Budapesten miért kék a busz (többnyire), piros a troli, sárga a villamos?
Gondolom, egyezményes festés, szokás és hagyomány. Meg megkülönböztető jelleggel bír.
Más városokban más-más színűek a buszok. BKV kék-zöldet használ, székesfehérvári Alba Volán piros-kéket (a város zászlója is ilyen színű, a focicsapat is ezt hordja), miskolci volánnál sötétsárgát. Debrecenben többnyire világoskék-fehér-világossárga buszok közlekednek.
Szóval egyrészt a város színeiről lehet szó, másrészt a lényeg, hogy eltérő legyen.
De miért nem írsz a BKV-nak egy e-mailt? :)
A budapesti autóbusz közlekedés 1915. március. 1-jén indult. A város vezetés piros buszokat szeretett volna, de a város lakók egyértelműen a kéket szavazták meg.
Az eredeti villamos közlekedést Budapesten két cég bonyolította le. Az egyiknek a sárga volt a színe a másiknak a barna. Később a két cég egyesült (BSzKRT) és onnantól kezdve a villamosok színe sárga alsó rész, barna középcsík és, hogy jobban nézzen ki vajszínű felsőrész. Sajnos a hannoveriknél sé a Combinoknál felbontották a hagyományt... :(
A troli az így alakult, de szerintem azért, mert a háború után újra indult első trolivonalat, Sztálin 70. születésnapján indították el (ráadásul 70-es számmal) és gondolom nyaliztunk a szovjeteknek a piros színnel.
A HÉV-nek meg maradt a zöld. Ezt én sem tudom, hogy miért így alakult.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!