Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV-nak miért nincs olyan...

A MÁV-nak miért nincs olyan kis villany motorvonata, mint a dízel BZmot/uzsgyi/desiro?

Figyelt kérdés

Mehetne ilyen a kisforgalmú villamosított vonalakon és a fővonalakon is, a v43+2 kocsis személyek helyett, mert ez így gazdaságtalan (nem fogyaszt sokkal kevesebbet, a fenntartása pedig ugyan annyi, mint ha 6-7 kocsit húzna. Emiatt sokszor Uzsgyi megy a Debrecen-Püspökladány, vagy a Hatvan-Füzesabony személyvonatként, ami szintén nem gazdaságos (drót alá dízelt), de így is olcsóbb a v43+2 kocsinál arra a 20-30 utasra.


Jó lenne, ha építene/venne végre a Máv, vagy szerezne be.


2018. okt. 13. 20:52
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Erre ott lenne a szóló Flirt, ha lenne elég.
2018. okt. 13. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
43%
BZ-ből elvileg nem lehetetlen az átalakítás, mármint villanyüzeműre, csak ugye ennek is lenne költsége.
2018. okt. 13. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Hát lehet, hogy lehet rátenni áramszedőt + a motort kicserélni villanyra, de a villamosíott vonalakra már nem elég a 80, ez a rövid, kéttengelyes szerkezet pedig elég félelmetes lehet 100-120-al
2018. okt. 13. 23:09
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
100-ra az Interpici is képes technikailag, gazdasági okokból van csak visszavéve.
2018. okt. 13. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

"Hát lehet, hogy lehet rátenni áramszedőt + a motort kicserélni villanyra"


Egy normálisabb főtranszformátor -kis túlzással- majdnem olyan nehéz, mint a BZ. Azért abban a felsővezetékben nem 220Volt csordogál :D

2018. okt. 14. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Hát mai technikával azért már eléggé le lehet szorítani a tömegeket, ráadásul azért ide hatalmas teljesítményre sem volna szükség. BDV motorkocsija is a két kéttengelyes forgóvázzal, és naagyobb méretével megállt 66 tonnában, pedig azért az még régebbi technikát használt.
2018. okt. 14. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
82%
Kicsit bilibe lóg a kezetek, mert jelenleg a tisztességesebb forgalmi fővonalak járműállományát is örülnek, ha ki tudják adni, mégis miért foglalkozna bárki is a minimálforgalmú muszájvonatok többmilliàrdos költségű jàrműbeszerzéseivel? Egyszerűen alulfinanszírozott a vasúti személyszàllítás - és nem gondolom, hogy ebbe kizárólag állami forrásokat kellene bevonni, csak hát Lölőnek még nincs vasúttársasága, hacsak nem az övé màr a Feltschutbahn.
2018. okt. 14. 05:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Az 5. válaszban van a lényeg: mivel 25 kV a feszültség felsővezetékben, a villamos járművekbe kell transzformátor. Mégpedig egy nagyobb darab -- lehet, hogy ma már kisebb méretben is megy, mint 20 éve, de akkor is jóval nagyobb kell, mint egy dízelmotor. Ezért Bz méretű áramszedős járművet nem lenne gazdaságos építeni. Nagyobbacskákat azért már gyártanak, Svájcban láttam kicsi Flirt-et, ami akkora volt, mint egy Desiro. (Bár nekem itthon nem tűnt föl, amíg fel nem hívták a figyelmem, hogy a Desiro jóval kisebb, mint a Flirt.)


Ezért használnak a városi villamosoknál jóval kisebb feszültséget (de ez csak kis távolságok esetén előnyös).

2018. okt. 14. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Taurus, Vectron is már padló alatti trafoval van szerelve,pedig a Taurus is már pár éves konstrukció. Szóval a helyigény már nem veszélyes, súlyban meg arányaiban, ha jól rémlik ott 13 tonna körül van, de Azért ott mindent egybevéve 7000kw-ot is képes leadni, Bz-hez meg még 200kw is több mint elegendő.
2018. okt. 14. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Mopat ***** válasza:
11%

Talent vagy két-három részes FLIRT motorvonatok vannak nemzetközileg is villanyban. Viszont ahhoz viszonylag nagyobb mennyiséget kellene venni belőle, amire meg nincs pénz. A 480-as sorozat új villanymozdonyaiból is 25 db-ot sikerült beszerezni mutatóba. Szóval marad a jó öreg, ócska V43 Szili még sokáig, hacsak a vasút egyre hanyatló színvonala meg nem oldja a problémát azzal, hogy leszoknak róla az emberek...

A Bz vonatok zöme meg csak a szolgáltatás fenntartása miatt közlekedik, sem pénz nincs új vonatokra, de a pályaállapotok nem is teszik lehetővé csak az 50-60-al való zötyögést. Jó pár pályaszakasznak olyan a vonalvezetése, hogy a kanyarok ilyen élesek, amikor fektették a pályákat az 50 az teljesen jó sebességnek számított 100+ éve. Szóval óriási, Baross Gábori szintű munkákat kellene a vasúton elvégezni hozzá...

2018. okt. 16. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!