Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi lesz így a vonal utasaival?...

Mi lesz így a vonal utasaival? Végleges bezárásra kell ilyen esetben számítani?

Figyelt kérdés

nem vagyok nagy vonatos de szomorúan olvastam a hírt hogy valószínűleg bezárnak két újabb vonalat [link]

én a Nyíregyházi mellett lakom és az érdekelne hogy ilyenkor mit csinálnak az utasokkal? olvasom a cikkben hogy keresnek buszos vállalkozókat, de az ilyen ideiglenes megoldás szokott lenni, vagy már végleg busz fog járni vonat helyett? mert egyébként van egy viszonylag jól kiépített buszos közlekedés itt már a Volán részéről, és igaz hogy napi 4 vonat járt csak, de ugye pont attól volt más mintha egy tömött buszon kéne zötykölődni 36 km-t


2018. nov. 19. 18:28
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem lesz semmi, megoldják máshogy valószínűleg. Itt alapvetően nem nagy forgalmú vonalakról van szó, hiszen aki tehette már elpártolt a vasúttól.


Kicsit olyan ez, mint a kisvasút volt. Hagyták azt is lepusztulni, elhanyagolt állomások, elmaradó pálya karbantartás, lassú jelek. Aztán mikor mindenki átszállt inkább buszra, ami gyorsabb akkor bezárták arra hivatkozva, hogy nincs kihasználva. Érdekes, hogy Felcsúton megéri fenntartani (mit fenntartani, nulláról kiépíteni) a kisvasutat akkor is, ha nincs utas. A poén kedvéért a Nyíregyházáról elvitt vonatokkal...

2018. nov. 19. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Az elmúlt 30 év koncepciótlanságra és spórolása olyan szinten tönkretette a vasutat, hogy a forgalmasabb elővárosi- és fővonalakat leszámítva lassan mindent bezárnak, mert annyit kellene költeni rá, hogy nem jutna stadionépítésre.


A vasút hőskorában azért terjedt gyorsan a hálózatépítési láz, mert a vasút akkoriban relatív nagyon nagyon gyors volt. A magyar hálózat jelentősen lemaradt a fejlődésben és nagyon sok esetben a vasút már nem versenyképes a közúttal ( hosszú távon meg a repülővel). Persze hogy nincs utas azon a napi 4 BZn sem Nyírbátor felé, amikor az hol hússzual, hogy negyvennel poroszkál. 38km menetrend szerint 1 óra 8 perc alatt. Ha törkölypálinkával keverem a Biotech Nitroxot akkor ezt biciklivel én is hozni tudom, nem hogy autóval vagy busszal :D


Ha az a pálya rendbe lenne szedve és a Bz 80-nal verethetne rajta akkor mindjárt más lenne az eredmény. Ha esetleg még normálisabb pálya lenne és valami rendes, modern motorvonat járna arra, akkor ezt a 38km-t le lehetne csapni 20-25 perc alatt és akkor a kutya nem ülne autóba.


Az a baj a sok jól fizetett öltönyös majom kommunikál össze-vissza mindenféle ökörséget, de egy értelmes modern fejlesztést nem tudnak bemutatni amitől annyit javulna a menetrend és a kötött pályás közlekedés hogy tömegek dobnák el az autót. Ezeket kellene először mindet agyonbÄ^szni szeneslapáttal, kicserélni őket normális, fejleszteni és fejlődni akaró emberekre és mindjárt más lenne a vasút.

2018. nov. 19. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Az okokat már elemezgették előttem. A jövőt illetően: a MÁV-Start egyelőre nem közölt konkrétumot, magyarul még rájuk szólhatnak felülről. De ha leállnak a vonatok, akkor igen, a meglévő buszjáratok mellé újabbak jönnek, de egyelőre vasúti díjszabás szerint. Aztán majd ezek szép lassan beépülnek a többi helyközi busz közé.
2018. nov. 19. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Úgy hallottam, más országokban is bajos a mellékvonalak fenntartása, nyugatabbra és keletebbre is.


Egyébként nem praktikusabb kevés emberre a busz?

Nincs gond külön infrastruktúrára és a település központjába visz be.

2018. nov. 20. 05:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Dehogynem, kevés utas esetén praktikusabb a busz, csak az a nem mindegy, hogy miért kevés az utas! Itt a konkrét esetben Csenger felé valóban nehéz jó lefedettséget biztosítani, mert a települesközpontokat elkerüli a vasút. Azonban a masik vonalon nézd meg a párhuzamosan közlekedő buszflották kihasználtságát: egy Mátészalka es Nyíregyháza méretű település, különösen a Mátészalkán túli, gazdaságilag nagyon fejletlen területtel együttvéve igen komoly napi és heti ingázóforgalmat ad. Ennek a hatékony elszállítására adna lehetőséget a vasút, ha legalább egy stabil 80-as pályasebességet sikerülne elérni.
2018. nov. 20. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Még azt kihagytátok, hogy a mellékvonalról általában nincs csatlakozás a fővonalra.

A konkrét vonal viszonyait nem ismerem, de általában úgy szokták megoldani, hogy a fővonali gyorsvonat elhaladása után 2 perccel ér be a mellékvonalról a BZ, visszafelé meg a gyors előtt 2 perccel menesztik, mert így nem kell várni egymásra a két vonatnak késés esetén.


A mátrai vonal (84-es vonal, 55 km) bezárásánál úgy történt, hogy utána kb. 2 évig volt buszjárat, aztán az is megszűnt, mert azon se volt elég sok utas. De a mai napig mindig terítéken van az adott falvakban, hogy akinek nincs autója, annak elég kínos eljutni bárhová is.

2018. nov. 20. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
A konkrét vonalak viszonyairól akkor annyit, hogy alibimenetrend volt Csenger felé eddig, most pont terveztek és meghirdettek egy valakivel értelmesebbet, erre inkább bezàrják az egészet.
2018. nov. 20. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
bár nincs sok jelentősége, azt hiszem túl korán kiáltott mindenki farkast, azok a fejlemények jöttek hogy mégis maradnak a vonalak. [link]
2018. nov. 23. 15:49

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!