Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért vannak minden nap 15-60...

Miért vannak minden nap 15-60 perces késések a Budapest-Székesfehérvár vonalon amióta nyári menetrend van?

Figyelt kérdés

Olvastam,hogy a máv készült az idei nyári nagy forgalomra is és úgy készítette össze az idei nyári menetrendet a Balaton körűl,hogy a vonatkeresztezésektől kezdve minden apróságot figyelembe vett,hogy a Balaton körűl ne torlódjanak fel késések és megbízható lesz a balatoni menetrend.


Viszont a Székesfehérvár-Budapest közötti vonalon hiába van két vágány,Nagykanizsa,Tapolca és Szombathely felől ,három vasútvonalról jönnek rá a 30A vonalra a távolsági vonatok és ott vannak a Fehérvárig közlekedő elővárosi vonatok is és a Tárnoknál lévő 40A -ra való kinlódást is ki kell birnia a 30A vonalnak.


Hiába van két vágány,annyira minden naposak a 15-30 vagy 50 perc késések is,hogy azt kell mondjam,nem ezt ígérte a máv.


Mi okozza ezeket a mindennapos kisebb- nagyobb késéseket?


Öt percenként jár mindkét irányba vonat napközben a 30A vonalon.


Nem jobb lett volna olyan ,ha úgy tervezi a máv a menetrendet,hogy kevesebb vonat de több kocsikkal,mindjárt nem lenne dugó.


Ha nem ezeknek a dugöknak köszönhetően keletkeznek a késések,mert két vágány van és térközönként ami 2000 méter,mehetnek a vonatok ,miért szednek ennyi késést nap mint nap össze?


Lehet nem a legjobb összeállításban tettem fel a kérdést,de gondolom értitek mit kérdezek.



2018. jún. 22. 20:19
 1/6 anonim ***** válasza:

1, A délis és a kökis vonatokra hétvégenként 16h-tól egy rakat cangás szokott felszállni a tóparti településeken, így az ők felszállásaik is növelik a menetidőt;

2, A megnevezett vonalon tehervonatok is mennek, de őket félreteszik 1-1 gyors vagy személy miatt, így ők mégjobban szívnak;

3, Nemrég derült ki egy veszélygócpont ezen a vonalon, így 2*esen is figyelnek az illetékesek a biztonságra /pozitívum/;

4, A balatoni régióban is van felújítás, így ha onnan késik egy gyorsvonat, akkor Fehérvárra érve borul az ő-, de a többi személyvonat menetrendje is;

5, Tárnok magasságában gyakori a biztber. hiba, még ha új is;

6, Hiába jönne több kocsis szerelvény, ha mindenki megszokta a saját járatát, akkor is inkább elbírja a tömegnyomort ahelyett, hogy bevárná a másik, kényelmesebb, esetleg szellősebb járatot.

2018. jún. 22. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

"Nem jobb lett volna olyan ,ha úgy tervezi a máv a menetrendet,hogy kevesebb vonat de több kocsikkal,mindjárt nem lenne dugó."


Az a baj, hogy az emberek nem a kevés, de nagy kapacitású vonatot szeretik, hanem azt, ha keveset kell várni a következőre. Elmúltak már azok az idők, hogy fél napot várjon valaki egy vonatra, hogy eljusson valahova, főleg ha az elővárost nézzük. Nagyon jó, hogy a Balatonra már normális menetrend van, és az elővárosi szakaszon meg nem is lehet tovább növelni a követési időt, így is túl nagy.


A fő gond abban áll, hogy minden vonat ugyanott közlekedik. Ez persze nem csak a 30-as vonalra vonatkozik, hanem az összesre. Elég megnézni a HÉV-et, ott nem szórakoznak azzal, hogy személyvonat, zónázó vonat, sebesvonat, InterCity ugyanott, plusz még a tehervonatok is. A budapesti elővárosi vonalakon kétszer ennyi vonatot át lehetne nyomni fele ennyi erőfeszítéssel, ha szép egyenletesen közlekednének.


