Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Pályaelhagyásra készülő tanár...

Pályaelhagyásra készülő tanár vagyok. Sokan elhagyták vagy el akarják hagyni a pályát. Érdekel, hogy ki miért, és hány év után?

Figyelt kérdés

2016. okt. 26. 00:46
 1/5 anonim ***** válasza:
Én pályára se álltam. Diploma megszerzése óta egy órát se tanítottam.
2016. okt. 26. 06:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 chtt ***** válasza:
100%

28 év után - egyszerűen belefáradtam a szélmalomharcba, abba, hogy az iskola lassan mindenről szól, csak a gyerekről nem (kifejezetten ifjúság elleni bűntettnek tartom, amit az iskolákra kényszerítenek tanítás címén, és le a kalappal az összes tanár előtt, aki még kitart, és a gyerek számára a legfontosabb -- sajnos egyre kevesebben vannak); elég maradi vagyok ahhoz, hogy ne tudjam igazán elfogadni azt, hogy a gyereknek csak jogai vannak, kötelessége egy szál se... ja, és úgy mellesleg ennek örömére (és sok egyéb más ok miatt is persze) gyerekkora sincs. Nem ezért lettem tanár. Mindezeken felül súlyos családi gondok (betegségek) is hozzájárultak a döntésemhez.

A suli, a gyerekek hiányoznak, visszajárok hozzájuk, de ez a tanításnak nevezett borzalom nem, ráadásul azzal vigasztalom magam, hogy előbb-utóbb úgyis kirúgtak volna, mert ha portfólió írására akartak volna kötelezni, úgyis megtagadom... :)

2016. okt. 26. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Hasonló kérdést csaknem 2 éve tett föl egy kérdező. Ott részletesebben, nem indulatmentesen reagáltam erre. Viszont érdekesnek találom a kommentjét is! Ide másolom, mert tanulságos. Van valami közös élményünk, ami azonban nem a pálya utálatáról szól, hanem arról, hogy kénytelenek vagyunk meghátrálni. AZ én egészségem is kezd rámenni. Ugyanakkor nem hagyják a kiteljesedésünket. Fojtogató, fuldokló lelkiállapotban nem lehet alkotó munkát végezni. A miénk pedig az, és NEM SZOLGÁLTATÁS!!!

Érdemes elolvasni a fiatal kolléga tapasztalatát!