Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Csak én nem látom értelmét...

Csak én nem látom értelmét ennek a sok felesleges információnak, amit a suliban tanulunk?

Figyelt kérdés

Mindig is gondolkodtam ezen, hogy miért kell ennyi felesleges tananyagot megtanulni, amikor az ember 2 hét múlva egy szóra sem emlékszik belőle. Tényleg szép és jó ha valaki bemagolja a fizikai képleteket, de hogy alkalmazni nem tudja, az biztos.


Én lecserélnék pár órát olyanra, ami tényleg az életre készít fel, mert csomóan egy levelet nem tudnak felcímezni.



2022. jan. 30. 04:45
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Az informácio nem felesleges, csak a diákok 95% képtelen használni. A probléma az oktatási rendszer alapjaival van baj. Ha a közép iskolában és általános iskolában valoban megkövetelnék hogy értsék a diákok a példádban lévő fizika képleteket akkor a diákok nagyon jelentős része lemorzsolodna, amit nem szeretnének, mert lázdnának a szülök, komolyab lenne a szegregáció, sokkal nagyobb külömbségek alakulnának ki a diákok közt. (Egyetemen elég jól megjelenik ez a dolog) Igy marad az hogy elmondja a tanár aztán mindenkit átrugdosnak.


Vagy szerinted hogy müködne a rendszer? Követelmény nélkül hiába tanitanál bármit a diákok 99% nem tanulná meg ha nem muszáj. Ha meg olyan szintre hoznád hogy használható tudás legyen, akkor a diákok 30-40 % a általános iskolát se végezné el. Vagy egyáltalán mi az számodra ami az életre készit fel??

2022. jan. 30. 05:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 Isti22 ***** válasza:
69%
Az iskola célja egy rövid időszakot leszámítva sosem az volt, hogy az életre neveljen. Nézd meg a NAT bevezetőjét, most sem az a cél:)
2022. jan. 30. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
76%
Más is van, aki nem látja értelmét. De ők nem is túl okosak.
2022. jan. 30. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%

Ami neked felesleges, az nem biztos hogy másnak is az. Valaki csak bemagolja és 2 hét múlva elfelejti a fizikaképleteket, valaki viszont később műszaki pályán tanul tovább és jó hogy nem az egyetemen hall először Newton törvényeiről. Sokan nem tudják még, mi lesz belőlük ha felnőnek, nem tudják mi érdekli őket - az iskola ad egy lehetőséget az alapozásra, mindenki eldöntheti hogy mennyire veszi ezt komolyan.


Aki tud írni és olvasni, az meg fog tudni címezni egy levelet. Ehhez még az alsót tagozatot sem kell kijárni, nem hogy 12 osztályt.

2022. jan. 30. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Szerény véleményem szerint nem közvetlenül a bemagolt információ a lényeg.

Hanem az, hogy magával a tanulással edzd az agyadat. Javuljon a memóriád, a szövegértésed, a logikai készséged, megtanulj összefüggéseket észrevenni. Megtanuld, hogyan kell feldolgozni egy rakás új információt, hogyan kell értelmezve olvasni, a lényeget kiszűrni.


Ettől függetlenül a magyar oktatási rendszert az alapjaiban változtatnám meg!

2022. jan. 30. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
64%

5-ös jól látja, de a minőségi információra szükség van.

A jelenlegi tantárgyak kellenek, amit oktatnak, csak nem úgy, ahogy oktatják!


Jó lenne, ha lenne valóban hasznos, életre felkészítő tárgyak (online is, a gyors elérhetőség miatt) mint,


- lelki alapozás és szokások, azaz megfelelő lelki és fizikai (alkalmas) állapotba hozás, mert a siker egyik alapja a megfelelő lelki, fizikai állapot,

- politika ismeret és érdekérvényesítés tantárgy (nem lenne ennyi politikailag analfabéta ember, akit pár hangzatos ígérettel, demagógiával meglehet venni),

- értékelemzés (ez segítené a jobb döntéshozatalt, illetve, hogy valóban értékvezérelt életet éljen az ember),

- logikus életvezetés (logikus gondolkodás, tervezés, életvitel),

- intelligencia fejlesztés (De Bono, mind mapping, eligazodási, tájékozódási képesség, stb.),

- kérdezés tudománya (nem tudnak az emberek kérdezni, pedig ez az értelem legalapvetőbb művelete, de nem tanították meg őket az iskolában, mert akkor kiderülne, hogy a tanárok, oktatási szakemberek alkalmatlanok, ahogy a parlamenti elit is, stb.),

- tanulásmódszertan (intelligencia tárgyak, Pólya módszer, stb.),

- kutatásmódszertan (naprakész, minőségi információ keresése, valótlan információk kiszűrése, stb.),

- tudományos gondolkodás (áltudományos butaságokkal ne tudják félrevezetni az embert),

- minőségbiztosítás és optimalizálás, vagyis mindig mindenben a lehető legjobb állapotra való törekvés (időgazdálkodás, járás, kommunikáció, stb.),

