Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az M41 "Csörgő" mozdonyok...

Az M41 "Csörgő" mozdonyok mikorra kerülhetnek végleges selejtezésre a vasúti közlekedésből?

Figyelt kérdés
és mi válthatja fel őket majd nem villamosított pályákon?
2019. márc. 29. 21:36
1 2 3 4
 31/34 anonim ***** válasza:

"Mondjuk ha 2000 tonnát kell valahonnan kihozni, akkor azért nem hiszem. :D 50 darab kamion kéne hozzá, de annak nincs nagy akadálya, hogy 20 helyett 40 kocsiba rakják az árut."


Ó hát már hogyne lenne. Gondolod a 20 kocsi napidíja ugyanannyi mint a 40 kocsié? Áhh tesó ne vidd 400 méteres vonattal, majd küldünk egy 760 méterest... :D


Azért ez nem egészen így működik.


Meg az sem mindegy, hogy valahonnan 2000 tonnát kell kihozni, pl egy iparvágányról Vmax10-zel a következő állomásra vagy épp egy 22,5 tonnás tengelyterhelésű szerelvényt veretsz végig egy kritikán aluli mellékvonalon úgy 60km-en :D

2020. szept. 1. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/34 anonim ***** válasza:
De itt most az határozza meg, hogy adott pálya mekkora tengelyterhelést bír. Ha egyszer annyit, akkor nem nagyon lehet mit csinálni, vagy hozzák többe vagy sehogy, nem kívánságműsor még ha többe is kerül.
2020. szept. 1. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/34 anonim ***** válasza:

27 "Köszönjük, hogy részletesen kifejtetted :D"

Mit fejtsek ki rajta? Téves, amit írtál. A teherkocsiknak rakománytömegtől függ a tengelyterhelése, a Szergej pedig nem járhat akárhol.

2020. szept. 1. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/34 anonim ***** válasza:

"Ha egyszer annyit, akkor nem nagyon lehet mit csinálni, vagy hozzák többe vagy sehogy, nem kívánságműsor még ha többe is kerül."


Ez pontosan így van. Viszont, ha olyan helyen kellene rakodni, ahová max A-s vagy B-s terhelési határral lehet bejárni de az út nagyobb része meg D-ként járható, akkor nem szervezik le a rakodást az A-s szakaszra, hanem leszervezik D-sre és odahordják az árút közúton. Magyarországból kiindulva akármelyik mellékvonali állomást vesszük, 40km-es körön belül akad olyan magasabb rendű vonal ahol be lehet rakni a kocsikat 22,5 tonna tengelyterhelésig. Ha az áru 1000km-t utazik akkor tudna menni 950km-t 22,5tonnába, a maradék 50-et meg 18-ban. 50km-ért nem fognak hosszabb vonatot megrendelni mert nem éri meg. Megrendelik a vonatot 22,5 tonnára 950km-re a maradék 50-et meg megoldják közúton.


Pont ezért írtam, hogy ahol akkora rakodások vannak oda úgy is bejárhat a Szergej, ahol meg nincs akkora ott meg nem rakodnak olyat. Kisebb lokális kiszolgálásoknál lehet akár félig rakott kocsikkal is rohangálni, de a fent említett 2000 tonnás kategóriában - főleg ha már kellően nagy a táv is akkor nem éri meg.

2020. szept. 1. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!