Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Miért vannak az egyetemen is...

Miért vannak az egyetemen is felesleges tárgyak?

Figyelt kérdés

Mérnökinformatika szakon, nekem miért kell Numerikus módszereket tanulni az utolsó előtti félévben illetve operáció kutatást. Sokszor ütközöm problémákba programozás során, amit több órányi keresés után tudok megoldani. Ilyenkor gondolok arra, hogy dejó lenne ha pl. a mostani problémáimból kiindulva tanítanának ASP.NET Core-t, vagy egyéb webes technológiákat, hiszen személy szerint azt gondolom a webes dolgokban van a jövő. Aztán a gondolatom után rájövök, hogy jajj nem tanítanak ilyeneket, a programozás leragadt a WPF-nél, maximum pici Xamarian és ennyi, de persze a rettentő fontos mindenféle számolgatásokra feltétlen szükség van, mint a legfelül említett tárgyak.

Persze lehet programtervezőire kellett volna menjek, de már mindegy majd egyedül megtanulom ami kell...



2021. máj. 7. 14:00
 1/5 anonim ***** válasza:
89%
Bízz abban, hogy a nálad okosabbak jobban tudják, hogy mit kell tanítani.
2021. máj. 7. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Ez a szak kb 100 szakirányt fed le.


A specializáció ezt lehozza kb 30 irányra.


Az oké, hogy neked specifikusan ez az információ tökéletes lenne, de sok más embernek meg pont hogy ez a haszontalan információ.


Plusz a technológiák mindig változnak, de az alapok nem.


Van logika amögött, hogy mit mért tanulsz. Ha jól emlékszem gólyaként ugyan ennek az elmagyarázásával kezdte a szülői fórumon a VIK dékán.

2021. máj. 7. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
40%
Nem tudom, én minden tárgynak látom értelmét, amit egyetemen tanulok. Igaz, hogy van olyan, ami rossz és nem ér semmit, de csak a tanár miatt, a tárgynak amúgy lenne értelme. És igen, programozni valószínűleg nem ott tanulsz meg, ők csak irányt adnak.
2021. máj. 7. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Ennek több oka is lehet:

1. Történelmi okok. Egyszer berakták a tanmenetbe, azóta is ugyanaz tanítja. Bármikor, amikor átdolgozzák a tanmenetet, a docens úr vagy asszony megvédi a tárgyát, amit ő nagyon fontosnak tart.

2. Hogy segítsen eldönteni, hogy melyik irányba menjenek tovább a hallgatók.

3. Szemléletformálás, elméleti fejlesztés. Habár lehet, hogy mire a diplomás egyszer csak találkozna egy olyan problémával, ahol ez hasznosulhatna végre valahára, azt is elfelejtette, hogy ezt valamikor tanulta, így nem a jegyzeteit veszi elő, melyeket lehet, hogy kidobott, elégetett vagy átadott egy könyvtárnak azóta.

4. Kitekintés, hogy ilyen is van.

5. Egy kicsit gonosz módon az egyetem színvonalának megtartására, a nem odavaló hallgatók kibuktatására.

2021. máj. 7. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Én nem régen lettem vízgazdálkodási mérnök és azt nem értem hogy pl nekünk nem kell a deriválás.Amire szükségünk van az a fizika és amit a szakmán belül tanultam azt simán tudtam de itt is volt fölösleges dolog amit soha nem fogok használni úgy hogy én is értem a kérdezőt.Ismerősöm is közgazdász és panaszkodott nekem hogy matekból miket tanul és megmutatta nekem,konkrétan szám nem szerepelt benne de az a matek ami a közgazdásznak fontos azt tudja használni.
2022. szept. 8. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!