- retorika, az igényesebb kifejezőkészség fejlesztéséért,

- közgazdaságtani és pénzügyi ismeretek (bankszámlanyitás, adózás, támogatások, hitelezés, megtakarítás, piac működése, adósságkezelés, stb.),

- dietetika,

- gyakorlati erkölcstan, hogy lássa a gyerek, felnőtt lelki (hatásvizsgálat) és fizikai szinten is saját és mások tetteinek a súlyát, így felelősségteljesen gondolkodó életre nevelve önmagát és másokat,

- munkaerőpiaci ismeretek, interjúra való felkészítés,

- háztartástan,

- gondozástan,

- természet- és környezetvédelem, de nem érzelmi alapon, hanem tudományosan megtervezve, megszervezve, alkalmazva,

- párkapcsolat, egyén, családi élet segítése azért, mert minták kellenek (kommunikációs technikák, szeretet jellemzői, játszmák elkerülése, gondoskodástan, viselkedéstan, szeretkezés alapelvei és védekezés- és következmény ismeret, problémakezelés, hibaértékelés és tanulságlevonás, szórakozástudomány, döntéstudomány, test és lélek karbantartásának ismerete), hogy a gyerek, a felnőtt lássa, az életének értelme a megfelelő szülői, párkapcsolati, egyéni hozzáállás és a boldogság. Mert amilyen a család, az egyén, olyan a társadalom,

- tantárgyhasznosítás (nem a jelenlegi elavult módszertanú tananyagot), azaz fizika/kémia/biológia/matematika/földrajz/történelemhasznosítást kell oktatni azért, hogy a tantárgyak nyelvezete által képes legyen a gyerek és a felnőtt az életének szereplőit, eseményeket helyesen látni (rendszerszemlélet), jellemezni, elemezni, kategorizálni, listákban gondolkodva összehasonlításokat végezni, megérteni és kezelni, folyamatokban, ok-okozati rendszerben gondolkodni.


Ahogy írtam, a fentiek mehetnek egy központi adatbázisba online, hogy bárki elérhesse!

2022. jan. 30. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

6: Az általad felsoroltak jelentős része szerepel a tananyagban valamilyen formában, főleg középiskolában. Ugyanakkor odáig el is kellene jutni, hogy valaki képes legyen pl. kritikai gondolkodásra, forráselemzésre - ehhez elengedhetetlen, hogy legyen egy jó szövegértése és alapvető tudományos ismeretei.

Egy konkrét példa (ami szerepel is a tananyagban középiskolában): ha valaki nincs tisztában a nyelvrokonság kritériumrendszerével, azt könnyű félrevezetni a laikus nyelvelméletekkel. Előbb tehát elengedhetetlen tisztában lenni a módszertannal, utána lehet kritikusan elemezni forrásokat.

2022. jan. 30. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

Egyetértek az első válaszolóval.

Igen, vannak lényeges és kevésbé lényeges információk. De véleményem szerint elég jól példázza, hogy mennyire sok a funkcionális analfabéta az országban, hogy a kialakult vírushelyzet miatt mit értenek vagy inkább nem értenek az emberek. Sokszor olyan érveket sorakoztatnak fel, amiből nem csak az látszik világosan, hogy szegény nagyon gyenge képességű, de az is ,hogy nem figyelt már általános iskolában sem, mivel ott elmondták ezeket. Én is azt tapasztalom, hogy nem a gyakorlati haszon a lényeg, mivel valóban sok a tényleg gyenge képességű, már már az értelmi sérültség határát súroló gyerek, de ugye a PC, meg egyéb okok miatt ilyesmit kimondani nem lehet, sorra megbuktatni szintúgy nem, mert sok szülő ebben nem partner. Tehát a megoldás az, hogy egy valamennyire mindenki számára megugorható szintet hoznak, aztán az az 1-2 értelmes majd fogja tudni mire használni.

Mondok néhány példát a való életből: lakásfelújításunkhoz lakberendező segítségét kértük, amit többek között azért bántunk meg, mert az illető azt nem tudta kiszámolni, hogy hány négyzetméter járólapra van szükségünk , ott áll a garázsban egy nappalira jutó bontatlan mennyiség. Hanyadik osztály lenne ez? 6.?

Több százezer ember van az országban, aki azért érvel az oltás ellen, merthogy úgy is meg lehet betegedni. Nem, nem oltás lobbit akarok kihozni most ebből, csak azt, hogy ez azért igen gyenge érv, mivel aki eljutott 10. osztályig és járt biológia órára, annak elvileg tudnia kellene, hogy mi a védőoltás lényege, legyen az covid, tbc vagy sárgaláz ellen.

