Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Főoldal Belépés/Regisztráció Egy véletlen kérdés Facebook






Kategória: Közlekedés » Tömegközlekedés

A kérdés

Hány metróvonalra lenne szüksége Budapestnek? Persze ha lenne pénz, és politikai akarat?



  ápr. 18. 20:47  Privát üzenet  

A válaszok
1 2
Hát szerintem legalább 6-7, de jobb lenne több.

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 81%-ban hasznos válaszokat ad.
# 1/11Időpont ápr. 18. 21:01 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Egyáltalán mit értesz metróvonal alatt? Funkcióját tekintve például a H5 már ma is az, aztán persze senki sem mondja úgy, hogy elmetróztam Békásmegyerre. Vagy mondjuk ma külön számoljuk a csömöri és a gödöllői HÈV-vonalat. Ha azt összekötik a metróval, akkor most az hány vonal lesz szerinted? És ha mèg Rakoskereszturra is elágazik egy vonal? Aztán ha a Huvosvolgyi úton vagy a Thököly úton valami villamosszerű, de annál elszeparáltabb jármű jelenik meg, az akkor mi lesz?


Csak rá akarok világítani arra, hogy a kérdésed nagyon nem egyértelmű.



A válasz 37%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 83%-ban hasznos válaszokat ad.
# 2/11Időpont ápr. 18. 21:14 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Valószínűleg nagyobb esélye van a déli HÉV vonalak Kálvin térig való meghosszabbításának, mint a Gödöllői HÉV 2-es metróval történő összeköttésének a közeljövőben.

# 3/11Időpont ápr. 18. 21:24 Privát üzenet

Hát szerintem ez így lenne jó:

M1 Vigadó tér -Marcheggi híd

M2 Déli pu- Csömör, Gödöllő,Rákoskeresztúr

M3 Káp.megyer- Liszt Ferenc Reptér

M4 Budaörs-Úpalota

M5 Szentendre- Csepel, Ráckeve

Ennyi sztem elég lenne.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 4/11Időpont ápr. 18. 21:36 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

Budai ismerőseim egy csak budai metróvonalat akarnak. Annak lenne értelme? Ott van nekik a fonodó villamos.

# 5/11Időpont ápr. 18. 21:41 Privát üzenet
Hát végülis... ha az M2őt meghosszabítják Kelenföldig, onnan vasúti pályán mehetne akár Érdig is :D

A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 78%-ban hasznos válaszokat ad.
# 6/11Időpont ápr. 18. 21:49 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
F@T@L_3RRORxoo89 nevű felhasználó válasza:

"Ott van nekik a fonodó villamos"


Ilyen alapon bármire rá lehet mondani, hogy ott van helyette más. Az M3 Metrópótlás is egész jól megy buszokkal, mégis kell az a metró.



A válaszíró 79%-ban hasznos válaszokat ad.
# 7/11Időpont ápr. 18. 23:12 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?

Budán belüli, észak-déli metróvonalnak nem nagyon van realitása a térség geológiai viszonyai miatt. Azon kívül a potenciális utasforgalom sem tűnik ehhez kellően nagynak.


A jelenleg tervezett 5 vonalas hálózat valószínűleg jóideig elegendő lenne, a #4-es által említettekhez képest némi változtatással:


M1 - A Vigadó téri megálló kiépítésének az egyébként is megtörténő rekonstrukció alkalmával lenne értelme, a másik irányban viszont problémás a hosszabbítás: a vonal utaskapacitása nem biztos, hogy növelhető akkora mértékben, hogy el tudja szállítani a jelentkező többletutasokat. A Kassai térig viszont bizonyosan szükséges meghosszabbítani, főként ha a 3-as villamos hosszabbítására (és ezzel a Mexikói úttól elterelésére) valóban komoly szándék van.


M2 - A csömöri mellékvonal megtartása szakmai körökben vitatott kérdés (kis forgalmú, Csömör feltárására alkalmatlan), ellenben a gödöllői összekötés és a rákoskeresztúri szárnyvonal megépítése esetén fel lehetne éleszteni a kőbányai szárnyvonal ötletét is.


M3 - Kápmegyer mellett (ami nem igényli a teljes kapacitással történő továbbközlekedést) nemrég újra felmerült a Rákospalotai szárnyvonal gondolata. A Repülőtér kiszolgálására viszont előnyösebb a jelenleg napirenden lévő vasúti kapcsolat.


