Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Mennyit hasznosítunk abból...

Mennyit hasznosítunk abból amit megtanulunk? (mérnök)

Figyelt kérdés

Másodéves mérnökhallgató vagyok, az a konkrét problémám van magammal kapcsolatban, hogy nem tudom mennyi az a tudás, amivel valóban rendelkezem. Aggódom amiatt, hogy nem leszek érdemi munkás, mert nem tudok a fejemben tartani mindent amit tanultam; tanulás közben sokszor akkora mennyiségű anyagot kell elsajátítanunk, hogy az anyagok jelentős része fölött csak átsiklom. Sokszor van az az érzésem is , hogy teljesen elfelejtek bizonyos dolgokat, amiből jelesre teljesítettem.


Azt szeretném kérdezni főleg tapasztaltabbaktól, mérnököktől (gépész, vegyész, építész, bármilyen), hogy mennyire áll kapcsolatban a munkátok azzal amit megtanultatok? Hogy zajlik egy napotok, mi az amiben nem kaptatok segítséget, hanem tudnotok kellett, mert elvárták tőletek (pl szakítószilárdság, feszültségek, a rengeteg aprótényezős egyenlet, összefüggés, stb).


Óriási probléma ez számomra, sokszor kétségbe esem emiatt, bármi válaszért, véleményért, tanácsért nagyon hálás lennék!



2015. okt. 28. 00:43
 1/1 anonim ***** válasza:

Hát, erre háromféle megjegyzést tehetek, s ez a következő négy:

1. Én csak két olyan embert ismertem, aki soha semmit nem felejtett el, tehát negyven évesen is zavarba hozta az éppen felvett friss diplomásokat a tananyag részleteiről szóló csevegéssel. :)

2. Én türelemmel viseltem ezt, a Laplace-transzformációt legalább négyszer tanultam meg. D

3. Vidékről jártam levelezőn, egy nagy cégnél dolgoztam, ahol szakmabeliek hemzsegtek, gyakorlatilag soha semmilyen kérdésre nem kaptam választ, mikor elakadtam, de nemhogy a végzettektől, még az eggyel vagy kettővel fölöttem járóktól sem. :)

4. És igen, ha az Életben kell majd valami, akkor előveszed a könyvet és újra belejössz.

2015. okt. 28. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu