Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Nem lenne jó ötlet a Szergej-r...

Nem lenne jó ötlet a Szergej-re áramszedőt rakni?

Figyelt kérdés

Ha lenne áramszedő a Szergejen, mehetne villanyos szakaszon leállított dízelmotorral. Drót nélküli szakaszon meg dízellel, dízelelektromos hajtás révén csak egy trafó és egy áramszedő kellene. Ha nem fér el benne, akkor a trafókocsi se lenne rossz ötlet.


Fordítva is lehetne, dízelgenerátor kocsi a villanyos mögé, így a drót nélküli szakaszon is mehetne mozdonycsere nélkül a V43 és a Taurus stb. A dízelgenerátor kocsit eltudnám képzelni Flirt mögött is :)


2019. márc. 3. 22:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
A két motor meg az egyebek meg egymáson? Kicsit szűkös lenne.
2019. márc. 3. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
1# Nekem is ez volt az első gondolatom, de ahogy kérdező is írja, diesel-elektromos. Tehát a motor eleve egy generátort hajt. Más kérdés, hogy nem tudom milyen feszültséget állít elő a generátor, és azért 1 MW feletti teljesítménynél nem kis helyet foglalna a hajtástechnika, ami előállítja a megfelelő feszültségszintet, és frekvenciát.
2019. márc. 3. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

Megoldható, van már rá példa:

[link]


De ha az "electric M62" kifejezésre rákeresel, találsz képeket, illetve az index fórumán is biztosan szó van róla.

Illetve itt egy cikk is:

[link]

2019. márc. 3. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%

Nem lenne jó ötlet. Az áramszedőn és a trafón kívül kellene még pár dolog, mert a drótról 25 000V váltóáram jön, az ED107-es vontatómotorok pedig egyenáramúak :D


Nem megoldhatatlan a probléma és maga a felvetés sem hülyeség, csak a Szergej bódé nem jó ehhez. A 4 méterrel hosszabb Bombardier ALP45 pl tudja ezt ( sőt abban két dízelmotoros gépcsoport van, ami elég perverz :D )


Az iker-szergejjel jobban lehetne mókázni. Az egyikbe rakni kellene egy jóval erősebb főgépcsoportot, a másikba a villamos gépcsoportot és akkor lehetne egy frankó kettős üzemű mozdony - igaz ennyiért már veszel újat és nem bajlódsz ilyenekkel :D

2019. márc. 3. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Ezek nem hibridek.

A hibrideket is meglehet csinálni,csak még nem vállalkoztak rá.Majd valaki megcsinálja,ha jó nagy támogatást kap hozzá.

Azok viszont nem mi leszünk,mert itt az országunkban sajnos inkább ellehetetlenítik a tudományt is,mint hogy segítenék.

2019. márc. 3. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

De meglehet csinálni.A felső vezeték 25kv váltóáramából lehet üzemeltetni a generátorként és villanymotorként is üzemelő egységet.Ha meg a dízel hajtja meg ,akkor egyenirányítani kell és feszültség szabályozóval meghajthatók vele a tengelyeken lévő egyenáramú motorok.Így megy ez a dízeleknél is.

A motor-generátor a villamos hajtáskor meg csak függetleníteni kell a dízelmotortól.

Az a hibája csak,hogy a hosszú ideje álló hideg dízelt,mikor elfogy a felső vezeték és hogy tudd munkára bírni,nagyon sokáig kell járatni előtte.

Itt már jóval gyorsabb ,ha elé akasztanak egy üzem meleg dízelmozdonyt.A vonatok az utas és teherforgalom gyors célba érése miatt ilyenért nem állhatnak minimum fél órát.Te sem örülnél.

Amúgy ezért a ma már aránylag rövid és kevés villamos felső vezeték nélküli szakaszra teljesen gazdaságtalan lenne átalakítani és ilyeneket üzemeltetni.

2019. márc. 3. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Azért az kicsit meredek lenne, hogy villanygép mögött még egy generátort húzni, a legtöbb amit ebben a témában láttam, az egy Szili mögé kötött rezsó volt, de az is csak arra volt elég, hogy gépmenetben mozogjon.


Ahhoz, meg, hogy egy Gigantot, Traxxot, Taurust ellásson kellő energiával nem épp kicsi aggregátor kéne, akkor már ahelyett egyszerűbb egy dízelgép aztán gépcsere.

2019. márc. 3. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat :) A dízel generátor beindításához lehet kell fél óra, de azt menet közben is lehetne drót alatt indítózni és ha elfogy a kábel, akkorra már üzem meleg lenne :) Mindenkit zöldelltem :) Feszültségmentesítéskor előny lenne, nem kellene tológép, kitudná magát húzni :) Csak kár, hogy drága lenne a generátorkocsik megépítése :) (Persze nem úgy gondoltam, hogy ahány villanymozdony, annyi generátorkocsi, hanem csak amennyi szükséges, vagyis azokon a járatokon nem lenne, amelyik végig drót alatt vagy végig drót nélküli szakaszon menne)
2019. márc. 4. 09:59
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Fölösleges. Maga a Szergej egy régi mozdony, így nem lenne értelme egy hibrid szerelvényt kialakítani, inkább új mozdonyokat érdemes venni.
2019. márc. 4. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Túl bonyolult lenne, persze megvalósítható, mindent meglehet, csak reálisan nem érné meg, már vegyük alapból azt, hogy értelme úgy lenne csak ha közvetlen a TC-t/SW-t táplálná. Szóval magán az aggregáton is meg kell oldani, hogy külön tudjon szolgáltatni az aszinkron motoroknak, tudjon a régebbi egyenárammal táplált motoroknak stb, stb.


Akkor ami még inkább bonyolult a gépeken is el képe végezni elég komoly átalakításokat, tekintve, hogy a vezérlésüket nem kicsit keverné meg, hogy nem a megszokott irányból érkezik az energia.


Az meg kicsit meredek lenne, hogy valahogy közvetlen 25kv-ot küldeni át rájuk.

2019. márc. 4. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!