Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a vélemènyetek a màv...

Mono11 kérdése:

Mi a vélemènyetek a màv vonatairol? Pontatlansàg, szinvonal, àrak, tisztasàg, dolgozók.

Figyelt kérdés
2019. jún. 20. 21:15
 1/10 anonim ***** válasza:
66%
Olyanok mint a helyesírásod.
2019. jún. 20. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim válasza:
61%
Mifelénk GYSEV van. Nem igen tudok rosszat írni rájuk, de amíg a MÁV volt itt is, az katasztrófa volt.
2019. jún. 20. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
82%

Pontatlanság: amiket használok 98%-ban rendben vannak. Színvonal: 100%-an rendben. Árak: rendben. Tisztaság: többnyire rendben van. Dolgozók: nincs velük gond.

Sokat fejlődött, amióta a FLIRT-ök megjelentek 2007 óta.

2019. jún. 20. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
40%

#1-es! Ott a pont!


Amúgy ez egy álkérdés.

2019. jún. 20. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
76%

Igazából szerencse dolga... Például amikor 2 napja utaztam haza Pestről, egy klímás, tiszta, mondhatni modern kocsiban utazhattam, azzal úgy elégedett is voltam, bár wifi nem volt. De máskor volt, hogy egyenesen botrányos volt a szolgáltatás minősége, pl. amikor késett a vonat, és az orrom előtt ment el a csatlakozás, mert ba**tak 1 percet várni az indítással.

Meg amikor megfősz a melegtől nyáron, mert lepukkant, klímát sosem látott kocsit küldenek. De télen is történhet ilyen, mert mondjuk melegen öltözöl, hiszen kint hideg van, a kocsit viszont felfűtik 40 fokosra...

2019. jún. 20. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
15%

Örülünk, vigadunk, az új, tiszta és másfél lépcsőnyivel alacsonyabb motorvonatokkal elvettek vonatonként 150 ülőhelyet, a maradékot meg beforgatták egymásnak, hadd szenvedjenek egymás lábával az emberek, hadd ne lehessen leülni egy vonaton déli 12-kor, éjfélkor meg vasárnap se. 7 pottyantós helyett immáron már 1 euszabvány vécé van, hetek óta foglaltat jelez, mert nincs ember, aki feltöltse vízzel. Este 6 felé már ismét pontosan érkeznek az ellenvonatok, igaz, azok még az egy órával ezelőtti szerelvények. Egyvágányos vonal mellé nem szabad születni, mert csak nyúlnak a késések, mint a rétestészta! 30 km papíron 1 óra, persze van az 75 perc is, csak vonatkimaradás aznap ne legyen...


Egy részeg-hajléktalan múltkoriban összeszärta-hányta magát, ilyenkor jó, hogy nem lehet lenyitni az ablakokat. És kinyitni az ajtókat, amikor 13 perce a célállomás bejáratánál vagyunk fogva. Az állomási 110 éves kitérővágányon a tört akácágon fityegő 1-es lassújel 0_5-re módosult. 0-ra mégse lehet, mert már nem lenne hova máshova állni. Jobb helyeken állomásközt megtesznek, amíg mi egy állomást. A harmadik faluból bejárni valahová - mindenféle holtidőkkel, várakozásokkal, átszállásokkal, begyaloglásokkal - az napi 5 óra, így készül az állam a világ megmentésére, miközben a falvakban gépkocsi gépkocsi hátán és tetején, emberi életre alkalmas lakóház meg lassan már egy se.


Én megmondom az őszintét, nem érdekel a vonat tisztasága, sem az üléshuzat színe, az azokat érdekli, akiknek életünkben nem kellett vonattal járniuk. De már a pontosság sem érdekel, csak lenne meg az a jó kis ülőhelyem, ami már nincs. Az utcából újabb 2 ember fejezte be a vonattal járást, nem bírta tovább, nem fog állni, már csak 8-an maradtunk. 20 éve még legalább 25-en vonattal jártak. Akkor még 280-nal több ülőhely volt, és a vonatforgalom se lett besűrítve, hogyan is lehetne egyvágányon.


Tisztaságról még eszembe jut, hogy egyik évben jöttek valami külföldiek II. világháborús romjeleneteket forgatni. Végén mégiscsak nekiálltak kipofozni, kifestegetni(!) a kidőlt / bedőlt / kiégett / bedeszkázott / halombaszärt állomási épületeket, mert túlzásnak találták.


