Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » BZmotokat milyen modernebb...

BZmotokat milyen modernebb motorkocsira lenne legérdemesebb lecserélni országszerte?

Figyelt kérdés
2019. márc. 30. 18:05
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
24%
Desiro.
2019. márc. 30. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
88%

Felújított Bzre.


Ahol BZ jár, ott 90%-ban nincs elég nagy utasforgalom vagy a pálya alkalmatlan nehezebb járműre és tempósabb közlekedésre. Na ide totál felesleges szép új járműveket venni, amik a 120-140km/h-s tempó helyett 30-50-nel kocognak a síneken. Ez pazarlás.


Az az egyik legfőbb probléma, hogy nálunk kialakult a fővonal/mellékvonal/mellék-mellékvonal rendszer és pálya oldalról mindegyik más színvonalat képvisel. Ha olyanok lennének a mellékvonalak nálunk is, mint Svájcban ( mindegyik villamosított, alkalmas 22t tengelyterhelésre és az ívviszonyok engedte 60-100km/h-s tempóra) akkor lehetne gondolkozni komolyabb járművek beszerzésén és csúcsideji ütemes kiszolgáláson.


Na nálunk a fővonalak is csak más országok mellékvonalainak szintjét hozzák, brutálisan sok pénzt hiányzik az infrastruktúrából.

2019. márc. 30. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
25%
Jó lenne nekünk további Pusztametrók is.
2019. márc. 30. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
67%

Ebben a szegmensben nagyon sok kisebb-nagyobb gyártó versenyez, így nincs erre egyértelmű válasz. Azért sem lehet megválaszolni ezt a kérdést, mert jelenleg semmilyen konkrét, reális elkèpzelés nincs a Bz-s vonalak jövőbeni funkcióját illetően, így meg nehéz járműoldalon bármilyen döntést hozni, hogy a bezárástól az felújított pályán lebonyolítandó órás ütemes közlekedésig minden opcióval számolni kell.


Az biztos, hogy Csehországban és Szlovákiában elsősorban a meglévő kocsik kisebb-nagyobb felújításával oldják meg a kérdést. Szerbiában az Usgyik hozták a megoldást, Lengyelország új kocsikat gyártat. Romániában levetett nyugati motorkocsikkal tartják életben az ilyen vonalakat, magàncégek kezelésében.

2019. márc. 30. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
49%
Esetleg meg lehetne honosítani Magyarországon a karlsruhe-i modellt és úgy átépíteni a mellékvonalakat, hogy a nagyvárosokban (megyeszékhelyeken) letérve a vasútvonalról, villamosként folytatnák az útjukat a vonatok. Ilyesmi épül most Szeged és Hódmezővásárhely között. A városközpontok közvetlen elérésével a buszoknak és az autózásnak is alternatívája lehetne egy ilyen rendszer. Ilyesmi járművekkel: [link]
2019. márc. 30. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
49%
5-ös, ez a feltett kérdés egy részét megválaszolja, mondjuk egy Pécs-Villány/Mohács típusú viszonylatban, de egy Kál-Kápolna - Kisújszállás vonalon mondjuk milyen tramtrain megoldást is képzelték el?
2019. márc. 31. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
24%

Ilyen helyekre muszáj a vonat?

Azért a vasúti közlekedésnek hátránya is van.



A busz meg bemegy a települések központjába is, nem kell pályát karbantartani, olcsóbb maga a jármű is.


Egy csomó pénz olyan szinten karbantartani a vasutat, hogy 80-nal menjen a vonat. Különben pedig nem is éri meg..

2019. márc. 31. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Ilyen helyeken több szempont van. Egyik oldalon az anyagi dolgok, másik oldalon az elvek.

Volt most egy a rövid vonalbezárási hiszti, aminél foglalkoztak a nyírbátori vonallal is.


Az BZ-s, lassú, hulladék az egész viszont párhuzamosan a főúton napi 17-19 pár autóbusz jár, tehát igény lenne a normális tömegközlekedésre. Egy normális felújítás után, normális vonatokkal simán el lehetne vinni a közút forgalmát így csökkenne a közút forgalomterhelése és fejlődne a vasút és bőven lenne annyi utas, hogy Bz helyett másban gondolkodjunk. Nyilván ez baromi sok pénzbe kerül , a kérdés az hogy akarjuk-e ( úgy néz ki nem ).


Egy másik ilyen példa: Vámosgyörk-Gyöngyös. Lényegében a kutya sem jár vonattal, mert lassú, átszállós stb.. ezzel párhuzamosan meg napi harminc valahány pár autóbusz jár Gyöngyös és Budapest között. Itt is lenne utas, csak ők a gyorsabb és kényelmesebb autóbuszos közlekedést választják.


Ha a mellékvonal nem azt jelentené, hogy lassú pusztulat vonatok, sz@r pályán 20-szal döcögnek hanem azt hogy normális motorvonatok, gyors eljutást biztosítanak csak csúcsidei menetrenddel és jobb lenne mint a párhuzamos autóbuszos közlekedés akkor lenne itt utas dögivel elég sok vonalon.

2019. márc. 31. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
0%

Lepontozókák én is szeretem a vasutat, de ott, ahol értelme is van.

Van, ahol óránként egy, a település központját érintő BUSZnak lenne értelme.

De mindegy, pontozzatok le.

2019. márc. 31. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
42%
A vasutat meg kéne hagyni távolsági és elővárosi közlekedési eszköznek. Az ilyen falvak határában napi 5-ször elpöfögő izéknek semmi értelmük, mint a már említett kisújszállási vonal. Már persze azon kívűl, hogy a vonatb..ik kimehetnek fotózni a gazos girbegurba vágányokat az ezeréves BZ-kkel, hogy aztán elaléljanak tőle. Össze kell vonni a volánokat a MÁV-val, közös tarifarendszert kell kialakítani és egymásra épülő menetrendeket. Buszjáratok modern(!) járművekkel összegyűjtik a népet a kistelepülésekről, elviszik őket a legalább kétvágányos, villamosított vasútvonalhoz, méghozzá egy modern állomáshoz, magasperonokkal, liftekkel, kávézóval, étteremmel (nem lepukkant restivel), P+R parkolóval. Egy olyan állomáshoz, ahonnan az ország bármely pontjára eljuthat az ember maximum egy átszállással, de ami a legfontosabb: a megyeszékhely maximum fél, a főváros maximum másfél-2 óra alatt elérhető. Ezen kéne dolgozni szerintem, és nem azon elmélkedni, hogy milyen használt ruszki csodára cseréljük le a 40 éves vonatokat, vagy ami még jobb, hogyan sufnituningoljuk fel őket, hogy még 40 évig működjenek ha lehet.
2019. márc. 31. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!