Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van valakinek infója, vagy...

Van valakinek infója, vagy tippje hogy Mátészalka-Nyíregyháza útvonalon régen milyen gőzös járhatott?

Figyelt kérdés
napjainkban M41-es csörgő döcög rajta 40-es tempóban, de érdekelne hogy a múltban előtte mi lehetett itt. tudja valaki, vagy hogy mi valószínű?
2018. jún. 10. 19:31
 1/6 anonim ***** válasza:
61%

A legendás "Fekete vonat" járt arra régen.

Egyébként a mostani "hatalmas" sebességek a pálya állapota miatti korlátozások, nagyon sok mellékvonalon 40-50-es tempóban zötykölődnek a vonatok, ami amúgy bírna 100-al is zakatolni.

2018. jún. 10. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Lényegében bármi aminek a tengelterhelése belefért, értelemszerűen azt érdemes kideríteni, hogy a környező vasúti csomópontokon milyen gépek voltak, így a megoldás is emglesz.
2018. jún. 10. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
bár ezzel a fő kérdéshez nem jutottam közelebb, első válaszolónak köszönöm hogy így jutottam egy 1970-es magyar doksifilmhez Fekete vonat címmel ami ezt a témát dolgozza fel, nagyon meglepett hogy ilyen állapotok mentek itt akkoriban
2018. jún. 10. 20:47
 4/6 anonim ***** válasza:

Mátészalkán 376-os van kiállítva, így valószínű, hogy ilyen típus.

[link]


Esetleg még 275 és 375 típusok:

[link]

[link]

2018. jún. 10. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
74%

Mégis közelebb jutottál, az a dokumentum film egy korrajz.

A kérdésedre nem tudok pontos tipusokat felsorolni, de a második válaszoló leirta,a lényeget.

A kornak megfelelő modern mozdonyok általában a fővonalakon kezdtek dolgozni, aztán az évek múltával szorultak ki az első vonalból, de még nagyon sokáig használatban maradtak a mellékvonalakon.

Így a mátészalkai vonalon is mindenféle gőzös dolgozott, amelyekből volt a nyíregyházi fűtőházban.

Az hogy pontosan melyik tipusok, mely években az már komoly történelmi kérdés, amire nem sokan tudnak felelni, így én sem.

Én még utaztam gőzösök vontatta vonaton, sőt egy alkalommal.mozdonyon is, és elég jól követhető volt az említett trend.

A gőzösök romantikus masinák voltak, de nehéz volt a munka rajtuk, és a gőzgép is nagyon rossz hatásfokkal üzemeltethető.

Érthető okokból szorultak ki a napi használatból, de nem kellett volna tömegesen megsemmisíteni - csakhogy akkor még nem gondoltak a nosztalgiára.

2018. jún. 10. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
71%

Csak tippelni tudok. Valószínű, hogy ezek a típusok voltak, a 275 375 376. Az első szám a hajtott és csatolt tengelyek számát jelölte. A második és harmadik szám, hogy milyen vonalakon közlekedhet. Ez az anyag " szigorúan titkos" volt, esetleg az állomásfőnökök páncéljába lehetett megtalálni, már akinek.

18,5 tengelynyomásúnak kellett lenni a pályának.

Így valószínű, hogy ezek a típusok közlekedtek.

Személyszállításban pedig a Bz-motok követhették.

Már dolgoztam ez időben, a 80-ason 70-es években, 2324 és 2326 a páros, 2329 és 2327 vonatszámban a páratlan viszonylatban, villanyvontatással / V-41 V-42 majd V-43/ közlekedtek.

2018. jún. 11. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!