Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vasúton olyan részeken ahol...

Vasúton olyan részeken ahol 20-as lassú jel van, ki sem bírná a gyorsabb sebességet? Mi az oka legtöbbször?

Figyelt kérdés
meglepődtem videókból hogy milyen szintű girbe-gurba vasúti sínekre ráengedik a vonatokat. ahol olyan szakasz van hogy kirakják a 20-as lassújelet az is egy ilyen eldeformált sínrészt jelent? ha ezekre rámenne 40-60al egy vonat akkor lehet hogy döcenne olyanokat hogy simán ki is siklana? vagy túlzott elővigyázatosság minden lassújel?
2018. aug. 3. 19:07
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Mindig ráhagyással vannak ezek megszabva, nem kockáztatnak. Lassújel még ívben lévő közúti átjárók előtt is van.
2018. aug. 3. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
81%

El sem tudod képzelni mennyibe kerül egy kisiklott vonat, ha meg személyvonat akkor pláne. Inkább 10-zel lassabban ezerszer, mint 1 kisiklás.

Az ok meg lehet bármi, nem csak a sínszál hibája, egyéb felépítmény, alépítmény hiba, belógó műtárgy, de kanyar, váltó stb is.

2018. aug. 3. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
22%

Sajnos a hatvanas, hetvenes években és előtte nem nagyon értettek még a vasúti sínek lefektetéséhez az emberek. Akkoriban még szó szerint fából volt a talpfa és nagyon igénytelen, gyenge módszerrel rögzítették a sínszálakat a talpfákhoz, és nem volt megfelelő technológia ahhoz, hogy a sínszálak távolsága egymástól mm-re pontos legyen és ne cikkcakkban legyenek egymás mellett. Hiába voltak jó mérnökök akkoriban, ha a kivitelezést nem lehetett igényesen megcsinálni.

Ma már minden adott ahhoz, hogy tartós és minőségi vágányokat fektessenek le az emberek. De a magyar vasúti hálózat nagy része a hatvanas években, vagy azelőtt épült és óriási pénzbe kerülne a teljes korszerűsítése.

2018. aug. 4. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
ha a hatvanas években is rossznak számított az építés, bele sem merek gondolni mi mehetett régebben, nálunk az egyik vonalat 1887-ben építették! bár nem tudom lehet-e valahol még akkori sín vagy azóta már lecserélték az ilyen régieket
2018. aug. 4. 21:39
 5/5 anonim ***** válasza:

Meg tudod nézni, mikori a sín, mert rá van írva mindegyikre, pár méterenként.

19. sz-i sín nyílt vonalon már nincs, de kis forgalmú állomások mellékvágányain előfordul, pl. Mátraballán én is láttam 1890 körülit.


Ha 20-as lassújel van, akkor majdnem biztos, hogy nem lenne baj, ha 40-nel mennének rá, sőt szerintem még 60-nal is csak az esetek kisebb részében ugrana ki a vonat.

Azért 20 km, mert 100 % biztonságra törekszenek.

Tudok olyan esetet, amikor a víz elmosta a kavicsot a sínek alól vagy 100 m-en, tiszta hullámvasút lett az egész, és oda még 5-tel se mertek volna személyszállító vonatot ráengedni, de az első vonat mégis átment rajta vagy 40-nel gond nélkül.

2018. aug. 5. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!