Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Szerintetek jobb lenne a...

Szerintetek jobb lenne a 4-6-os villamost levinni a föld alá, metrót csinálni belőle?

Figyelt kérdés
Így a vonal sebessége és kapacitása is megnőne, a követési időközök is egyenletesebbek lennének (jelenleg csúcsidőben kb. 10 percenként jön villamos, de akkor egymás után 3 is). A körúton a villamossínek helyén ki lehetne alakítani még egy sávot az autóknak, így megnőne az áteresztőképesség, illetve valamennyire az állandó jelleggel beállt Hungária körutat is tehermentesíthetné.
2018. jún. 7. 20:18
 1/10 anonim ***** válasza:
94%

Alapvetően nem lenne hülyeség, mert a forgalom igen csak indokolná. De technikailag nem kivitelezhető, mert túl sok minden van a vonalán a föld alatt, ami miatt nem férne be.


"jelenleg csúcsidőben kb. 10 percenként jön villamos, de akkor egymás után 3 is"


Biztos valami alternatív valóságban élek, de ez nagyon nincs így. 10 perc, ne vicceljünk már. Csúcsidőben 1-2 percenként jön a villamos, persze tény, hogy némelyik fenn tud akadni egy lámpánál, és akkor akár 3 percet is kell rá várni, de hol van még az a 10-től?


"A körúton a villamossínek helyén ki lehetne alakítani még egy sávot az autóknak"


Nincs szükség ilyesmire, így is túl sok autó megy a belvárosban, éppen kipaterolni kéne onnan őket, nem még többet bevonzani.

2018. jún. 7. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

Egyrészt a 4-6-ost nagyon sokan használják csak néhány megálló erejéig, ahol a gyors fel-leszállás fontos az átszállások miatt, ha leviszed a föld alá, az az átszállási időt növelné.


Másrészt nem csak azért nem célszerű plusz sávval növelni az autó áteresztő kapacitást, mert így is túlterhelt a belváros, és jobb lenne kiljebb hagyni az autóforgalom nagy részét, hanem azért sem, mert ha megnöveled a kapacitást, valamely másik szűk keresztmetszeten még nagyob dugók lennének, mivel több autót engedtél be a belvárosba.

2018. jún. 7. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
És mit csinálnál a már meglévő metrós kereszteződésekkel: Nyugati, MillFAV, RÁkóczi térm Corvin negyed... kb. mindenhez nyúlni kéne, többe kerülne mint a négyes metró. Átépíteni az összes aluljárót, közműveket kiváltani, stb...
2018. jún. 7. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

A 4--es 6-os vonalán a villamosüzem ellen és a metróüzem mellett egyedül a rendkívül nagy utasszám szól, a többi szempont (pl. kis megállótávok, könnyen megközelíthető megállók, jellemzően rövid utazási távolságok stb.) alapján a villamosüzem a helyi adottságoknak megfelelőbb. Ezen felül a nagykörút alatt húzódó főgyűjtőcsatorna miatt csak mélyvezetésű vonal alakítható ki, ráadásul komplikáltan megépíthető állomásokkal (amik mélységük miatt megint csak kedvezőtlenek a rövidtávra utazóknak)


A körúti villamos kapacitásproblémáinak kezelésére a legkézenfekvőbb megoldást a szentendrei és csapeli/ráckevei HÉV-ek földalatti összekötése (azaz a tervezett 5-ös metró) jelentené, mely jelentősen tehermentesítené a 4-es és 6-os villamosvonalakat, egyben közvetlen, gyors belvárosi kapcsolatot teremtene számos agglomerációs vagy külvárosi lakosnak.

2018. jún. 7. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
61%
Nem.
2018. jún. 7. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Igazából már hosszú évek óta az észak-déli regionális gyorsvasút alias 5-ös metró az, ami ezt az irányt tehermentesíteni hivatott, csak ugye egy teljesen elbåszott Fidesz-döntés értelmében a HÉV, ami e hálózat gerincét adná, üzemi szempontból még távolabb került a városi közlekedéstől és nem sok esély van a változásra.
2018. jún. 7. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Alapvetően a belvárosi forgalmat kellene megritkítani, mert egész Budapest úgy néz ki mint egy hatalmas parkolóház ahol minden szabad helyre felrajzolnak egy parkolót.
2018. jún. 8. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
80%
Kéne egy helycserét csinálni. Tarlóst a Közlekedési múzeumba (alkalmassági vizsgálat után még teremőr lehetne belőle...), Vitézyt meg főpolgármesternek, vége lenne itt az autóközpontú, tömegközlekedés-lerohasztó tökölődésnek, működne a RIGO elektronikus jegy, lenne még több bérelhető megosztott villanyautó...
2018. jún. 8. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
29%
Hyperloop kell oda, vagy teleportáló szerkezet :D
2018. jún. 8. 10:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
91%
Én is az ellőttem szólóknak adok igazat. Hülyeség lenne levinni a 4-6ost. Én is a megoldást az M5-ös metróban látom. A 2-es villamos meghosszabbítása a Gyöngyösi Utca M-ig, valamint a villamos visszaépítése a Bajcsy-Zsilinszky útra szerintem megoldanák a problémát.
2018. jún. 8. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!