Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hány metróvonalra lenne...

Hány metróvonalra lenne szüksége Budapestnek? Persze ha lenne pénz, és politikai akarat?

Figyelt kérdés

2019. ápr. 18. 20:47
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
93%
Hát szerintem legalább 6-7, de jobb lenne több.
2019. ápr. 18. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
49%

Egyáltalán mit értesz metróvonal alatt? Funkcióját tekintve például a H5 már ma is az, aztán persze senki sem mondja úgy, hogy elmetróztam Békásmegyerre. Vagy mondjuk ma külön számoljuk a csömöri és a gödöllői HÈV-vonalat. Ha azt összekötik a metróval, akkor most az hány vonal lesz szerinted? És ha mèg Rakoskereszturra is elágazik egy vonal? Aztán ha a Huvosvolgyi úton vagy a Thököly úton valami villamosszerű, de annál elszeparáltabb jármű jelenik meg, az akkor mi lesz?


Csak rá akarok világítani arra, hogy a kérdésed nagyon nem egyértelmű.

2019. ápr. 18. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Valószínűleg nagyobb esélye van a déli HÉV vonalak Kálvin térig való meghosszabbításának, mint a Gödöllői HÉV 2-es metróval történő összeköttésének a közeljövőben.
2019. ápr. 18. 21:24
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

Hát szerintem ez így lenne jó:

M1 Vigadó tér -Marcheggi híd

M2 Déli pu- Csömör, Gödöllő,Rákoskeresztúr

M3 Káp.megyer- Liszt Ferenc Reptér

M4 Budaörs-Úpalota

M5 Szentendre- Csepel, Ráckeve

Ennyi sztem elég lenne.

2019. ápr. 18. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Budai ismerőseim egy csak budai metróvonalat akarnak. Annak lenne értelme? Ott van nekik a fonodó villamos.
2019. ápr. 18. 21:41
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
Hát végülis... ha az M2őt meghosszabítják Kelenföldig, onnan vasúti pályán mehetne akár Érdig is :D
2019. ápr. 18. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

"Ott van nekik a fonodó villamos"


Ilyen alapon bármire rá lehet mondani, hogy ott van helyette más. Az M3 Metrópótlás is egész jól megy buszokkal, mégis kell az a metró.

2019. ápr. 18. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Budán belüli, észak-déli metróvonalnak nem nagyon van realitása a térség geológiai viszonyai miatt. Azon kívül a potenciális utasforgalom sem tűnik ehhez kellően nagynak.


A jelenleg tervezett 5 vonalas hálózat valószínűleg jóideig elegendő lenne, a #4-es által említettekhez képest némi változtatással:


M1 - A Vigadó téri megálló kiépítésének az egyébként is megtörténő rekonstrukció alkalmával lenne értelme, a másik irányban viszont problémás a hosszabbítás: a vonal utaskapacitása nem biztos, hogy növelhető akkora mértékben, hogy el tudja szállítani a jelentkező többletutasokat. A Kassai térig viszont bizonyosan szükséges meghosszabbítani, főként ha a 3-as villamos hosszabbítására (és ezzel a Mexikói úttól elterelésére) valóban komoly szándék van.


M2 - A csömöri mellékvonal megtartása szakmai körökben vitatott kérdés (kis forgalmú, Csömör feltárására alkalmatlan), ellenben a gödöllői összekötés és a rákoskeresztúri szárnyvonal megépítése esetén fel lehetne éleszteni a kőbányai szárnyvonal ötletét is.


M3 - Kápmegyer mellett (ami nem igényli a teljes kapacitással történő továbbközlekedést) nemrég újra felmerült a Rákospalotai szárnyvonal gondolata. A Repülőtér kiszolgálására viszont előnyösebb a jelenleg napirenden lévő vasúti kapcsolat.


M4 - Budaörs felé történő esetleges hosszabbításnál dilemma lesz, hogy Gazdagrét vagy az új Centrumkórház érintésével esetleg valami kacskaringós vonalvezetéssel fusson a vonal


M5 - A ráckevei vonal bekötése vita tárgya. Főbb kérdések:

-150-es vasútvonal integrálvva legyen-e az M5-be?

-Az M5 Soroksárig v. Dunaharasztiig közlekedésével, a ráckevei vonatat tereljük át a 150-es vasút vonalra?

-A ráckevei vonal Csepel-szigeti szakaszát kössük-e inkább a csepeli vonalba?

-A csepeli vonalat meghosszabbításuk Halásztelekig?

-A Soroksári szakaszt tereljük-e be a sűrűbben lakott térségek alá?

Ezen felül vizsgálandó az M5 és az esztergomi vasútvonal közti kapcsolat létrehozása


A fenti öt metróvonal adottságainak kihasználására pedig legalább öt fontos fejlesztési irányt kell követni:

1. Elektronikus, inteligens jegy-és bérletrendszer bevezetése

2. Városon belüli vasúti közlekedési fejlesztések, azaz Közvágóhíd, Új Közlekedési Múzeum, Városliget és tucatnyi további új átszállópont kialakítása valamint a járatkínálat bővítése

3. A villamoshálózat további fejlesztése, azaz a "Budai-fonódó" északi (Pacsirtamező út) és déli (Egyetemváros, Infopark, Budapart) bővítése, a "Pesti fonódó" kialakítása (Bajcsy-Zsilinszky út), a 42-es villamos meghosszabbítása (Havanna és Gloriett lakótelepek), 3-as villamos átvezetése Rákosrendező felett az Árpád híd irányába, stb.

4. Az eddiginél erőteljesebb, nagyarányú (többszáz férőhelyes, egyes helyeken ezres nagyságrendű) P+R fejlesztések a városba befelé haladva az első átszállóponton valamint további P+R és intermodális fejlesztések az elővárosi átszállópontokon.

5. Három új Duna-hid építése (Aquincumi híd, Galvani híd, Albertfalvi híd) megfelelő csatlakozó úthálózat és a Körvasút menti körút kiépítésével együtt.


Az a gond, hogy erre ebben a században se pénz, se paripa, se fegyver nem fog jutni.

2019. ápr. 19. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
A HVG-ből a tervezett sorrrendről; Először a gyorsvasúttá fejlesztendő csepeli és a ráckevei HÉV-et vinnék be a föld alatt a Kálvin térig – ez az 5-ös metró első üteme, sokszor volt már róla szó, de eddig semmi nem történt, de a mostani kormányhatározatban a kormány a megvalósítandó projektek közé emelte. Megvalósíthatósági tanulmányt készíttetnek továbbá e két HÉV-vonal és a szentendrei HÉV távlati összekapcsolásáról - ez a sokat hallott 5-ös metró második üteme.
2019. ápr. 19. 07:13
 10/12 A kérdező kommentje:
Ha valaki nem tudja Budapesten, hogy mit értünk metróvonal alatt az a ő baja. Nem az volt a kérdés amit írtál. Az többi kommentelő érti. Szövegértés általános iskolában tanulunk. Ennyi erővel a 4-6 villamos is metró több mint 400000 utasával naponta.
2019. ápr. 19. 08:44
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!