Persze nem mondom, hogy erről a MÁV tehet, nem várható, hogy töröljenek el minden gyorsvonatot és IC-t, mert szükség van rájuk. De azt látni kell, hogy egy vasútvonal nem feltétlenül tud többféle célt hatékonyan kiszolgálni, és ez az utazási igények ellen megy.


Példa: A Volán ma csúcsidőben a fő vonalon 15 percenként szolgálja ki Érdet, de emellett több járat is van. A MÁV-START jelenleg 30 percenként képes 1 járat indítására (a kőbánya-kispesti vonatok nem számítanak, mert a zónázó előtt/mögött közvetlenül mennek, nem nyújtanak igazi alternatívát). Igaz, hogy ha a 40a-n megy a forgalom, akkor 15 percenként indul vonat, csak éppen a 40a-n lévő vonatnak kb. semmi értelme Érd felsőig, mert annyira lassú.


De Érd csak egy példa, körül lehet nézni Budapest körül, tömegek utaznak az agglomerációból, és valahol azért nevetséges, hogy 30 perces követést tudnak csak biztosítani. Ha elérnénk azt a szintet, hogy max. 15 percenként induljon vonat, akkor az hatalmas előrelépés lenne az egész elővárosi közlekedés megítélésében. Csak sajnos ezt nem lehet elérni, mert akkor ott más már nem igazán közlekedhet, de főleg nem külön zónázó-személy. Amúgy azért meg is lehet nézni, hogy bizonyos helyeken mennyi értelme van a zónázó vonatoknak, pl. a 30a-n 5 percről beszélünk, egy másik példa a 120a, ahol reggel Nagykáta felől jönnek a gyorsított vonatok, 9 perc nyereséget hozva, cserébe teljesen egyenetlen a követés, miközben 6 vonat megy óránként.


Szóval a 30-as vonat beszopta rendesen, emellé még jön a MÁV-csoport elég erőteljes inkompetenciája, technikai hibák, és máris ott a 40 perces késés.

2018. jún. 22. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

az utóbbi 20 évben valaha is megbízható volt a MÁV menetrend?

megsúgom, soha.

Ha időre mész, nem szállsz vonatra, vagy mész egy nappal korábban.

2018. jún. 23. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
80%
Ezen nem kell csodálkozni. A menetrend olyan szorosra van tervezve, hogy vannak szakaszok, ahol szerda este 10-kor 0 utasfogalom mellett sem tudják tartani, annak ellenére, hogy a pálya jó, a helyi forgalomban FLIRT motorvonatok járnak. Ehhez tagyük hozzá. hogy Fehérvártól, ill Szabadbattyántól a csatlakozó 20, 29 30-as vonalak egyvágányúak, a pécsi vonal tehervonatai is erre járnak, Fehérváron a Tapolcai gépcseréket nem tudják időben végrehajtani stb.stb. Késés esetén ugye általában a helyi vonatokat lökik félre. Ez az alap. Ehhez jön ugye az esetleges havária, meg az olyan "teljesen váratlan" jelenség, hogy 30 fokban hét végén a velencei állomásokon sok az utas. Mindezek ellenére Fehérvár felé azért elég elfogadhatóan járnak a vonatok. Ehhez képest a miskolci, debreceni vagy szegedi vonal egy agyrém
2018. jún. 24. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Mert MÁV. A döntéshozó pozíciókban olyan emberek ülnek, akik valakinek a valakijei, az pedig nem számít, hogy van-e valami fogalmuk arról, amit csinálnak. Így születnek a tarthatatlan menetrendek, és így generálják nap mint nap a késéseket.
2018. jún. 24. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Plusz a 40a (szabolcsi) vonalon tajló munkálatok miatt az ottani személyszállító vonatok a 30a-ra vannak elterelve. Ahogy a tehervonatok is, napi, mintegy 30-40 plusz tehervonatot jelent ez a 30a-nak.
2018. jún. 24. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!