M4 - Budaörs felé történő esetleges hosszabbításnál dilemma lesz, hogy Gazdagrét vagy az új Centrumkórház érintésével esetleg valami kacskaringós vonalvezetéssel fusson a vonal


M5 - A ráckevei vonal bekötése vita tárgya. Főbb kérdések:

-150-es vasútvonal integrálvva legyen-e az M5-be?

-Az M5 Soroksárig v. Dunaharasztiig közlekedésével, a ráckevei vonatat tereljük át a 150-es vasút vonalra?

-A ráckevei vonal Csepel-szigeti szakaszát kössük-e inkább a csepeli vonalba?

-A csepeli vonalat meghosszabbításuk Halásztelekig?

-A Soroksári szakaszt tereljük-e be a sűrűbben lakott térségek alá?

Ezen felül vizsgálandó az M5 és az esztergomi vasútvonal közti kapcsolat létrehozása


A fenti öt metróvonal adottságainak kihasználására pedig legalább öt fontos fejlesztési irányt kell követni:

1. Elektronikus, inteligens jegy-és bérletrendszer bevezetése

2. Városon belüli vasúti közlekedési fejlesztések, azaz Közvágóhíd, Új Közlekedési Múzeum, Városliget és tucatnyi további új átszállópont kialakítása valamint a járatkínálat bővítése

3. A villamoshálózat további fejlesztése, azaz a "Budai-fonódó" északi (Pacsirtamező út) és déli (Egyetemváros, Infopark, Budapart) bővítése, a "Pesti fonódó" kialakítása (Bajcsy-Zsilinszky út), a 42-es villamos meghosszabbítása (Havanna és Gloriett lakótelepek), 3-as villamos átvezetése Rákosrendező felett az Árpád híd irányába, stb.

4. Az eddiginél erőteljesebb, nagyarányú (többszáz férőhelyes, egyes helyeken ezres nagyságrendű) P+R fejlesztések a városba befelé haladva az első átszállóponton valamint további P+R és intermodális fejlesztések az elővárosi átszállópontokon.

5. Három új Duna-hid építése (Aquincumi híd, Galvani híd, Albertfalvi híd) megfelelő csatlakozó úthálózat és a Körvasút menti körút kiépítésével együtt.


Az a gond, hogy erre ebben a században se pénz, se paripa, se fegyver nem fog jutni.



A válasz 100%-ban hasznosnak tűnik. A válaszíró 91%-ban hasznos válaszokat ad.
# 8/11Időpont ápr. 19. 00:18 Privát üzenet
Hasznos számodra ez a válasz?
A kérdező kommentje:

A HVG-ből a tervezett sorrrendről; Először a gyorsvasúttá fejlesztendő csepeli és a ráckevei HÉV-et vinnék be a föld alatt a Kálvin térig – ez az 5-ös metró első üteme, sokszor volt már róla szó, de eddig semmi nem történt, de a mostani kormányhatározatban a kormány a megvalósítandó projektek közé emelte. Megvalósíthatósági tanulmányt készíttetnek továbbá e két HÉV-vonal és a szentendrei HÉV távlati összekapcsolásáról - ez a sokat hallott 5-ös metró második üteme.

# 9/11Időpont ápr. 19. 07:13 Privát üzenet
A kérdező kommentje:

Ha valaki nem tudja Budapesten, hogy mit értünk metróvonal alatt az a ő baja. Nem az volt a kérdés amit írtál. Az többi kommentelő érti. Szövegértés általános iskolában tanulunk. Ennyi erővel a 4-6 villamos is metró több mint 400000 utasával naponta.

# 10/11Időpont ápr. 19. 08:44 Privát üzenet
1 2

Értesítsünk róla, ha új válasz érkezik? Válasz küldése



Kapcsolódó kérdések
Ha együtt élünk, akkor a jövőben lehet bármi követelése?
Hogyan tudok kitörni a bizonytalanságból és a szegénységből?
Hogy zajlik egy végrendelet és temetési szertartási akarat érvénybe iktatása? Mennyi időbe és pénzbe kerülne?
Miért kell irigyelni valakit, mert kocsival jár, pláne fiatalon?
Nem tudtok olyan munkát ahol persze dolgozni kell, de a magam ura lehetek? (főnökösdi, felettes nélkül!? )
Miskolc belvárosában tudtok jó olcsó konditermet? Kandós vagyok és 17 éves, szeretnék egy jó edzőt, aki nem pénz éhes, és remekül segít az edzésben, Kicsit ki szeretném magam...

Kérdések a Közlekedés rovatbólKérdések a Tömegközlekedés rovatból








Minden jog fenntartva © 2019, www.gyakorikerdesek.hu | GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Kapcsolat: info (kukac) gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!