Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Tömegközlekedés

A kérdés

Mikor fognak bejönni belföldre az emeletes vonatok?

Hallottam hogy lesz csak hogy mikor? Nagyon várom. Tuti drága lesz rá a MÁV jegy szerintem egyébként .Most is az mondjuk XD

Keress kérdéseket hasonló témákban: vonat, emeletesvonat, belföld, külföld, MÁV, drága

 2018. márc. 19. 20:24  Privát üzenet  

A válaszok
1 2
Troll Tomi nevű felhasználó válasza:

MÁV vett(megrendelt) emeletes motorvonatokat


gondolom az interneten rákeresel tuti megtalálod mikorra állnak szolgálatba



A válaszíró 63%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/11Időpont 2018. márc. 19. 20:31 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
máv honlapon keresd.

A válaszíró 64%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/11Időpont 2018. márc. 19. 20:36 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A jó édes nevű felhasználó válasza:

Legkorábban 2019. Jegyára ugyanannyi lesz, mint bármely más viszonylatra - ezek eleve nem emeletes kocsik, hanem a motorvonatok átalakított változatai. Inkább úgy képzeld el, mint a mostani Flirt/Desiro belsők, csak épp egy nagy belmagasságú utazórész helyett 2, nagyon alacsony, kis levegőjű térre van osztva egymás fölött (nyilván valamivel meg van magasítva, de nem annyival, hogy ezt kompenzálja). Ha csúnyán akarnék fogalmazni, akkor nem a luxus miatt emeletes, hanem a fillérbaszás miatt.

Egyébként találsz róla videókat Stadler Kiss néven, szerintem nem egy nagy szám: https://www.youtube.com/watch?v=vP0TlaDJXHM



A válaszíró 62%-ban hasznos válaszokat ad.
# 3/11Időpont 2018. márc. 19. 20:45 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Kérdés, Déli pu. alagútban lejjebb viszik a síneket, hogy elférjen?

Egyébként az egyértelmű, hogy az alacsonyabb üzemeltetési költség hozza elő ezeket a megoldásokat, végül is a "martoni kirohanós" mégsem az Orient-Express.



A válaszíró 70%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/11Időpont 2018. márc. 19. 21:36 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
John_McClane nevű felhasználó válasza:

"Kérdés, Déli pu. alagútban lejjebb viszik a síneket, hogy elférjen? "


Ugyanaz a szerkesztési szelvénye az emeletes vonatoknak, mint a simáknak. Mindkettő elvér az űrszelvényben :)



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 77%-ban hasznos válaszokat ad.
# 5/11Időpont 2018. márc. 19. 22:14 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Ugyanakkora helyen elfér az emeletes és a “földszintes” Flirt is, a trükk az, hogy előbbieknél minimális mennyiségű gépészeti és villamos berendezés kerül az utastér alá vagy fölé, ami persze valamelyest drágítja a konstrukciót. Cserébe majdnem dupla annyi utast tudsz elvinni azonos szerelvényhossz mellett.


Ez egyáltalán nem fillérbåszás, mint fent egy tanult kolléga implikálta: a növekvő elővárosi utasszámok miatt már középtávon is várható akkora forgalom hivatásforgalmi csúcsidőben, amit a maximális szerelvényhosszok mellett már nem lehetne kiszolgálni. De az is szempont, hogy a hétvégi kirándulóforgalmat normálisan ki tudják szolgálni, mert ami egy-egy kellemes tavaszi hétvégén kora délelőtt van a Dunakanyarban vagy egy forró júliusi hétvégén a Velencei-tó környékén, az embertelen, hiába a tripla Flirt. Nem beszélve arról, hogy egyes pontokon plusz kapacitás építhető a rendszerbe: pl Kàposztásmegyerre nem miszáj metrót építeni, ha a vasút fel tudja venni a városrész forgalmát. Márpedig ezek a járművek a mostani menetrendi struktúra megtartása mellett is lehetővé tennék ezt.



A válaszíró 82%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/11Időpont 2018. márc. 20. 02:52 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
Az emeletes vonaton nem mennek majd a felső szintre, a hosszú vonaton nem szállnak a hátróbb kocsiba, nem tudom, mi a megoldás.

A válaszíró 72%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/11Időpont 2018. márc. 20. 05:02 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Az emeletes vonatok nem sokkal magasabbak, mint a simák (tehernél meg alacsonyabb is), és az alagutakat úgy építik, hogy egy tehervonat (pl. tartályos) is átmehessen rajtuk.


Annyi a trükk, hogy a földszint a peronsáv alá van süllyesztve.

Peronon fellépsz rá kb síkban, és aztán 4-5 lépcsőfokot le kell menned, hogy az "alsó szintre" juss.



A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/11Időpont 2018. márc. 23. 15:51 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

És "emeleten" épp ezért sokkal jobb utazni.


Lentre csak akkor ülök, ha 1-2 megállót megyek, mert zavar, hogy a szemem alig peronszint felett van :D



A válaszíró 69%-ban hasznos válaszokat ad.
# 9/11Időpont 2018. márc. 23. 15:53 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Szörnyű

# 10/11Időpont 2018. márc. 23. 21:39 Privát üzenet
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Nyáron megyünk Sartira emeletes busszal. Kicsit félek mert állítólag Macedóniánál veszelyes kanyargós utak vannak a hegyoldalba. Könnyen fel tud borulni egy ilyen busz?
Lehet már tudni merre fognak járni az első magyar emeletes vonatok?
Miért nincs nemzetközi diákkedvezmény a MÁV-nál? Miért csak belföldre érvényes?
Milyért csak Londonban vannak Volvo Arriva emeletes buszok?
Ki szereti a buszokat? És milyen buszokat szerettek (ikarus, volvo) (csuklós, emeletes)
Hogy lehet, hogy csak az Alstomnak van emeletes nagysebességű vonatja?

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Tömegközlekedés rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!