Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem építik újjá a...

Miért nem építik újjá a szegedi vasúti hidat?

Figyelt kérdés

2019. márc. 4. 19:22
 1/5 anonim ***** válasza:
56%

Fog:

[link]

2019. márc. 4. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Wow, ezt nem is tudtam. És ez mennyire biztos? Mert ugye szokása mindenkinek mindent belengetnie(lsd Miskolc Avasi sikló), aztán vagy megépül, vagy 10 év múlva, vagy semmi.
2019. márc. 4. 19:51
 3/5 anonim ***** válasza:

Valamennyire nehézkes a dolog, de ugyanez volt a tram-trainnel is. Utóbbi már épül, és Makó felé is szeretnék megcsinálni.

Hozzá kell tenni, hogy nem kis beruházás, nem is csak maga híd miatt, hanem a kisajátítások miatt is (a régi helyén nem tud megépülni a híd, mert eléggé beépítették a területet, klinikák épültek a hídhoz vezető vágányhoz vezető út helyén, attól délre épülhet meg).

[link]

2019. márc. 4. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

3 éves hírek, azóta semmi...

Önmagában a híd visszaépítése biztos nem éri meg, csak valami nagyobb beruházás keretében. És még úgy sem egyértelmű, hogy milyen vasutat vigyünk át rajta.

Bz-s személyvonatoknak biztos nem lesz híd, úgyis mindenki busszal jár, mert az nem 40-nel döcög.

Villamosított nagyvasút? Akkor a híd mellett még villamosítani is kellene Makóig, ezzel Makó kapna közvetlen Szeged-Kecskemét-Ferihegy-Budapest kapcsolatot. Jól hangzik, de Makó 22 ezres határmenti város, önmagában ezért nem jutna ide ennyi pénz. Lehet álmodozni a régi Temesvár-Orsova vonal újranyitásáról, de mára a dél-erdélyi nemzetközi forgalom átterelődött Lőkösházára, kétséges, hogy akár a magyarok, akár a románok szeretnének komolyabb fejlesztéseket tenni két közeli, párhuzamos vasútvonalon.

Tram-train? Ez tűnik a legéletképesebb ötletnek, segítve a Makó-Szeged hivatásforgalmat. Ezzel végleg feladjuk Makó (Temesvár?) visszakötését a 140-es vonalba. Ami reálisnak tűnik, hacsak... Közben ugyanis megjelent a 150-es (kelebiai) vonal tervezett felújítása a kínai teherforgalomnak. Ha már építünk 150 km nagysebességű vasutat, jó ötlet lenne Szabadkától a megyeszékhelyeket felfűző Szeged-Kecskemét vonalra vinni a fejlesztést. Egy ilyen nagysebességű vonal már átvonzaná a lőkösházi teherforgalmat is Makó felé, tehát értelmet nyerne a temesvári kapcsolat. Annak megvalósítása pedig a teherfolyosó projektjéhez képest zsebpénz. Érdemes erre várni?

A kérdés tehát: építsünk egy hidat a tram-trainnek, és törődjünk bele, hogy Kelebia felé mennek a kínai tehervonatok? Vagy várjunk éveket, amíg eldől a kínai gigaprojekt körüli huzavona, remélve, hogy hátha átkerül a szegedi irányra?

Mindenesetre be kell látni, hogy a hídnak nem a bombázás, hanem Trianon pecsételte meg a sorsát. A temesvári kapcsolat kiesett, a perifériára került Makó megszűnt megyeszékhely lenni... A fent felsorolt komolyabb vasúthálózati fejlesztések nélkül egy új híd építését legfeljebb a Szegeden belüli forgalom indokolja.

2019. márc. 4. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Tény, hogy pár éve jeleztek ilyen szándékot a kormány oldaláról, de az, hogy valamiről nyilatkozik a kormány egy tagja úgy, hogy a pontos finanszírozási forrást nem jelöli meg, bizony csak parasztvakítás.


Én is azzal a nèzettel értek egyet, hogy elsősorban Szeged belső és elővárosi forgalmának elvezetése lenne egy ilyen híd építésének a célja, ám igen nagy kérdés, hogy egy ekkora volumenű fejlesztés indokolt-e.

2019. márc. 5. 05:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!