Az ár az valami gyötrelem, kb. annyit eszek egy hónapban. De kénytelen vagyok a semmire fel is jóval drágább bérletet venni, mert a pályaudvarokon való jegyvétel tortúrája egy rettenet, pláne amikor bizonyos napokon annyian állnak ott, hogy nem látni tőlük a készülékeket. Én, egyszerű, buta ember, anno úgy képzeltem el a 21. század jegykiadó automatáját, hogy van rajta 4 gomb: 20 km-es jegy, 30 km-es jegy, és ugyanezek diákban. Mindenki 1, azaz egyetlen gombot nyom meg, 1 kerek összeget tol be, és már jön is ki a jegye, jónapot. 3 másodperc. Ehelyett az utazni kívánó egy egész filozófia-doktori értekezést megél a képernyő előtt, azt feladja - mint ma is láttam. De persze én csak egy buta ember vagyok. Marha jó ötlet a menettérti és konkrét órákhoz nem kötött jegyek megszüntetésével az embereket újabb sorban állásokra kényszeríteni...


A vasúti dolgozókkal nincs bajom, egy lében úszunk, együtt nyögjük a minden szép és jó kirakat mögötti jóéletet.

2019. jún. 20. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
64%

Én elsősorban a monori vonalat használom városon belül heti rendszerességgel és ezen felül alkalmilag túrázáshoz, a szélrózsa minden irányában távolsági vonatokat használva nagyjából havonta.


Pontosság tekintetében az utóbbi években mindig sikerült fél óra alatt maradni, ami távolsági forgalomban, csatlakozás mulasztás nélkül nálam elmegy. Helyi forgalomban persze bosszankodtam, hogy miért nem BKK-val utaztam inkább. De ez mondjuk az utazásaim 15-20 százalékát érintette, a többi esetben nem volt ilyen mértékű késés.


Árak: városon belül nagyon örülök, hogy a metrópótlás kaocsán az IC vonatok és gyorsok is ingyenesek lettek Budaoest-bérlettel, ez pozitívum. Távolsági forgalomban elég sokszor választottam azért az autót, mert több ember együtt utazása esetén az az olcsóbb. Ugyanakkor a 10-20 százalékos online kedvezmények nagyon szimpatikusak.


Tisztaság: mivel én a 2000-es években kezdtem rendszeresen vonatozni, komoly javulást érzékelek és ezt értékelem. Van hová fejlődni, főleg az ország kevésbé szem előtt lévő régióiban és ott is főleg a kocsik illemhelyeit illetően, de az irány jó.


Dolgozók: ugyan nen az egyéneknek van a gond valószínűleg, hanem a szervezeti kultúrával, de nekem igenis vannak problémáim velük. Túl gyakran marad el a köszönés, sehol egy véletlen mosoly, de még ezt úgy megszokja az ember, máshol is így megy. Node ha egyszer különleges helyzet van, akkor embert nem találsz, aki értelmesen, nyíltan, pontosan elmagyarázná, hogy neked, mint utasnak mi a legjobb megoldás az adott helyzetben. Állunk, vàrunk, valami lesz, aztán ha mégis kérdezek, jön a vállvonogatás.


Színvonal: a másik rákfenéje a magyar vasútnak. Egyszerűen nem képesek akár vonalanként, akár vonatnemenként, vagy akár konkrét vonatonként stabil, kiszámítható szolgáltatási színvonalat nyújtani. Egyszer légkondis a vonat, egyszer nem, egyszer van budipaoír, máskor nincs, egyszer itt a kerèkpárszállító kocsi, máskor ott...

2019. jún. 21. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Melyik vonal?


Én két vonalat használok.

Egyiken szuper klímás Flirtök mennek, max 1-2 perces késés a jellemző, fél óránként járnak a vonatok, szépen fel van újítva minden állomás, tiszta, normálisok a kallerek.

A másikon megy napi 2(!) ősöreg BZ, az út évekig tart kb, minden retkes és lepukkant (a vonatok is, az állomások is, a kallerek is)

Szerencsére előbbit használom mindennapi szinten.


Az árakat én horribilisnek gondolom, de legalább a munkahelyem perkálja nagy részét, így ebben a formában nem vészes.

2019. jún. 21. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

8 vagyok

Még annyit tennék hozzá, hogy a MÁV-nál igen komoly szervezési problémák lehetnek, nagyon jellemző sajnos, hogy csúcsforgalomban 1 Flirt kocsit küldenek, üresjáratban délután 1-kor meg 3-at is... Szóval néha heringjárat van, de ennyi.

2019. jún. 21. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Kösőnóm a valasokat az eslo valasólónak kűlón .
2019. jún. 21. 14:55

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!