Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mikor kezdi el kompenzálni a...

Mikor kezdi el kompenzálni a MÁV-START az utasokat a késések miatt?

Figyelt kérdés

Jelenleg csak pótjegyköteles vonatok esetén van átalánykártérítés. Minden más esetben neked kellene egyedileg kártérítést kibuliznod, a kár bizonyításával, esetleg bíróságra járkálással, ráadásul a MÁV-START elég erősen védi magát mindennel, tehát nagyon kevés esély van ilyesmire.


Főleg a napi szinten előforduló, 10-30 perces késésekkel nem lehet mit kezdeni, azokra még átalánykártérítés sincs, mert a MÁV-csoport szerint az valójában nem is késés, el kellene viselni. Közben pedig az emberek mindennapjait teszi tönkre a vasút az ilyenekkel.


Rengeteg fejlesztés történt rengeteg vasútvonalon, sok helyen teljes mértékben megújult minden, pálya, állomások, biztosítóberendezés, új járművek közlekednek. Mégis a MÁV-csoport és védelmezői állandóan a rossz körülményekre hivatkoznak, miszerint tarthatatlan a pontos vasúti közlekedés, nem elvárható ilyesmi.


Az a legszomorúbb, hogy az ember tehetetlen. A MÁV-START lószart sem fizet, de ez nem elég: a MÁV-csoportot nem is vonják felelősségre semmiért, a vezetői prémiumokat kapnak, miközben a vasúti közlekedés minőségére még csak standard sincs, és az emberek 99%-a elégedetlen a vasúttal. Amikor heti szinten beborítják pl. a 30a vonalat, vagy mondhatnám az országból kb. bármelyiket, semmi nem történik, még csak magyarázkodnia sem kell senkinek, ez van, jön a holnap.


Egyelőre ráálltam arra, hogy a személyvonat helyett gyorsvonattal megyek haza az elővárosba, természetesen pótjegy nélkül, ezzel némileg kompenzálom magam a korábbi károk miatt, és egy kicsit az igazságérzetemnek jót tesz. De ez nem megoldás. Itt lenne az ideje a MÁV-START szolgáltatóvá válásához. Lesz valaha ilyen?


2018. júl. 31. 13:29
 1/7 anonim ***** válasza:
37%
Nem kötelező igénybe venni a szolgáltatást, ha nem vagy elégedett vele.
2018. júl. 31. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
87%

Pont az Achillesz-féle hozzáállás az ország Achilles-ina. “Ha nem tetszik, nem kell igénybe venni” “Nem tetszik? El lehet menni!” “Nem tetszik valami? Foglalkozz a te dolgoddal!”


A nagy fåszt. Sok területen volna szükség a mostaninàl sokkal erőteljesebb kiállásra a jogainkért egyénenként es összefogva is. Csak az a baj, hogy ma csak abból lehet botrányt csinálni, amiből Orbán es tettestársai azt akarnak faragni. Minden mást kiszűrnek a médiából. Ezért vsn az, hogy a MÁV-csoport azt is megússza pártízezer forintból, ha te jól bizonyíthatóan miattuk bukod a tengerentúli repülőjáratodat. Mert fajsúlyos állami szereplő egy nem liberalizált hálózati iparágban, így azt csinál, ami neki mint szervezetnek kenyelmes.

2018. júl. 31. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

# 1


Igen, ez nagyjából elsüthető a legtöbb iparágban, a közlekedésben Magyarországon sajnos nem.

