Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A Pusztaszabolcs–Székesf...

A Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalon miért nincs tényleges ütemes menetrend?

Figyelt kérdés

Annyira szeret a MÁV és a Közlekedéstudományi Intézet kérkedni ezzel az ütemes menetrenddel a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalnál. De akkor már legalább tényleg ütemes lenne. Miért van az, hogy a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalon délelőtt 9 óra és 10 óra között nincs Székesfehérvárról Pusztaszabolcsra járat? Vagy délelőtt 10 óra és 11 óra között Pusztaszabolcsról Székesfehérvárra? Vagy 21 óra és 22 óra között Székesfehérvárról Pusztaszabolcsra? Vagy 22 óra és 23 óra között Pusztaszabolcsról Székesfehérvárra? Mindegyik eme momentán nemlétező járatra lenne legalább akkora igény, mint a többi, még létező járatra.


Valahogy semmiképp nem képesek az illetékes szervek érdemben válaszolni. Csak a szokásos sablonszöveget és nyájas maszlagot küldik el.



#közlekedés #Székesfehérvár #járat #tömegközlekedés #vasútvonal #Pusztaszabolcs #ütemes menetrend #járatsűrítés #partizánharc
2017. febr. 8. 12:02
 1/6 anonim ***** válasza:
100%
Baromi egyszerű. Vannak a vasútnál és a megrendelőnél olyan alkalmatlan vezetők, akik nem értik az ütemes menetrend logikáját és úgy gondolják, a két legkevésbé használt vonatpár kihúzása a menetrendből valódi megtakarítást jelent. Ami a statisztikák felszínes használatával még valóban igazolható is. De persze attól meg a Bz áll (lehetőségköktség...), a vezér szolgálatban van és unatkozik (változó költség, amit nem sikerül megspórolni) és a pályát ugyanúgy karban kell tartani, a pénztárost, forgalmászt stb fizetni (fix költség)
2017. febr. 8. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Így van, ez a bizonyos "fűnyíróelv", aminek semmi haszna az égvilágon nincs, mint azt az előző válaszoló jól leírta. A kiadásokat nem csökkenti, a bevételeket és a szolgáltatás színvonalát viszont igen. De legalább a vezetésben azt érzik, hogy tettek valami hasznosat a vasútért (sose értem meg hogy nekik miért nem tudják elmagyarázni ennek a logikának a hibáját, ha maguktól nem is látják). "Legkevésbé kihasznált" vonatpár pedig sajnos mindig lesz az összes vonalon...
2017. márc. 11. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Az ütemes menetrend nem mindig jó. Lásd, ezen a vasútvonalon az első vonat indul 4:09-jor Szabolcsról, 4:45-re már bőven bent van Fehérváron, aki 6-ra jár dolgozni... az ütemes menetrend bevezetése előtt 4:45-kor indult a vonat. Az utolsó vonat pedig 23:18-kor ment az ütem szerint évekig, csak aztán rájöttek, hogy valószínűleg szar dolog a délutánosoknak másfél órát várni a vonat indulásáig, ezért előre hozták 22:55-re (még egy picit lehetett volna, mondjuk 22:50-re, akár, de már ez is előrelépés).

A kétóránkénti ütem mindig szar. Hivatásforgalomhoz legalább is, biztos. Nem csak az említett két járat indul(t) rossz időpontban, hanem az összes többi is. Ott van még az, ami 6:09-kor indul Szabolcsról. Annak, aki 8-ra jár dolgozni vagy iskolába, rohadt korán van, aki 7-re megy akár munkahelyre, akár suliba (0. óra) elég necces a dolog. A 12:09-es és a 20:09-es vonat is túl korai. Hazafelé pedig túl későn indul Fehérvárról a 7:17-es, a 15:17-es is.

Sehogy sem jó. Ezen a vonalon egész napos órás ütem nem feltétlenül kellene, viszont reggel és délután szükség lenne óránkénti járatokra, úgy viszont az ütem nem jönne ki.

Magyarul ott, ahol óránként, félóránként járnak a vonatok, jó dolog az ütem, de az ilyen vonalakon csak rontja az amúgy is gyér menetrendet. Holott lenne igény egy jobb közlekedésre...

2017. jún. 13. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

A Pusztaszabolcs-Fehérvár vonalon a menetrendnek valahogy így lenne értelme, némi ütemformával (a jelenleg meglevő, de attól még más időpontban induló járatok mellé felkiáltójelet teszek):

Szabolcsról indulna (körülbelül): 04:40!, 05:40, 06:40!, 07:40, 08:40!, 10:40, 12:40!, 14:40!, 15:40, 16:40!, 17:40, 18:40!, 20:40!, 10:40.

Fehérvárról indulna (kb.): 04:30!, 06:50!, 08:50, 10:50, 11:50!, 12:50, 13:50!, 14:50, 15:50!, 16:50, 17:50!, 19:50!, 21:50, 22:50!.

És még egy fontos dolog: az éjféli és a hajnali szabadnapi ill. munkaszüneti napi közlekedési rend szerint évek óta nem közlekedik (tehát szombaton nincs éjféli, vasárnap hajnali). Ezen is illene változtatni, mert lenne rá igény (mivel még mindig létezik a folyamatos műszak, és Fehérváron szórakozási lehetőség is akad minden hétvégén...)

2017. jún. 13. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
A 13:40-es Szabolcsról induló kimaradt. A kereszteket meg lehetne oldani Zichyújfaluban vagy Börgöndön is.
2017. jún. 13. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
a 17:40-es pedig fölösleges lenne.
2017. jún. 13. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!