másik fél év,mire eljut a hír a pénztároshoz.

A végén pedig úgyis az van,hogy Diósgyőr rossz sínt gyártott,és megrepedt,nem a máv hibája.

2018. febr. 25. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
84%
Mi az önhiba komolyan? Nem csak annyiból áll a dolog, hogy megy a voant a sínen aztán szevasz. Vagy úgy gondolod van mikor poénból ugy dönt pár vasutas, na késsünk picit?
2018. febr. 25. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
36%

Egyetértek.

Én emiatt maradtam fel egyszer ezeknek a bzijancsiknak a vonatján 1 megállóra jegy nélkül, mert nem értem volna el a csatlakozást. A szarevő kalauznak meg volt pofája még reklamálni ezek után, hogy nem volt jegyem egy megállóra.

Biztos kellett a kis jutalékához.

Ráadásul képesek még behajtókhoz is küldeni ezt az egészet, de nagyon pofára esnek, mert a bíróság nem nekik fog ítélni.

Na azóta se ültem ennek a szar bandának egy vonatán se.

Rohadjanak meg, meg azok is, akik ezeknek nyalnak.

2018. febr. 25. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
83%
:D Bliccelni akarsz és még neked áll feljebb. :D Akkor miért nem gyalogoltál a következő megállóig, vagy erőszakkal tartottak fenn a vonaton. A kalauznak ez a dolga, nem az, hogy jópofizzon, hogy jajj szegényem ne vegyél jegyet.
2018. febr. 25. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
52%

Szerinted a máv nem gondolt erre?

Szinte minden nap van a máv hibája miatt késés és,ha minden nap minden ilyenért visszafizetgetnék az 50%-ot,nem érné meg a vasútnak vonatokat járatni. A vasúti utazásért továbbra is azért kell fizetni,hogy elvigyenek A-ból B-be,ha késik a vonat akkor is elfuvarozza a máv az utast csak később ér a céljához,de az utazás megtörtént.


Feljebb már írták,hogy intercityknél létezik ma is olyasmi amire te gondolsz,a válaszoló le is írta,hogy mi az.

2018. febr. 25. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

Kedves 8!


Nem,rosszul tudod.


Egy szállítással, akár személyszállítással foglalkozó cégnek is be kell tartania a logisztikai alapelveket.


Mellesleg, azzal,hogy te jegyet váltasz kvázi szerződést kötsz a Mávval,hogy elszállít téged valahova.

Kötelessége ezt megfelelő időben tenni, ha nem, akkor kötbér.


Ez mindenütt így van a logisztikában.

2018. febr. 25. 22:11
 10/15 anonim ***** válasza:
78%
Azért a tömegközlekedés nem egy egzakt logisztikai folyamat. Itt a csomagnak megvan az a hülye szokása, hogy véleménye van. Az meg nagyon bájos, hogy jössz itt a szerződéssel. Igen, "köttetik" a ráutaló magatartásoddal, amivel te elfogadod az utazási feltételeket, amiben meg nyilván benne van, hogy nem tudnak téged másodpercre pontosan leszállítani. Ha meg nem tetszenek a feltételek, akkor nem muszáj ám igénybe venni a szolgáltatást.
2018. febr. 25. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!