2018. júl. 31. 15:41
 4/7 Crisopher ***** válasza:
100%

Első: azért ne a kérdező legyen már hibás, mert igénybe vesz egy fizetős szolgáltatást, és ezért elvárja, hogy kapjon valamit cserébe. Egyszer valaki nagyon szépen kifejtette, hogy a vasút arról szól, hogy X pénzért elvisz A helyről B helyre Y időpontban Z időtartam alatt, hogy te Y2 időpontra odaérj B helyre. Ezért cserébe te kifizeted a X összeget, és Y időpontban megjelensz A helyen. Ezt nem én találtam ki, mondom, olvastam, de tanulságos bemásoltam ide. Na most, ha a szolgáltató nem tudja vállalni, hogy te Y2 időpontban (azaz Z időtartam alatt) ott leszel B helyen, akkor a szolgáltatást egyoldalúan megszegte. Ezért pedig jár kompenzáció. Csak ugye nyilván alkotnak olyan üzletszabályzatot, hogy nekik ne kelljen felelősséget vállalni. Pedig sokan időben utaznak. Nyilván mehetne valaki kerékpárral is 100 km-es útra, de ésszerű feltételezni, hogy azért veszi igénybe a vasutat, mert számít neki, hogy mikorra ér oda. Arról nem is beszélve, hogy ha valaki mondjuk munkába járáshoz használ vasutat, akkor neki még inkább számít, hogy időben érjen oda. Feltételezhető, hogy nem akar 30 percet késni a munkahelyéről. Persze a vasutat az ilyen károk nem érdeklik. Itt nem azzal van a baj, hogy néha-néha késik egy vonat, hanem hogy ez tulajdonképpen rendszeres. Facebookon benne vagyok egy MÁV-os csoportban, a váci vonallal szinte minden nap akadnak problémák. Nehogy már az az ember legyen a hibás, aki mondjuk Vácon lakik, és Budapestre jár be dolgozni, hogy a vasút képtelen a nemrég felújított (!) vonalon elfogadható szolgáltatást nyújtani. Ha én kiköltözök adott helyre és azt látom, hogy onnan vonattal 50 perc beérni a fővárosba, és 1 óra alatt a munkahelyemen vagyok, akkor nyilván ez egy olyan tényező, ami a döntésben szerepet játszott (mármint abban, hogy adott helyre költöztem), mivel úgy ítéltem meg, hogy ennyi ingázást vállalni tudok egy nap. Na most, ha utána azzal szembesülök, hogy rendszeresen 20-25-30 percet késik a vonatom, akkor jogosan vagyok emiatt felháborodva. És nem ingyenes dologról beszélünk. Azt a rohadt bérletet csak pénzért adják! Még ha a munkáltató téríti is a legnagyobb részét, akkor is! És a vonatjegyet se ingyen osztogatják az állomásokon. Szóval teljesen jogos a kérdező felvetése, hogy a MÁV a késésért okozott károkért vállaljon felelősséget.


Amúgy apám mondta egyszer és nagyon igaza van, hogy azt kéne csinálnia, összeírnia, hogy egy évben összesen hány percet késett a vonat miatt (nyilván neki a késést a munkahelyén le kell dolgoznia), és kiszámolni, hogy annyi idő alatt mennyi pénzt keresett volna meg, és a jegybanki alapkamattal megterhelve leperelni a MÁV-on. Nyilván szinte lehetetlen ilyen pert Magyarországon megnyerni, de maga a felvetés teljesen jogos. Miért neki származzon kára a MÁV miatt?

2018. aug. 1. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

“mondjuk Vácon lakik, és Budapestre jár be dolgozni, hogy a vasút képtelen a nemrég felújított (!) vonalon”


No offense, de neked mi a nem régen felújitott? Mert kb a 80-as évek végén volt felújítva. Épp az az, hogy alaposan raférne már a felujitás, amellett, hogy az ütemes struktúra bevezetésével, es a gazdasagi átrendeződéssel megtöbbszöröződött a forgalom rajta.


Véc állomás felujítása nem sokat nyomott a latba, a nyiltvonal eszméletlen zavarérzékny, a Bpi szakaszokról (Rp-Úp vonóvezetékes váltók, vonali kiágazassal, sztoriról meg ne is beszéljunk. )

2018. aug. 1. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

“miközben a vasúti közlekedés minőségére még csak standard sincs,”


A kérdezőt is elkedserítem, igen komoly mérőszámok vannak, és egészen szépen bünteti a vasutat a hatóság, KTI es a többi gittegylet.

Azok a gittegyletek, akik ugyanannak az államnak a csecsén lógnak, amin a MÁV is.


Amúgy ne várj csodát. Mindenki elvárja a nyugati színvonalat, de a nyugati vonatjegy árakat nem akarja senki kifizetni. Egy Párizs-Zürich TGV menetjegy 150-170 euro másodosztályon. Ebbe belefér a gyors vonat, es a kártérítés is.

Itt mindenki elvárja, hogy a 2-3000 forintos menetjegyéért tisztara legyn nyalva a segge, es hajlongjanak előtte a pompomlanyok.

Igen RÉSZBEN igaza is van. Másrészt meg nem. Pl a karbantartás, a sínek, anyagok stb a MÁV-nak sem olcsóbb mint a francia vasútnak, hiába keresnek itt az emberek tizedannyit mint ott. Es lehetne folytatni. Igen, a vezetők is lopnak, nyilván, tudjuk, de azt is tudjuk, h a rendszer alapvető megváltásához nem az az évi párszáz millió hiányzik amit a fejesen fizetés címén maguknak küldenek.

2018. aug. 1. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Soha.


És az Achillesz-félék miatt tart ott az ország fos közlekedése, ahol.


Örüjjé, hogy van, paraszt... - hozzáállás siralmas! Ő SZOLGÁLTAT, még jó, hogy igényesnek kéne lennie, pontosnak, tisztának és ha panaszod van, akkor azzal foglalkozniuk kellene.


De ez csak álom otthon, SBB cseppet máshogy áll az utasaihoz :)

2018. aug. 2. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!