Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Máv miért nem Railjeteket vesz?

A Máv miért nem Railjeteket vesz?

Figyelt kérdés

Van most ez a kocsiprogramjuk, de annyira döcögve halad, hogy ha Railjetek mellett döntenek, akkor azok már rég a magyar síneket koptatnák.


A Railjetek mellett több érv is szól.

-bejáratott, kiforrott típus

-a magyar utasok nagyon szeretik

-Árban valószínűleg jobban jönne ki, mint egy teljesen új kocsicsalád kifejlesztése,plusz számítsuk hozzá a túlárazásokat,korrupciót, mégis állami cég gyártja.

-biztosított a szervizháttér (Siemens)

-Összekapcsolható lenne az osztrák és a cseh Railjetekkel



Magyarországon a 80-as évek óta nincsen minőségi, távolsági vonatközlekedés, mintha megállt volna az idő.


Ha Railjetek lennének, biztos többen is vonatoznának.

Magyarországon ugyanis, például Ausztriához képest nagyon kevesen vonatoznak.

Úgy képzeljük el,hogy amikor Münchenből elindul a Railjet Budapest felé, akkor csatolva van, azaz 14 kocsi,Ausztriában szedik őket szét.És bizony elég jól kivan használva.

Ez nyilván annak is köszönhető, hogy kint nincs kötelező helybiztosítás,hanem csak opcionális másodosztályra.



Vagy az is megoldás lenne,hogyha távolsági motorvonatot vennének, Flirtből is van ilyen.

A vasút úgy általánosságban a motorvonatok fele megy.A klasszikus kocsik zajosak, az átjárás sem egyszerű közöttük, kivéve az olyanoknál, mint a RJ.


2018. márc. 24. 09:16
 1/7 anonim ***** válasza:

Nem vagyok, nagy vonatszakértő, de most, hogy ezeket az érveket leírtad, már nekem is jobban tetszik ez az ötlet.

Én csak nyáron vonatozok, akkor is csak M.O. belül. Külföldre mindig busszal megyek.

2018. márc. 24. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Kérdező, mond valamit az a név, hogy Csépke András? Ő ugyebár a MÁV-Start vezérigazgatója, és történetesen korábban a Szolnoki Jàrműjavitó főmuftija volt. Nos, ez az ember bír némi kormányzati beágyazottsággal is és hát nem felejti a földijeit sem, így izomból nyomja a szolnoki IC+ kocsi programot annak ellenére, hogy látványosan nem halad a dolog és szinte biztos, hogy mind a cég, mind az utazóközönség rosszabbul jár ezekkel a sufnituning kocsikkal, mint egy kész, kiforrott konstrukcióval. De ugyebàr a magyar ipart kell minden áron támogatni... No nem mintha ne lehetne szinte bármely gyártó esetén mondjuk minimum hazai végszerelést belevenni a megállapodásba. Nem, ennek az embernek szívügye megcsinalni ezt a bizniszt akkor is, ha közben konkrétan kirohad az utasok alól a meglévő IC flotta.
2018. márc. 24. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Ha a meglévő RJ-ket vesszük alapul: nem lehetne kihasználni a max. sebességet; full vandálbiztossá kellene az egész szerelvényt tenni; utazás közben csak ülni, időszakonként wc-zni kell, világítás kell, és jó, ha van teló/laptoptöltő: akkor miért kellene egyéb hóbelevancot beletenni egy komfortosabb szolgáltatásba?

Ünnepek idején igen, más esetben nem feltétlen lenne kihasználva. Röviden: szerintem jó úgy minden, ahogy ma van.

2018. márc. 24. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

A Railjet az néhány kocsi, vezérlőkocsi és egy Eurosprinter.

A vezérlőkocsit és a kocsikat mi is le tudnánk gyártani, ezért felesleges a pénzt külföldre vinni. Normális kocsikat mi is tudnánk itthon gyártani, ha lenne némi akarás a rendszerben és nem az a mutyi lenne a fontos, amit előttem már felvázoltak.


"Ha a meglévő RJ-ket vesszük alapul: nem lehetne kihasználni a max. sebességet"


Most ki tudjuk használni bárminek ( mondjuk a nemzetközi forgalomban közlekedő kocsijainknak ) a max sebességét? A fővonalak felújításánál nem a tákolásra kellene törekedni, hanem a normális felújításra/átépítésre amivel jöhetne sebességemelés is.


"Ünnepek idején igen, más esetben nem feltétlen lenne kihasználva."

Nézd meg az IC járta fővonalakkal párhuzamos főutak és autópályák forgalmi adatait. Ha időben és árban versenyképes szolgáltatást tudna nyújtani a MÁV akkor ki lennének használva.

2018. márc. 24. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

A Railjetről azért tudni kell, hogy nem éppen optimális megoldás, hiszen egyesíti magában a mozdonyvontatású vonatok és a zárt motorvonatok hátrányait. Létrejöttének egyetlen oka, hogy az ÖBB túlrendelte magát Taurusból és az előzetes tervekben körvonalazódó IC-motorvonat beszerzése esetén nem tudta volna hatékonyan felhasználni őket. Ezért aztán a tervezett motorvonat egyik végéről "leszedték" a vezetőállást, a szerelvényben szétosztott hajtást is kivették a koncepcióból, a vonat egyik végéhez pedig hozzácsapták a mozdonyt.


Szóval Railjetben gondolkozni egyáltalán nem érdemes. De az tény, hogy egy járműgyártási rutiinnal nem rendelkező, kapacitáshiányos járműjavító saját gyártású IC+ kocsijai helyett helyett inkább a Dunakeszin történő gyártás, a kész távolsági motorvonat vagy a kész személykocsi vásárlása közül kellett volna választani.

2018. márc. 24. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Hol használnád te ki a Railjetek sebességét?!


Mentél Mo-n belül bárhol is 230-at velük? NEM, mert SZAR a pálya, előbb siklana ki.

A vasútvonalak nagy részén nem is lehet 120-nál többet menni, olyannyira ratyi.

Amíg nem csiálják meg normálisan - nem fogják egyhamar -, addig a RJ-et elfelejtheted.


Plusz, az első éjszaka szétbrmolná a sok piás, koszos és büdös lenne, mint a MÁV-vonatok nagyrésze, hányinger-wc-vel.

2018. márc. 26. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Szóval ELŐBB kéne en block rendbetenni RENGETEG mindent otthon, AZTÁN jöhetnének a kicsit luxus-dolgok.


Imádom a RJ-et amúgy, utaztam vele jópárszor, de otthon nem tudja a sebességét sem kihasználni.

2018. márc. 26. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!