Múltkor az OTP-ben fültanúja voltam egy vitának, hősünk, nevezzük Targoncás Gézának azért akarja perelni az OTP-t (igen, jól olvasod), mert szerinte szóban nem abban a havi törlesztőben egyeztek meg, amit neki kiszámláztak és ami mellesleg az általa aláírt szerződésben is szerepel. Nem tudom hányadik osztályig jutott az olyan, akinek komolyan megfordul a fejében, hogy elédugnak egy papírost, ahol még a lényeget sem olvassa el, nemhogy az apróbetűs részt, majd egy szóbeli dumcsizásra hivatkozva akarja magát Csányi Sándort perelni.


Félreértés ne essék, nem értek egyet ezzel az oktatási rendszerrel, mert sok benne az elavult anyag, és talán addig nem kellene Antigonét elemezni, míg amúgy az értő olvasás és írás magyar nyelven nem megy. Hogy egy példát hozzak csak. De azért az teljesen világos, hogy volnának hasznos információk, csak sajnos a társadalom egy része korlátolt agyi kapacitásai miatt ezt képtelen befogadni, mégis ugyanazok a jogok, lehetőségek illetik meg, mint mindenki mást.

2022. jan. 30. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
49%

Kedves 7-es válaszoló!

Közoktatás alatt az általános és a középiskolai oktatást értem.


A jelentős része nem szerepel a tananyagban. A felszín “kapargatása” a nullával egyenlő. Mert a “valamilyen formában”, a nullával egyenlő.

A mélységi megismerés, gyakorlás, tantárgyhasznosítás lenne a cél, de még nem tart ott az oktatás.


- Dietetikában is egy vicc, amit oktatnak. Szakemberek is mondták. Külön tantárgyként kellene oktatni.

- Politika ismeret, propaganda ismeret, demokratikus gondolkodás (szervezés és vezetés) sehol sem tart az oktatásban.

- Értékelemzés? Nem is halottak róla.

- Retorika oktatása is felületes. Bár megértem, hogy az idő is kevés.

- Minőségbiztosítás, hibakatalógus, veszély és megoldás katalógusról nem is hallottak a tanárok, így nem is oktatják. Szemponttan, szempontkórtan? Az sem tudják mi az, a hétköznapi élet dolgaira kivetítve.

- Szórakozástudomány? Még fogalmuk sincs róla.

- Tanulásmódszertannál még Pólya módszerét sem gyakoroltatják a matematikai feladatoknál. Hát még a többi művében leírtakat. A látásmód is rossz, mert nem konkrétan kell készülni, hanem általánosságban (logika tudománya tantárgy sincs), így elkerülhető a sablonos gondolkodás.

- Intelligencia fejlesztés? Nincs.

- Lelki alapozás sincs. Tanárok nem tanítják meg a gyereknek, hogy milyen hinni, akarni, szeretni, stb. Testudatosság megalapozása? Azt sem tudják mi az.

- Rendszertudomány, rendszerszemlélet? Nincs. Nincs rendszerfogalom megtanítva, kialakítva.

- Optimalizálás? Azt sem tudják a tanárok, hogy mi az.


Tehát nem igaz, amit írt a 6-os válaszában.

Még az olvasás fajtákat sem ismerik a tanárok.


Sajnos, de nagyon elavult a közoktatás. Ez látszik is a minőségen. Sajnos.

2022. jan. 30. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
35%

Én sosem értettem, hogy miért az iskolától várja el az ember, hogy tudjon csekket befizetni, vagy háztartást vezetni. Erre ott van a szülő, vagy más gyám.


Iskolában sosem az életre nevelték az embereket, hanem tudományt oktattak.


Azt aláírom, hogy a töri újratanulása helyett mondjuk lehetne 9-10-ben 19-21. század történelme, 11-12-ben pedig valamilyen gazdasági tantárgy, hogy mint munkáltató, vállalkozó, és munkavállaló milyen dolgokba ütközik az ember, mert ez nem egy egyszerű levélcímzes, amit anyu vagy apu el tud magyarázni. És ehhez ugyanúgy kell egy sajátos gondolkodás, logika, mint pl a matekhoz, ez is egy alkalmazotz tudomány, és bárhová megy tovább az ember szüksége lesz rá.


Mondjuk levélcímzést pont tanítanak nyelvtanon :D


Ennyivel bővíteném ki a válaszokat.

A suliban leadott anyag csak akkor haszontalan, ha az ember nem tudja, hogy mire is használhatná - plusz ugye 10-ig egységes a rendszer, nem igazán van differenciálódás így nyilván lesz olyan, ami neked nem lesz szükséges, míg másnak igen, plusz más oktatási rendszerekben (pl német) pont az fájlalja az emberek, hogy túl hamar el kell dönteni, hogy melyik irányba menjen a gyermek.

Itt gyakorin is volt már nem egy ember, aki "minek kell ez a sz@r kémia" típus volt tizenegyedik osztályig, aztán rájött, hogy mivel szeretne foglalkozni, amihez mégis kell a kémia. Na de jó volt neki, hogy nem egész a nulláról kellett indulnia, hogy mi fán terem ez az egész.

2022. jan. 30. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!